Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@14:55:46 GMT

واژه حقوق بشر مورد سوء استفاده استکبار قرار می گیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۵۲۳۱

واژه حقوق بشر مورد سوء استفاده استکبار قرار می گیرد

آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با دست اندرکاران برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: وقتی سخن از دفاع مقدس می‌گوییم در واقع از یک واژه شعاری حرف نمیزنیم بلکه یک نسخه تثبیت شده و دارای ریشه وحیانی و قرآنی مد نظر ما است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: خداوند وعده داده کسانی که در راه حق دفاع کنند را یاری رساند و در احادیث و روایات نیز این موضوع شرح و بسط داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی ادامه‌داد: در مقابل واژه مقدس، واژه پلید وجود دارد که مقصود همان کسانی هستند که بعد از جنگ جهانی اول و دوم و در طول ۱۰۰ سال اخیر جنایت‌های بیشمار پدید آوردند.

وی افزود: استکبار بعد از جنگ جهانی اول و دوم، سازمان‌هایی چون سازمان ملل، شورای امنیت و واژه‌هایی حقوق بشر بین الملل را درست کرد در حالی که همواره از آن برای دستیابی اهدافش استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: سابقه استکبار نشان می‌دهد که چگونه برای سلطه بر ملت‌ها آنها را قتل و عام کرده است و امروز نیز با استفاده از ابزار سازمان‌های جهانی می‌خواهد سلطه‌گری خود را برای ملت‌ها تضمین کند.

عبادی گفت: سرباز امام خمینی بودن یک افتخار و نعمت بزرگ است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بر این موضوع تأکید کرد در وصیت نامه خود گفت افتخار می‌کنم که سرباز خمینی (ره) هستم و در دوران او زندگی می‌کنم.

وی افزود: ۴۰ سال است که تهاجم به ما در عرصه‌های سیاسی نظامی فرهنگی و اقتصادی و دفاع ملت از طرف دیگر وجود داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: همه این صحنه‌ها برای ما و ملت ما یک آزمایش است که بدانیم تا چه اندازه پای کلمه حق ایستاده‌ایم.

عبادی با اشاره به تغییر افکار عمومی ملت‌های جهان یادآور شد: افکار عمومی الان نسبت به قبل از انقلاب چه در داخل کشور و چه در صحنه بین‌المللی تغییر کرده است و مردم در کشورهای منطقه اروپا خواهان عدالت که هدف بعثت انبیا است را مطالبه می‌کنند.

اشاره‌ای به برنامه‌های هفته دفاع مقدس

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار گفت: از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی می‌توان به تجلیل از رزمندگان پیشکسوت، تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، دیدار با خاندان ایثارگران، پاسداشت سرباز در دفاع مقدس، بزرگداشت شهدای مدافعین سلامت، تقدیر از زنان ایثارگر و افتتاح یادمان شهدای گمنام اشاره کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برپایی میز خدمت در مساجد و محلات، نواختن زنگ مهر مقاومت، برگزاری یادواره شهدا، پخش فیلم و کلیپ در فضای باز با جمعیت محدود از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی است.

وی گفت: به واسطه شروع کرونا برنامه‌های تجمعی مثل رژه و رزمایش را نخواهیم داشت اما به صورت نمادین توانمندی‌های نیروهای مسلح را به مردم نشان خواهیم داد.

انتهای پیام/67015

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله سید علیرضا عبادی دفاع مقدس خراسان جنوبی استکبار برنامه های هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند