Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:59:01 GMT

کشف یک مجموعه سنگ‌نگاره در محلات

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۴۵۷۷

کشف یک مجموعه سنگ‌نگاره در محلات

ایسنا/مرکزی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از کشف یک مجموعه سنگ‌نگاره در ارتفاعات شمال غربی محلات خبر داد.

مهدی لعل‌بار با اعلام این خبر گفت: این مجموعه شامل یک قطعه سنگ بزرگ است و حدود ۳۰ نقش دارد که اکثر آنها تصاویر بز کوهی هستند.

وی با اشاره به اینکه این نگاره‌ها در ارتفاعات شمال غربی شهر محلات قرار دارند، افزود: بر اساس نظر کارشناسان امر این نقوش مربوط به دوره ساسانیان است و ابزارهای کنده‌کاری و حکاکی آنها شامل سنگ چخماق، آهن و استخوان‌های ضخیم شکار  بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۸۰ سنگ‌نگاره در شهرستان محلات کشف شده که نشان از قدمت بالای این منطقه در استان مرکزی دارد.

لعل بار با تاکید بر اینکه هنرهای صخره ای قدیمی‌ترین آثار هنری باقی مانده هستند، گفت: این نقوش نشانگر محل دفن اشیای تاریخی و ارزشمند نیست و مردم نبایستی با این حدس و گمان اقدام به تخریب آنها کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری محلات سنگ نگاره استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • (تصاویر) آیین بیل گردانی در نیم‌ور محلات
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • آیین بیل گردانی نیم ور محلات
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین