Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:11:44 GMT

کشف سنگ‌نگاره‌های ساسانی در محلات

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۴۸۵۳

کشف سنگ‌نگاره‌های ساسانی در محلات

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مهدی لعل‌بار رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از کشف یک مجموعه سنگ‌نگاره مربوط به دوره ساسانی در ارتفاعات شمال غربی شهرستان محلات خبر داد.

لعل‌بار افزود: این مجموعه شامل یک قطعه سنگ بزرگ است و حدود ۳۰ نقش دارد که اکثر آن‌ها تصاویر بز کوهی هستند که در ارتفاعات شمال غربی شهر محلات قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان این نقوش مربوط به دوره ساسانیان است و ابزار‌های کنده‌کاری و حکاکی شامل سنگ چخماق، آهن و استخوان‌های ضخیم شکار بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات بیان کرد: این نقوش به معنی محل دفن اشیای تاریخی و ارزشمند نیست و مردم نبایستی با این حدس و گمان اقدام به تخریب آن‌ها کنند.


هنر‌های صخره‌ای قدیمی‌ترین آثار هنری باقی مانده هستند و تاکنون ۲۸۰ سنگ‌نگاره در شهرستان محلات کشف شده که نشان از قدمت بالای این منطقه در استان مرکزی دارد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنگ نگاره شهرستان محلات میراث فرهنگی محلات شهرستان محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آیین بیل گردانی در نیم‌ور محلات
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • آیین بیل گردانی نیم ور محلات
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین