Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@18:10:25 GMT

۸ میلیون خودرو فرسوده در راه جاده‌های کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۷۵۳۱

۸ میلیون خودرو فرسوده در راه جاده‌های کشور

ایران اکونومیست- دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ خودرو فرسوده در سطح شهر تردد دارند و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ حدود ۸ میلیون خودرو فرسوده در سطح شهر تردد کند.

سید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور  با بیان اینکه مراکز اسقاط و بازیافت کشور جزو مشاغل فراموش شده هستند و هیچ ارگانی به آن ها رسیدگی نمی کند، گفت: متاسفانه 3 سال و نیم است که کلا به بحث بازیافت و اسقاط خودرو پرداخته نمی شود و این مراکز با 10 درصد ظرفیت کار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور با تاکید بر اینکه رکود شدیدی در مراکز بازیافت و اسقاط وجود دارد، تشریح کرد: در گذشته تعداد 220 مرکز اسقاط و بازیافت داشتیم که در حوزه خودرو فعالیت می کردند، اکنون تمام این مراکز تعطیل هستند و تمام پرسنل آنها تعدیل شده اند. قوانین، آئین نامه و مصوباتی داشتیم که دولت آنها را اجرایی نکرد و تمام این موارد به فراموشی سپرده شد.

 

احمدی با بیان اینکه هر روز به تعداد خودروهای فرسوده در شهر افزوده می شود، تشریح کرد: حدود 3 میلیون و 500 خودرو فرسوده در سطح شهر تردد دارند که نیاز به نوسازی دارند؛ پیش بینی می شود تا افق 1404 حدود 8 میلیون خودرو فرسوده در سطح شهر تردد کنند.

او با بیان اینکه وزیر صمت نگاه مثبتی به اسقاط خودروهای فرسوده دارد، گفت: امیدواریم بحث خودروهای فرسوده در این دولت مورد بررسی قرار گیرد. نهادهایی چون وزارت راه و محیط زیست می توانند به این موضوع کمک کنند اما اکنون همکاری آنها کم است.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر به بحث اسقاط خودروهای فرسوده توجه شود تا شاهد آلودگی هوا باشیم، گفت: مشکلاتی که در عدم خروج خودرو‌های فرسوده ایجاد می‌شود شامل افزایش سوانح جاده ای، آلودگی هوا و مصرف سوخت بیشتر است. هر چه بیشتر به روز‌های سرد سال نزدیک می‌شویم این موضوع بیشتر خود را نشان می‌دهد.

احمدی با تاکید بر اینکه تردد خودروهای فرسوده باعث می شود چهره شهر زیبا نباشد، گفت: در بحث اسقاط خودروهای فرسوده، مبلمان شهری مطرح است که دیگر چهره شهر را مانند سابق نداریم؛ علاوه بر این در بحث فراموش اسقاط خودرو، بحث‌ اشتغال زایی نیز مطرح است چرا که با این روند، اشتغال زایی کاهش می یابد.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خودروهای فرسوده اسقاط خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زندی فر گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی ۵۵ دستگاه تردد شمار فعال در محورهای مواصلاتی البرز، طی فروردین ماه امسال ۱۹ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۲۲ خودرو از جاده‌های استان تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱/۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز عنوان کرد: در این بازه زمانی ۹ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۰۶ خودرو با ۲۶/۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته وارد البرز شده و ۹ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۱۶ خودرو با ۱۷ درصد افزایش از استان خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی حدود ۴/۸ درصد تردد در محورهای مواصلاتی البرز مربوط به خودروهای سنگین بوده است، افزود: سرعت متوسط وسایل نقلیه نیز ۷۴ کیلومتر در ساعت و پرترددترین محور استان آزادراه تهران - کرج (محدوده شهرک خاتم) با تردد ساعتی ۶۱۵۳ بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز یادآور شد: در این مدت ۹۸۰ هزار و ۳۹۹ خودرو با پلاک استان البرز در سایر استان‌های کشور مشاهده شده که بیشترین مقصد سفر به استان‌های تهران، قزوین، گیلان، قم و مازندران بوده است.

کد خبر 6088302

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم)
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران