Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه خواستار اختصاص ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا برای کشور‌های کم‌درآمد تا پایان سال جاری میلادی شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اگنس کالامارد» رئیس این سازمان گفت: ما به رهبرانی نیاز داریم که میلیارد‌ها دوز واکسن را روی میز گذارند و کالا را تحویل دهند، در غیراین‌صورت این فقط یک ژست توخالی دیگر است و جان‌ها همچنان از دست خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که شرکت‌های آسترازنکا، بایو ان‌تک، جانسون اند جانسون، مدرنا، نواواکس و فایزر جملگی از به اشتراک گذاشتن دُزها یا فناوری‌ای که امکان واکسینه شدن شمار بیشتری را در جهان فراهم می‌کند، خودداری کردند.

کالامارد افزود اکثر مردم در جهان ثروتمند واکسینه شده‌اند، اما بخش‌هایی از آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا با ده‌ها هزار مرگ قابل پیشگیری در هفته، در بحران تازه‌ای فرو رفته‌اند.

سازمان مزبور اعلام کرد از ۵.۷۶ میلیارد دُز واکسن توزیع شده در سراسر جهان، تنها ۰.۳ درصد به کشور‌های کم درآمد اختصاص یافته و بیش از ۷۹ درصد از کشور‌هایی با درآمد بالا یا متوسط رو به بالا سردرآورده است.

همه شرکت‌های یاد شده در نامه‌ای به عفو بین‌الملل متعهد به حمایت حقوق بشری شدند، اما در گزارش این سازمان قید شده که عمل این شرکت‌ها مغایر با تعهدشان است، به طوری که آسترازنکا و جانسون اند جانسون دُزهای واکسن‌های‌شان را به قیمت تمام شده می‌فروشند.

همچنین این ۶ شرکت با درخواست هند و آفریقای جنوبی برای لغو مالکیت معنوی مربوط به واکسن در سازمان تجارت جهانی مخالفت کردند و این در حالی است که از حمایت دولت‌ها در این زمینه برخوردار بودند.

عفو بین الملل کارزار جدیدی را با حمایت سازمان جهانی بهداشت و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل برای مسئولیت‌خواهی از کشور‌ها و شرکت‌های داروسازی بزرگ آغاز کرده است.

این سازمان یادآور شد در حالی که ۱۰۰ روز به پایان سال جاری زمان باقی است، هدف سازمان جهانی بهداشت برای واکسینه کردن ۴۰ درصد از جمعیت کشور‌های کم درآمد و با درآمد پایین تا متوسط در معرض خطر است.

این سازمان از کشور‌های ثروتمندتر خواست صد‌ها میلیون دُز اضافی از واکسن‌های بلااستفاده خود را توزیع کنند و تولیدکنندگان واکسن نیز اطمینان دهند که دستکم نیمی از دُزهای تولیدی‌شان به کشور‌های فقیرتر اختصاص یابد.

کالامارد گفت: از کشور‌ها و شرکت‌های داروسازی می‌خواهیم تغییر رویه دهند و هر کار لازم را برای تحویل دادن دو میلیارد دُز واکسن به کشور‌هایی با درآمد پایین یا درآمد پایین تا متوسط از همین حالا انجام دهند.

وی افزود: سود نباید بر جان انسان‌ها ارجح باشد و هیچ کس نباید یک سال دیگر را در رنج و ترس زندگی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عفو بین الملل واکسن کرونا کشورهای کم درآمد عفو بین الملل کم درآمد کشور ها میلیارد د شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به درخواست غیرقانونی و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی، گفت: مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

وی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 747647

دیگر خبرها

  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور