Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، درد مفاصل یکی از درد‌های رایجی است که امروزه بسیاری از مردم از آن رنج می‌برند. درد مفاصل می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از مسائل باشد. با این حال، خوشبختانه همواره راهکار‌هایی برای تسکین و التیام آن وجود دارد.

به گزارش  کاریوتو،توجه به رژیم غذایی یکی از مواردی است که می‌تواند در جلوگیری از بروز درد در مفاصل موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

التهاب یکی از دلایل اصلی درد مفاصل است. متخصصان تاکید دارند برای کاهش خطر بروز درد و التهاب در مفاصل و ماهیچه‌ها از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنید.

در این مطلب به مواد غذایی که می‌تواند درد و التهاب مفاصل را تشدید کند و باید از مصرف آن اجتناب کنید، می‌پردازیم:

۱- شکر: متاسفانه شکر در صدر لیست مواد غذایی قرار دارد که می‌تواند التهاب در مفاصل و ماهیچه‌ها را تشدید کند. تحقیقات متعدد نشان داده است شکر سفید باعث تولید ترکیبات تحریک کننده التهاب در بدن شده که می‌تواند به افزایش التهاب مفاصل منجر شود. از این رو، کاهش مصرف شکر باید از نخستین اقدامات شما باشد.

۲- اسید چرب امگا ۶: برخلاف اسید چرب امگا ۳ که برای بدن بسیار مفید است، اسید چرب امگا ۶ می‌تواند به تشدید التهابات بدن منجر شود. از منابع غذایی حاوی این اسید می‌توان به روغن‌های گیاهی، گلرنگ، ذرت، دانه انگور، بادام زمینی و سویا اشاره کرد. اسید چرب امگا ۳ همچنین به وفور در مایونز و سس‌های سالاد وجود دارد. غذا‌های سرخ کردنی و بسیاری از تنقلات چرب مانند چیپس سرشار از این اسید است که توصیه می‌شود مصرف آن‌ها را میزان قابل توجهی کاهش دهید.

۳- گلوتن: ده‌ها میلیون نفر در جهان به گلوتن حساسیت دارند. گلوتن پروتئینی است که در غلاتی مانند گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. این ماده باعث ایجاد التهاب در روده کوچک شده و تحقیقات نشان داده است می‌تواند سایر اندام‌ها و بافت‌ها از جمله مفاصل را درگیر کند. به افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند توصیه می‌شود رژیم غذایی عاری از گلوتن را انتخاب کنند.

۴- مصرف مشروبات الکلی: تحقیقات نشان داده است مصرف مشروبات الکلی به طور مستقیم با اختلال در عملکرد طبیعی دستگاه گوارش باعث بروز التهابات ساختاری می‌شود. این التهابات می‌تواند به اندام‌ها و بافت‌های خارج از دستگاه گوارش نیز تسری یابد.

پیتزا

۵- مواد غذایی چرب: رژیم غذایی حاوی سطح بالای چربی علاوه بر آنکه خطر التهاب در بدن را افزایش می‌دهد، خطر بیماری‌های قلبی – عروقی را نیز تشدید می‌کند. براساس اعلام مرکز ملی سرطان آمریکا پنیر و پیتزا دو منبع اصلی مواد غذایی چرب است که بیشترین مصرف را در ایالات متحده دارد.

در کنار مواد غذایی تشدید کننده التهاب، مواد غذایی نیز وجود دارد که درد مفاصل و التهاب را کاهش می‌دهد که از آن جمله می‌توان به میوه ها، سبزیجات، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، آواکادو، زیتون، غلات کامل، سالمون، ساردین، ماهی‌های چرب، آجیل، ماکیان، شکلات تلخ، حبوبات، ادویه‌های تند، و چای سبز اشاره کرد.

پربیننده ترین عوارض جانبی واکسن آسترازنکا چرا آسترازنکا کمیاب شده است؟ شرایط واکسیناسیون کرونا در کودکانِ زیر ۱۲ سال طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا در تهران از فردا آغاز می‌ شود مسافران به خارج کشور برای کارت واکسن کرونای دیجیتال هیچ پولی نپردازند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: درد مفاصل اسید چرب امگا مواد غذایی درد مفاصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید

آب نه تنها مایع حیات که نیاز مبرم بدن برای حفظ و ارتقای سلامتی در همه سنین است بلکه به ویژه در فصل گرما که نیاز به هیدراتاسیون (آبرسانی) بیشتر می‌شود، اهمیت آن بیش از پیش افزایش می‌یابد چرا که در گرما بدن ما تمایل دارد آب بیشتری را از طریق تعریق در شرایط آب و هوایی سوزان از دست بدهد.

به گزارش مهر، بدن ما همچنین به تغذیه کافی برای جبران مواد مغذی از دست رفته و حفظ تعادل الکترولیت‌ها نیاز دارد.

یک راه ساده برای هیدراته (پر آب) نگه داشتن بدن، افزودن سبزیجات تازه به رژیم غذایی است که سرشار از مواد مغذی و همچنین محتوای آب بالا هستند، در این مطلب به برخی از سبزیجات رایج که برای آبرسانی به بدن به طور طبیعی عالی هستند، اشاره شده است.

اهمیت سبزیجات آبرسان

سبزیجاتی مانند خیار و کرفس دارای محتوای آب بالایی هستند و برای حفظ تعادل الکترولیت سالم ضروری هستند. این سبزیجات ساده نه تنها سرشار از آب هستند، بلکه در عین حال مقادیر زیادی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم دارند که به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می کنند. گنجاندن این مواد غذایی آبرسان در رژیم غذایی تابستانی نه تنها بدن را سرحال و پرانرژی نگه می‌دارد، بلکه به جلوگیری از کم آبی بدن و گرمازدگی نیز کمک می‌کند.

خیار

خیار به طور طبیعی سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی حیاتی است و محتوای آب بالایی در حدود ۹۵ درصد دارد.

کاهو

انواع کاهو حاوی حدود ۹۶ درصد آب هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای آبرسانی به بدن تبدیل می‌کند. رایج ترین شیوه مصرف کاهو در سالاد است اما همچنین می‌توان آن را به عنوان سبزی شاداب کننده نیز به تنهایی مصرف کرد.

کرفس

کرفس به طور طبیعی از حدود ۹۵ درصد آب تشکیل شده است که نه تنها آبرسان است، بلکه کالری کمی نیز دارد، که آن را به میوه‌ای ایده‌ال برای قصل گرما تبدیل می‌کند.

تربچه

تربچه یکی دیگر از سبزیجات ترد است که با حدود ۹۵ درصد آب یک سبزی آبرسان محسوب می‌شود که برای تابستان بسیار مناسب است.

کدو سبز

کدو سبز با محتوای بالای آب در حدود ۸۵ درصد، نه تنها آبرسان است، بلکه همه کاره است و می‌تواند به روش‌های بسیار جالبی استفاده شود.

گوجه فرنگی

این سبزی آبدار تقریبا ۹۴ درصد آب دارد و افزودن آن برای افزایش رطوبت به سالادها، ساندویچ‌ها و سس‌ها عالی است.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای قرمز، سبز و زرد تقریبا ۹۲ درصد از آب تشکیل شده‌اند که آنها را به یک مکمل رنگارنگ و آبرسان برای وعده‌های غذایی تبدیل می‌کند.

اسفناج

این سبزی برگ سبز حاوی حدود ۹۱ درصد آب و هم آبرسان و هم غنی از مواد مغذی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید