Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@20:34:02 GMT

خاصیت شگفت انگیز چربی سوزی با روغن نارگیل

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۴۲۹۷

خاصیت شگفت انگیز چربی سوزی با روغن نارگیل

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، ترکیب منحصربه‌فرد اسید‌های چرب موجود در روغن نارگیل تأثیرات مثبتی بر سلامت انسان دارد. روغن نارگیل خوراکی نیز به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد باعث لاغری و کاهش وزن شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و آلزایمر را کاهش می‌دهد.

روغن نارگیل دارای چربی‌های اشباع‌شده و اسید‌های چرب مفیدی است که بدون شک در حفظ سلامت بدن مؤثرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آگاهی از دیگر فواید این روغن شگفت‌انگیز مطلب زیر را از دست ندهید.

۱. کاهش وزن: اسید‌های چربی که در روغن نارگیل وجود دارند، قادر هستند اشتها را به شکل چشمگیری کاهش دهند. این کاهش اشتها در طولانی‌مدت منجر به کاهش وزن می‌شود.

۲. افزایش کلسترول خوب یا HDL: طی تحقیقی که روی ۴۰ خانم صورت گرفت، مشخص شد روغن نارگیل در مقایسه با روغن سویا، در کاهش کلسترول بد LDL را و افزایش کلسترول خوب HDL مؤثرتر است. افزایش HDL با بهبود سلامت متابولیک و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط است.

۳. حفظ سلامت پوست، مو و دندان: استفاده از روغن نارگیل به صورت موضعی نیز امکان‌پذیر است. تحقیقات نشان داده است روغن نارگیل به عنوان مرطوب‌کننده‌ی پوست گزینه مناسبی است و همچنین می‌تواند از مو‌ها در برابر آسیب‌ها، به خوبی محافظت کند.

از دیگر کاربرد‌های روغن نارگیل، می‌توان به بهبود سلامت دهان و دندان اشاره کرد. استفاده از عصاره نارگیل در دهان‌شویه‌ها باکتری‌های مضر را از بین می‌برد و بوی بد دهان را کاهش می‌دهد.

۴. افزایش روند چربی‌سوزی: تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط که در روغن نارگیل وجود دارند، در مقایسه با چربی‌هایی با زنجیره‌های بلندتر، می‌توانند کالری مصرفی در طول ۲۴ ساعت را تا پنج درصد افزایش دهند که همین امر سبب تسریع سوخت و ساز بدن و در نهایت کاهش چربی بدن می‌شود.

توجه داشته باشید روغن نارگیل به طور گسترده در بسیاری از غذا‌ها می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد و بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد؛ اما به دلیل دارا بودن میزان بالایی از چربی اشباع شده، بهتر است از روغن نارگیل بیش از دو قاشق غذاخوری (۲۸ گرم) در روز مصرف نکنید.

پربیننده ترین عوارض جانبی واکسن آسترازنکا شرایط واکسیناسیون کرونا در کودکانِ زیر ۱۲ سال آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۲۹) طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا در تهران از فردا آغاز می‌ شود مسافران به خارج کشور برای کارت واکسن کرونای دیجیتال هیچ پولی نپردازند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روغن نارگیل روغن نارگیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز

پیاز دارای خواص دارویی فراوانی برای بدن است این گیاه دارویی به صورت پخته یا خام خواص بی نظیری دارد که خوب است آنهارا بدانید.

به گزارش عصرایران؛ اگرچه هر نوع سبزی فوایدی برای سلامتی دارد اما، برخی از سبزیجات مانند پیاز خواص بسیار خاصی دارند. پیاز به طور کلی برای سلامت قلب، استخوان و روده شناخته شده است وحتی فواید دیگری دارد که ممکن است بسیاری از افراد از آن شگفت زده شوند. با این حال، اگر به پیاز حساس هستید قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

افزایش باروری

در گذشته، ناباروری مردان با معاینات، جراحی‌ها و آزمایش‌های زیادی درمان می‌شد اما، اکنون می‌توان با نوشیدن آب پیاز به سادگی این مشکل را برطرف کرد، زیرا استفاده از طیف گسترده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها که پیاز مقدار زیادی از آن‌ها را دارد بسیار روی باروری تاثیر گذار است.

کمک به سینوس‌ها

یک راه عالی برای متوقف و کند کردن روند خونریزی بینی، استفاده از پیاز است! کافی است نصف پیاز را بردارید و آن را درست زیر سوراخ‌های بینی قرار دهید و سپس ببوید، زیرا پیاز به دلیل داشتن ویتامین ث و بیوفلاونوئید‌ها باعث می‌شود مسیر بینی کمتر به خونریزی حساس شود همچنین یکی دیگر از مزایای مطلوب پیاز این است که در زمان گرفتگی بینی راه‌های بینی را شل و تنفس را برای ما آسان‌تر می‌کند.

جلوگیری از افسردگی و بهبود خلق و خو

پیاز دارای فولات یا همان ویتامین ب ۹ است، این ویتامین با شکستن اسید آمینه به نام هموسیستئین از افسردگی جلوگیری و خلق و خوی شما را تقویت می‌کند. به بیان ساده، این اسید آمینه نامطلوب به بدن اجازه نمی‌دهد هورمون‌های خوبی تولید کند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

پیاز می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها در بدن کمک کند اما، فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان نیز دارد همچنین، جویدن پیاز خام به قوی‌تر شدن دندان‌ها و مبارزه با هر گونه باکتری موجود در دهان کمک می‌کند. به سادگی مقداری پیاز را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بجوید، زیرا این کار می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز کمک کند.

جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

پیاز می‌تواند از سرماخوردگی، سرفه، تب و گلودرد جلوگیری کند.

پیاز خود را تکه تکه و آن را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در آب آشامیدنی خیس کنید و ۳-۴ قاشق غذاخوری ۳ بار در روز مصرف کنید.

درمان گوش درد

گوش‌ها ما یکی از حساس‌ترین اعضای بدن هستند و ممکن است به دلایل زیادی مانند صدا‌های بلند و سفر با هواپیما درد بگیرند و برخی از پزشکان استفاده از قطره گوش را برای کاهش درد توصیه کنند. با این حال، پیاز پخته نیز می‌تواند کمک کند. یک پیاز را در آب بپزید تا نرم شود سپس آن را روی یک پارچه و گوش خود قرار دهید تا گوش درد بهبود یابد.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • غذای پزشکی تولید شد
  • تهیه «غذای پزشکی» از امول ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب