Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:17:26 GMT

قوانین جدید معیار برگزاری انتخابات پارلمانی قرقیزستان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۶۷۴۸

قوانین جدید معیار برگزاری انتخابات پارلمانی قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رویداد مهم سیاسی دیگری در 28 نوامبر در انتظار شهروندان قرقیزستان است و این بار شهروندان، نمایندگان پارلمان را در یک سیستم مختلط انتخاب خواهند کرد.

رقابت‌های انتخاباتی مطابق برنامه اقدامات برای آماده سازی و انجام انتخابات نمایندگان پارلمان در 29 اکتبر آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کمیسیون انتخابات مرکزی رقابت‌های انتخاباتی ساعت 08:00 به وقت بیشکک، روز 27 نوامبر به پایان می‌رسد و 27 نوامبر روز سکوت خواهد بود و 28 نوامبر انتخابات نمایندگان پارلمانی آغاز می‌شود.

شایان ذکر است که انتخابات پارلمانی که برای 28 نوامبر برنامه ریزی شده است، بر اساس یک سیستم ترکیبی برگزار می‌شود، یعنی 54 نماینده بر اساس سیستم تناسبی و 36 نماینده بر اساس سیستم اکثریت در حوزه‌های تک نمایندگی انتخاب می‌شوند.

یاد آوری می‌شود که پیشتر «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با صدور حکم، تعداد نمایندگان پارلمان را از 120 تا 90 کاهش داده است.

در حال حاضر 75 حزب قصد خود را برای شرکت در انتخابات پارلمانی اعلام کرده‌اند. آنها تا 14 اکتبر فرصت دارند فهرستی از نامزدها تهیه کنند. در عین حال درخواست‌های حوزه‌های تک نمایندگی تا 13 اکتبر پذیرفته می‌شود. به گفته کارشناسان چنین اقدامی در آینده پارلمان را از تجار و رای فروشان پاک می‌سازد. 

همچنین، طبق قوانین جدید، رای دهندگان قادر خواهند بود نه تنها به حزب، بلکه به نامزد مورد نظر خود نیز رای دهند.

شایان ذکر است که کمیسیون انتخابات مرکزی فهرستی از رای دهندگان انتخابات پارلمانی 28 نوامبر را تهیه کرده است که تقریبا  شامل 3 میلیون و 686 هزار نفر خواهد بود. 

اعلام شده است که لیست نهایی در 18 نوامبر اعلام می‌شود و رای دهندگان تا 12 نوامبر فرصت دارند تا ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی انتخابات قرقیزستان پارلمان نمایندگان پارلمان انتخابات پارلمانی 28 نوامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه، با حضور حداکثری اعضای این اتاق در محل اتاق ایران برگزار شد که در پایان سه عضو هیات نمایندگان اتاق ارومیه در جمع هیات رئیسه این اتاق مشترک قرار گرفتند.

بر این اساس"مهرداد سعادت دهقان" رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری ، "محمد رضا رستمی" رئیس کمیسیون صنعت ، "بهنام تاج الدینی" نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه به عنوان اعضای اصلی هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه انتخاب شدند.

دومین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با حضور ۱۵ کاندیدا برگزار شد که مهرداد سعادت دهقان، طاهره توکل نیا، جمشید نفر، محمدرضا رستمی، محمدعلی محمد میرزائیان، مرتضی حاجی آقامیری و بهنام تاج الدینی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)