Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یادداشت دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تحت عنوان «مسجد، نماز و دفاع مقدس» منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس یادداشتی تحت عنوان *مسجد، نماز و دفاع مقدس* منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن به شرح ذیل است:
یکی از سرنوشت ساز‌ترین حوادث نیمه دوم قرن بیستم پدیده دفاع مقدس است. هدف اصلی آمریکا و همدستانش از تحمیل جنگ براندازی و خاموش کردن حرکت انقلاب اسلامی بود. انقلاب و اندیشه‌های مصلحانه امام خمینی نشانه بارز ایجاد یک تحول در منطقه بر مبنای جهان بینی توحیدی به شمار می‌آمد. نه تنها اسرائیل غاصب متزلزل شد بلکه دولت‌های استبدادی و تحت سلطه استعمار هم احساس خطر کردند و موج خیزش مسلمانان، سران شوروی را هم به وحشت انداخت و جمهوری‌های مسلمان نشین را به حرکت درآورد. از این رو دو اردوگاه متناقض امپریالیسم و کمونیسم و مرتجعان و دیکتاتور‌های منطقه به حمایت از بعثی‌های متجاوز برخاستند و در مقابل انقلاب اسلامی نوپا صف آراستند. انتظار داشتند در کوتاه مدت نظام اسلامی را ساقط کنند و بر نفت و گاز منطقه مسلط شوند و اسلام گرایی را سرکوب کنند. اما برخلاف تصور آنان میدان جنگ تبدیل به یک دانشگاه بزرگ برای تربیت موحدان و پرورش مدیران جهادی و شجاع و خلاق گردید.
هر چه زمان جنگ طولانی‌تر شد یاس و آشفتگی جنگ افروزان بیشتر نمایان گردید. روح مقاومت و ایستادگی در برابر استبداد و استعمار به جوانان جهان اسلام سرایت کرد و معادلات جدیدی به ارمغان آورد. شیطان بزرگ فهمید که راهبرد غلطی انتخاب کرده است.
همه مردم با اتحاد و انسجام در رکاب امام ایستادند و با حمایت از رزمندگان اسلام نقشه راه آمریکا را نقش بر آب کردند. راز سربلندی و استحکام مجاهدان راه حق در میادین نبرد اعتقاد راسخ به امداد‌های الهی و راز و نیاز‌های عارفانه و عاشقانه با خدای یکتا بود.
شب‌های جبهه سرشار از عشق و اشک و آکنده از عطر تقرب و ابتهال بود. عقبه هر خاک ریز در خط مقدم جبهه جنگ به چندین مسجد متصل بود.
عالمان دین و مفسران کلام الله و مدرسان حوزه‌های علمیه و استادان و معلمان و طلاب و دانشجویان و دانش آموزان و کارگران و کشاورزان بازاریان همه لباس بسیجی بر تن کردند و و رهسپار میدان جنگ شدند. در اوج محاصره و تحریم و بمباران شیمیایی و موشک باران مناطق مسکونی مردم در مساجد آموزش می‌دیدند و داوطلبانه به ندای، ولی امر مسلمین جهان لبیک می‌گفتند و در جبهه‌ها بر دشمن شبیخون می‌زدند. جوانان دانش پژوه و صنعتگر مسجدی اولین هسته‌های خودکفایی را در صنایع نظامی طراحی کردند و با ابتکار به ساختن و پرداختن جنگ افزار‌های جدید روی آوردند. ترکیب علم و عبادت و رشادت آلیاژ تازه‌ای ساخت که بعد‌ها زیر بنای مقاومت اسلامی و بلای جان شیطان بزرگ گردید. آمریکا می‌خواست با تحمیل جنگ به نقطه پایان انقلاب برسد، ولی خداوند اراده کرد که دفاع مقدس را به نقطه آغاز حیات طیبه مقاومت اسلامی تبدیل کند.
پیوند مردم و علمای دین و اقامه نماز از مسجد تا سنگر‌ها و خاکریز‌ها در زیر آتشبار دشمن مهمترین عامل موفقیت رزمندگان اسلام به حساب می‌آمد. نیروی لایزال ایمان، تهجد و شب زنده داری سپاه توحید و توکل و هوشمندی فرزندان حضرت روح الله کمر ارتش بعث و مستکبران را شکست و مسیر تاریخ معاصر را تغییر داد.
در دوران دفاع مقدس ستاد فرماندهی جنگ، ستاد اقامه نماز هم بود، سنگر هم از کارکرد مسجد برخوردار بود. درخاکریز در هنگامه عملیات صدای تکبیر و طنین توپ و خمپاره درهم می‌آمیخت و در عرش فرشتگان را به وجد می‌آورد. یکی از ناشناخته‌های دفاع مقدس عمق و عظمت اشک‌ها و راز و نیاز‌های پنهانی و شبانه رزمندگان عارف بالله است. اگر آن شب‌های نورانی نبود آن حماسه‌های جاودانی ظهور و بروز چندانی نداشت.
ستاد اقامه نماز خاطره موذنان خط مقدم جبهه‌های جنگ و نمازگزاران خط شکن را گرامی می‌دارد و به روان پاک شهدا و امام شهدا سلام و درود نثار می‌کند و برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و پرچمدار اقامه نماز سلامت و عزت الهی خواستار است. ما در حرکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مسجد و نماز و قرآن و اهل بیت علیهم السلام به پیروزی رسیده ایم و در آینده نیز با تمسک بحبل الله و پیوند با خدا می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را اقامه کنیم.
سید احمد زرهانی
30شهریور1400

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسجد نماز و دفاع مقدس ستاد اقامه نماز انقلاب اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیأت امنای یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه به ویژه شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمان و مسؤولان این یادمان گفت: پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیأت امناهای یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور است.

وی افزود: ستاد مرکزی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها است.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید ایمان یاراحمدی معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097317 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو