Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹ که در محل دیوان محاسبات برگزار شد، گفت: بودجه های نفتی باید مرزبندی مشخص داشته باشند و ما هنوز نتوانسته ایم این موضوع را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار حسابرسی باید تحلیل بودجه هم انجام شود تا به نتیجه درست برسیم.

وی افزود: آسیب های بودجه ریزی در یک کارگروه یا شورا زیر نظر دیوان محاسبات باید بررسی شود و اهداف و نقص ها را در کنار روش های اصلاح معلوم کنیم. به دلیل برخی مشکلات در نظام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی، پیگیری ها و اقدام های کارشناسان دیوان محاسبات دچار مشکل می شود.

این نماینده تاکید کرد: حسابرسی ها صادقانه انجام می‌شود اما کنترلی بر مصارف و منابع وجود ندارد و هر روز به خاطر تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا به مشکل برمی‌خوریم.

بیشتر بخوانید

 گزارش تفریغ بودجه مهم ترین سند نظارت مالی کشور است/ سیاست پیشگیری در برابر مچ‌گیری را تداوم خواهیم داد

حاجی بابایی تصریح کرد: ساختاری معیوب و غیر واقعی در اعداد و ارقام مربوط به بودجه ارائه شده از سوی دولت وجود دارد و این ساختار مربوط به شرکت‌های دولتی، بی حساب و کتاب است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم دیوان محاسبات تفریغ بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است