Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که بدرفتاری با مهاجران هائیتی در مرز آمریکا نتیجه‌ سیاست‌های سوءاستفاده‌گرایانه و نژادپرستانه دولت بایدن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، نزدیک به ۱۳ هزار مهاجر که اغلب آن‌ها از هائیتی بودند، طی هفته گذشته به شهر"دل ریو" تگزاس در امتداد مرز آمریکا و مکزیک رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله دولت آمریکا را واداشت تا وضعیت اضطراری را اعلام کند و ماموران مرزی سوار بر اسب را برای جلوگیری از حرکت مهاجران مستقر کند.

آلیسون پارکر، مدیرعامل دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرد که دولت ایالات متحده آمریکا از آن جایی که ماموران سوار بر اسب را اعزام کرد تا از ورود تعداد زیادی مهاجر سیاه پوست جلوگیری کند، بی توجهی کامل خود را به حقوق پناهجویان نشان داد. وی افزود که این رفتار خشونت آمیز با هائیتی‌ها در مرز آمریکا و مکزیک تازه‌ترین نمونه‌ای از تبعیض نژادی، سوءاستفاده‌گری و سیاست‌های مرزی غیرقانونی آمریکا را نشان می‌دهد که منجر به ضرر و زیان و همچنین فاجعه‌ انسانی می‌شود.

گروه دیده‌بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که این حوادث ناشی از سیاست‌های مهاجرتی است که توسط دولت جو بایدن اعمال شده است.

دیده‌بان حقوق بشر در همین زمینه استراتژی شش مرحله‌ای دولت آمریکا را برای مقابله با موج مهاجران از هائیتی محکوم کرده است. بر اساس این دستورالعمل، نیروهای مقابله با مهاجران زیادتر شده و پروازهای بازگرداندن آنها نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن ديده بان حقوق بشر دیده بان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

کد خبر 6089368 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد