Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ صدام حسین رییس جمهور عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

جوشش خون شهیدان دفاع مقدس و حماسه رزمندگان و ایثارگران و پشتیبانی گسترده و بی دریغ اقشار مختلف مردم حماسه آفرین طومار سلطه دژخیمان را درهم پیچید و به برکت فرماندهی بی بدیل امام راحل، برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار ماند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالروز شروع جنگ  تحمیلی در ۳۱ شهریور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و همه ساله به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای دفاع مقدس برنامه‌های بزرگداشت این هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم،  شهدای عرصه امنیت و شهدای عرصه سلامت در تمامی استان هاست که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار می‌شود و با حضور مردم و مسئولان در گلزار شهدا و نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه همراه است. 

هرمزگان/  امروز ه یاد دوران دفاع مقدس  یک‌هزار فروند شناور  استان‌های جنوبی در رژه بسیج مردمی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان شرکت کردند؛ این رژه دریایی به پاس‌داشت آن دوران در استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و جاسک و چابهار و همچنین در شمال انجام می‌شود.

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در آیین آغاز رژه دریایی در بندرعباس با اشاره به اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما مقتدریم» انتخاب  شده است، اظهار داشت: از اولین روز دفاع مقدس در صحنه حضور داشتیم و تا آخر خواهیم ماند، زمانی که آبادان در محاصره بود با حضور لنج‌ها و قایق‌های مردم، توانستیم به موفقیت برسیم.

بوشهر/ امروز در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس؛ رژه "اقتدار و نمایش قدرت" نیروهای مسلح با حضور بسیجیان و ۱۷۰ شناور رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در آب‌های نیلگون خلیج فارس در استان بوشهر برگزار شد. 

سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در این آیین کفت: دشمن امروز اقتدار ما را درک کرده و جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت در محاسبه‌های خود قرار داده است.

زیراهی، با بیان اینکه امروز نیروی دریایی سپاه پاسداران در اوج آمادگی دفاعی برای اجرای مأموریت‌ها قرار دارد بیان کرد: نیروی دریایی سپاه امروز خلیج فارس را برای دوستان امن و برای دشمنان ناامن کرده است

 البرز / همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، موتورسواران منتخب نیروهای مسلح استان اعم از سپاهی، بسیجی و نیروی انتظامی با برگزاری رژه ای باشکوه رشادت های رزمندگان اسلام را گرامی داشتند.

۴۵۰ موتورسوار حرکت خود را از پیست موتورسواری باشگاه مقاومت مقابل لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع) آغاز کرده و تا میدان توحید کرج حرکت خود را ادامه دادند. 

موتورسواران با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی بار دیگر با آرمان های امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

سمنان / هفته گرامیداشت دفاع مقدس با غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا و رژه خودرویی با حضور مسوولان در شاهرود آغاز شد.

استاندار سمنان هم با صدور یک پیام به مناسبت آغاز هفته بزرگداشت دفاع مقدس، بازخوانی رویدادهای دوران هشت ساله دفاع مقدس را نیازی همیشگی برای نسل آینده جامعه و تداوم راه شهدا ذکر کرد. 

علیرضا آشناگر افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس ملت شجاع ایران جلوه ای گویا از افتخار و اقتدار ملتی است که با استقامت، پایداری و بیداری دلیرمردان و شیرزنانش در برابر تجاوز ناجوانمردانه و نابخردانه ی ارتش بعث عراق دنیا را متحیّر و متعجب کرد.

گیلان/ هفته دفاع مقدس در شهرستان مرزی بندر آستارا هم با رژه خودرویی و ادای احترام مسئولان به شهدا آغاز شد.

مسئولان آستارا در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافته و با نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه ، یاد و خاطره  شهدای میهن عزیز را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سید علی سید رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه آستارا در این آئین، جانفشانی و از خودگذشتگی شهدای دفاع مقدس را اقدامی فراموش نشدنی و ماندگار در تاریخ توصیف کرد.

وی گرامیداشت شهدا و ایثارگران را رسالت همیشگی مسئولان و مردم دانست و بر ضرورت ترویج فرهنگ و گفتمان ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از هنر و ابزارهای نوین اطلاع رسانی تاکید کرد.

همدان / در همدان  رژه موتورسواران از مقابل سپاه انصارالحسین( ع) استان همدان برگزار شد و موتورسواران پس از عبور از خیابان های سطح شهر از محل پل سردار شهید قهاری سعید (میدان بار) به سمت میدان پژوهش حرکت کردند.

آنها پس از رژه در داخل شهر به سمت گلزار شهدا در باغ بهشت حرکت و با نثار گل و قرائت فاتحه با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند.

سرهنگ پاسدار «علی بقایی» فرمانده سپاه ناحیه همدان  در این آیین با بیان اینکه ۱۴۰ یادواره شهید، هفته دفاع مقدس در شهرستان همدان برگزار می شود، اضافه کرد: برگزاری یادواره آبروی محله برای شهید هاشمی و مراسم شب هفت مادر این شهید والا مقام در مقایل در خانه این شهید، برگزاری یادواره آبروی محله در مریانج و روستای آبشینه از دیگر برنامه های روز نخست هفته دفاع مقدس است.

یزد / شهر یزد امروز میزبان همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت هفته دفاع مقدس بود که از میدان آزادی تا حسینیه امیرچقماق برگزار شد.

دوچرخه‌سواران یزدی با حضور بر سر مزار پاک شهدای گمنام و اهدای شاخه‌های گل، یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

همچنین تعدادی از رزمندگان اسلام با ذکر خاطره بر ضرورت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین مردم و جوانان به عنوان یک ضرورت در جامعه اسلامی اشاره کردند.

خراسان شمالی/ رژه موتوری نیروهای مسلح استان  به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از بلوار فرودگاه شهر بجنورد تا میدان شهید محمدزاده این شهر برگزار شد و در این آیین نیروهای مسلح خراسان شمالی، ۷۵ موتورسوار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی در سطح شهر رژه رفتند.

این رژه از ساعت هشت صبح از محل بلوار فرودگاه آغاز شد و با طی مسیر خیابان طالقانی، میدان آزادگان، میدان خرمشهر تا میدان شهید محمدزاده ادامه یافت.

موتورسواران بسیجی نیز با بستن پیشانی‌بند و در دست داشتن پلاکارد و پرچم، با عبور از خیابان‌های اصلی شهر یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

گلستان / یگان های موتوری و خودرویی نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و برخی دستگاه های اداری گلستان امروز در آغاز هفته دفاع مقدس از مقابل گلزار شهدای شهرها رژه خود را آغاز کردند.

به گفته سرهنگ کاظمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان، در هفته دفاع مقدس هزار و ۶۸۸ ویژه برنامه‌ به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان برگزار می‌شود.

رونمایی از ۶۰ کتاب دفاع مقدس، برگزاری مرحله استانی جشنواره ملی فانوس، رونمایی از فیلمنامه "ضربدر سفید"،ناگفته های جنگ تحمیلی، لاله های سرخ"ساخت کاردستی از نمادهای دفاع مقدس"، به یاد یاران" مسابقه ساخت کلیپ و پادکست"، ویژه‌برنامه خاکریز خاطره، تجلیل از نویسندگان و مولفین حوزه جهاد و دفاع مقدس، کارگاه آموزشی تاثیر دفاع مقدس در ادبیات پایداری و انجام رژه موتوری از جمله برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در گلستان است.

اردبیل / نیروهای مسلح استان اردبیل همزمان با سالروز گرامی‌داشت دوران دفاع مقدس گوشه‌ای از توان دفاعی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

نیروهای سپاه، ارتش و انتظامی روز چهارشنبه با برگزاری رژه‌ از میدان بسیج تا میدان ارتش اردبیل با شعار «ما مقتدریم» یاد شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان حرم اهل بیت (ع) را گرامی‌داشتند.

در این رژه که با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مردم ولایتمدار و شهیدپرور اردبیل برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی برای دفاع از حریم امنیت کشور، آخرین تجهیزات دفاعی و رزمی تولید داخل نیز به نمایش درآمد.

نآیت‌الله سید حسن عاملی ماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در این آیین گفت: یک جنگ جهانی در مقیاسی کوچک در آن دوران به صورت ظالمانه به ما تحمیل شد، تنها به این دلیل که خواستار حاکمیت ملی و تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود بودیم؛ اما قدرت اهریمنی که بر دنیا مسلط است، صدام را به عنوان ابزاری حاضر نمود و فاجعه‌ای بزرگ را بر منطقه، کشور و عراق تحمیل کرد.

چهار محال و بختیاری/ آیین‌های ویژه و برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه با اجرای رژه موتوری و طرح کمک‌های مومنانه در شهرکرد آغاز شد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: برای دومین سال حضور نیروهای انسانی در رژه امکان‌پذیر نیست و امسال مانند سال‌گذشته همزمان با رژه موتوری و تجهیزات نظامی و انتظامی، طرح کمک‌های مومنانه مردم نیز به اجرایی شد.

سردار پاسدار علی‌محمد اکبری افزود: برگزاری رژه موتوری و کمک‌های مومنانه در راستای به نمایش گذاشتن اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین همراهی و همدلی مردم برای کمک به همنوعان است.

کرمانشاه /  اما در کرمانشاه در آغازین روز هفته دفاع مقدس، همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و برخی از اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی در سرسرای اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

این همایش در پنج محور شهید سلیمانی و عرصه‌های بین‌المللی، شهید سلیمانی و جهان اسلام، شهید سلیمانی و حوزه و دانشگاه و شهید سلیمانی و دانش، معرفت، بصیرت، سیره و سبک زندگی ایشان طراحی شده است.

مرکزی/ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اراک با صدور پیامی، دفاع مقدس را آینه‌ تمام‌نمایی از ایثارگری ناب و درس‌های آموزنده مقاومت اسلامی دانست که باید آموزه‌های آن به نسل جوان منتقل شود.

 آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در این پیام آورده است: هفته دفاع مقدس همواره در حافظه تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی جاودانه خواهد بود چرا که یادآور حماسه‌های سترگ رزمندگان است که در نبرد تحمیلی و نابرابر دشمنان و توطئه‌های شیطانی بیگانگان در سایه توکل و ولایتمداری توانست تهدیدها را بی‌اثر کرده و فرصتی برای اوج‌گیری جمهوری اسلامی و صدور انفلاب اسلامی در پهنه جهانی شود.

در خمین هم امام جمعه این شهرستان گنجینه مقاومت را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: دفاع مقدس هویت و شناسنامه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام سید "علی حسینی پور" ادامه داد: تجربه‌های دفاع مقدس سبب شد که جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه نظامی در دنیا الگو باشد.
وی افزود: جمهوری اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی را مقتدرانه اداره کرد و اجازه نداد وجبی از خاک کشور به دست دشمنی که از شرق و غرب حمایت می‌شد، بیافتد .

ایلام /  استاندار ایلام نیز به مناسبت آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس با صدور پیامی ضمن تبریک این هفته گفت: استان ایلام به برکت دفاع مقدس به قدمگاه زائران سیدالشهدا (ع) و عتبات عالیات تبدیل شده است.

محمد نوذری ادامه داد: هفته دفاع مقدس تداعی‌گر سلحشوری رزمندگان اسلام در عصر حاضر است که با دستان خالی و تنها با سلاح ایمان مقابل تجاوزگران ایستادند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد.

آذربایجان شرقی/ سرهنگ پاسدار اصغر اسفندیاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ملکان در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این شهر ، انتقال رشادت‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس به مردم را از جمله به نوجوانان و جوانان، متضمن بیمه جامعه  در برابر ترفندهای دشمنان و هجوم فرهنگی آنان دانست. 

وی افزود: جانفشانی ایثارگران و صبر جانبازان و آزادگان در برابر سختی‌ها، مسیر تعالی کشور و نظام جمهوری اسلامی را هموار کرده و امروزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت مهم در سطح جامعه است.

در بستان آباد هم   حجت الاسلام غفاریامام جمعه این شهر  با بیان اینکه دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران در تاریخ معاصر است، گفت: ایستادگی و مقاومت مردم در جنگ تحمیلی و حرکت در مسیر ولایت کارنامه درخشانی از هشت سال دفاع مقدس برای کشورمان تداعی کرد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: اقتدار امروز نیروهای مسلح و پیشرفت در تمامی عرصه ها به برکت این دو واقعه مهم است.


 

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس حسین سلامی سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس حسین سلامی سازمان بسیج مستضعفان نیروی دریایی سپاه هشت سال دفاع مقدس هفته دفاع مقدس گرامی داشتند رزمندگان اسلام شهید سلیمانی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی برگزار می شود ایثار و شهادت نیروهای مسلح دفاع مقدس ولی فقیه یاد و خاطره گلزار شهدا رژه موتوری جنگ تحمیلی امام جمعه برگزار شد تا میدان آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

ارسلان مالکی در دیدار با معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بر ادامه همکاری و هم‌افزایی طرفین در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

سود تسهیلات مسکن به ۱۸ درصد کاهش یافت

وی گفت: در این نشست درباره ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

این مهم در راستای دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن و ساخت مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح اجرایی می‌شود.

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟

پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 849618 برچسب‌ها نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر مهم دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح تهران

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است