Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش طرفداری، گفتگوی سعید عزت اللهی با محمد زارعی می خوانید: 

در بازی با سوریه وقتی به زمین آمدی روند بازی به کلی تفاوت کرد به خصوص با پاس های بلندی که می دادی و … در بازی با عراق فیکس شدی نظرت در مورد این دو بازی چیست؟

برای بازی با سوریه من نسبت به بقیه بچه هایی که لژیونر هستند خیلی دیرتر به تیم اضافه شدم و فقط توانستم یک جلسه با تیم تمرین کنم اما آماده بودم هر لحظه که به زمین می روم بتوانم به تیم کمک کنم و خدا را شکر وقتی وارد زمین شدم توانستم تا حدودی آن چیزی که کادر فنی از من خواسته بود و تیم نیاز داشت را برای تیم انجام دهم و بازی را بردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد بازی با عراق هم باید بگویم قطعا تیمی بود که همیشه برای ما مشکل ساز بود. آنها قطعا کاندیدای صعود به جام جهانی هستند. خیلی فرصت نبود بچه ها بخواهند از بازی سوریه تا بازی با عراق کنار هم باشند اما خدا را شکر با توجه به آنالیزهایی که کادرفنی در نظر گرفته بودند و بچه هایی که در تیم هستند همگی با تجربه اند، می دانستند بازی خیلی مهم و حساسی است و ما اگر هدف مان رفتن به جام جهانی است باید تک تک بازی ها را با امتیاز از زمین خارج شویم و خدا را شکر می کنم توانستیم یک بازی خوب، منطقی و هماهنگ انجام دهیم. در چند روزی هم که بعد از بازی با سوریه کنار هم بودیم به آن هماهنگی نسبی رسیدیم. در نهایت توانستیم بازی را با برد پشت سر بگذرانیم. 

در بازی با عراق فرم و سیستم بازی و جای بازیکنان تقریبا همان چیزی بود که زمان کی روش بازی می کردیم؟ یعنی شما عقب بودی، امیری هافبک چپ، طارمی وینگر چپ و جهانبخش وینگر راست. تقریبا همان سیستم ۳-۳-۴ و ۱-۴-۱-۴ کی روش بود. به نظر بازیکنان به خاطر اینکه در گذشته با این سیستم بازی کردند با این سبک راحت تر هستند و برای همین هم خیلی منظم بودیم، نظر خودت چیست؟

با توجه به اینکه ما قبلا در تیم ملی با همین سیستم بازی می کردیم مطمئنا بچه ها آن شناخت را از هم دیگر داشتند و اکثر بازیکنان با تجربه ای هستند و قبلا در این نوع سیستم بازی کردند. در این وضعیت طبیعی است شما وقتی یک مدت طولانی با یک سیستم و یک روش بازی می کنی آن هماهنگی و آن ذهنیت و چیزهایی که باید نسبت به آن روش را داشته باشی، داری. با همه این ها معتقدم تیم ملی در حال حاضر شرایط خوبی دارد و حالا سیستمی که کادر فنی برای این بازی در نظر گرفته این سیستم بود. فکر می کنم بچه ها این انعطاف پذیری را دارند که حالا آرایشی که نسبت به حریف برای هر بازی کادر فنی در نظر می گیرد، بتوانند با تمام توان شان خواسته های کادر فنی را انجام دهند. 

آیا بازیکنان عراق و سوریه با کری خوانی و شطینت های سبک خودشان در صدد تحریک بازیکنان تیم ملی بودند؟

قطعا این چیزها همه جای دنیا هست. یکسری تیم ها قطعا داخل زمین و حالا قبل از بازی دوست دارند روی مسائل روانی تیم حریف تاثیر بگذارند. اما آن چیزی که مهم است بچه های ما با تجربه هستند. شاید اگر سن مان کمتر بود یا ۴ سال قبل بود یک مقدار تحت تاثیر این جوها، احساسی عمل می کردیم اما خدا را شکر بچه ها همه شان به آن پختگی لازم رسیده اند و در حال حاضر هیچ حواشی و هیچ چیزی نمی تواند ما را از هدف مان که رسیدن به جام جهانی است دور کند. تمرکز و حواس مان فقط به هدف مان است. در نهایت هم جواب همه این شیطنت ها را با عملکردمان در زمین می دهیم. همانطور که در بازی با عراق و سوریه جواب شان را در زمین دادیم. 

در بازی با عراق از ناحیه بینی مصدوم شدی الان مصدومیت ات چطور است؟ گویا با ماسک ویژه برای تیم وایله بازی کردی. 

بله من یک مصدومیت از ناحیه بینی داشتم که بینی ام متاسفانه دچار شکستگی و در رفتگی شد اما دکترهای تیم ملی همان داخل زمین با وجود درد و خونریزی زیادی که داشتم توانستند دوباره بینی ام را جای خودش برگردانند. فعلا هم دوران نقاهت را پشت سر گذاشتم البته بینی ام همچنان تورم و کبودی دارد اما آن چیزی که مسلم است فعلا باید با ماسک ویژه ای که دکترهای تیم برای من تهیه کردند، تمرین و بازی کنم تا ان شاءالله تا چند هفته آینده ببینم شرایط چطور خواهد شد.

دو بازی و شش امتیاز گام  بزرگی برای رفتن به جام جهانی است چرا که ما با ۲۰ امتیاز به جام جهانی می رویم و از ۱۰ امتیاز دور رفت از همین دو بازی اول شش امتیاز گرفتیم و هنوز سه بازی دیگر از دور رفت باقی مانده است. نظر خودت در این باره چیست؟

قطعا پیروزی در این دو بازی خیلی مهم بود. استارت بازی ها در هر تورنمنتی می تواند مهم و حیاتی باشد. خدا را شکر با این دو برد شانس مان را برای صعود افزایش دادیم اما هنوز چیزی قطعی نشده و هنوز هیچ چیز تمام نشده است. بازی های زیادی داریم و همه چیز می تواند عوض شود. پس باید خیلی هوشیار و خیلی آگاه باشیم و از الان نباید مغرور شویم و تیمی را دست کم بگیریم. 

این نتایج اخیر تیم ملی را باید به نام چه کسی بزنیم؟

قطعا نتایج اخیر را به اسم هیچ کسی نمی توان زد چون حاصل تلاش یک مجموعه بوده است. مسئولان فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم تا دست اندرکاران شان، کادرفنی،  اسکوچیچ و همه بازیکنانی که در تیم بودند (چه آنهایی که بازی کردند چه آنهایی که بازی نکردند) با تمام وجودشان کنار تیم ملی بودند. کادر پزشکی، کادر تدارکات و ماساژورها هم در نتایج اخیر تیم ملی دخیل بودند. این قطعا تلاش کل مجموعه بوده و متعلق به شخص خاصی نیست و امیدوارم این مجموعه همچنان پرقدرت به کارش ادامه دهد و صعود به جام جهانی محقق شود. 

با وجود اینکه تیم ملی مقابل سوریه و عراق پیروز شد، هنوز هم خیلی ها از عملکرد تیم ملی انتقاد می کنند و بردهای تیم ملی را شانسی می دانند. نظر خودت چیست؟

انتقاد همیشه بوده، انتقاد از شما همیشه یک رکن از زندگی است و در هر شرایطی و در هر موفقیتی یکسری آدم ها هستند که انتقاد می کنند ولی بستگی دارد به اینکه این انتقادات سازنده باشد یا صرفا جهت تخریب باشد. اگر جهت تخریب تیم و درست کردن حاشیه باشد قطعا ارزشی هم ندارد و اصلا نباید دیده شود. فکر می کنم برای مجموعه تیم ملی هم مهم نیست. اما آن چیزی که فعلا برای ما مهم است این است که به جام جهانی صعود کنیم و آن چیزهایی که نیاز است و کادرفنی از ما می خواهد را انجام دهیم. چیز دیگری برای ما ارجحیت ندارد. 

ماه بعد با امارات و کره جنوبی بازی داریم. نظرت درباره این دو بازی چیست؟

قطعا دو بازی خیلی سخت پیش رو داریم. به هر حال کره جنوبی حریف مستقبم ما برای صعود به جام جهانی است و همیشه تیم های خوب و بازیکنان با کیفیتی داشته است. امارات هم تیم قابل احترامی است. به هیچ عنوان حق نداریم حریفی را در این مرحله دست کم بگیریم. از لبنان و سوریه گرفته تا کره جنوبی و امارات ماه بعد باید با آنها بازی کنیم. نباید در باد این دو بازی (سوریه و عراق) باشیم چرا که هر چه بود تمام شد. از الان باید تمام توان و تمرکزمان را روی این دو بازی بگذاریم که بتوانیم از این دو بازی هم سربلند بیرون بیاییم. 

کره ای ها در رده ملی در چند سال اخیر همواره مقابل ما شکست خوردند اما در رده باشگاهی مقابل تیم های ایرانی همیشه موفق بوده اند و به همین خاطر نگاه از بالا به پایین به ما دارند. نظر خودت در این باره چیست؟

این را نگاه بالا به پایین نمی دانم. منظورتان چیست؟ کره ای ها خودشان می دانند قطعا تیم ملی ایران، تیم بزرگی است. تیم ما پر از بازیکنان با کیفیت است و قطعا همین است که ما الان تیم اول آسیا هستیم و فکر نمی کنم چنین چیزی حقیقت داشته باشد که بخواهند از بالا به پایین به ما نگاه کنند چرا که ما همیشه برای کره دردسر ساز بودیم. این چیزی نیست که فکر کنیم در ذهن شان باشد. قطعا آنها مقابل تیم ملی با همه وجودشان بازی می کنند. ما هم ترجیح می دهیم روی کار خودمان تمرکز کنیم تا پرقدرت این مسابقات را تمام کنیم.

به نظرت در رده ملی تاثیر یک سرمربی چقدر می تواند روی بازیکنان باشد؟ مثلا علیرضا جهانبخش در مصاحبه ای گفته بود من چیزهایی که از کی روش یاد گرفتم را حتی در لیگ هلند یاد نگرفتم حالا به نظر خودت یک مربی در رده ملی می تواند به اندازه یک مربی باشگاهی روی کیفیت بازیکنان تاثیر گذار باشد یا نه؟ 

قطعا تاثیر سرمربی می تواند زیاد باشد. همانطور که می دانید به خاطر اینکه بازیکنان بیشتر درگیر بازی های باشگاهی هستند تایم خیلی کمی در اختیار سرمربی تیم ملی هستند و در همین زمان کم سرمربی باید کل تیم را آماده کند. آن هم برای بازی های حساس که نیاز است بازیکنان هم از نظر روحی و ذهنی و هم از لحاظ فنی آماده شوند. سرمربی تیم ملی باید در همان مدت زمان کم چیزی هایی که مدنظرش است را به بازیکنان انتقال بدهد. به همین دلیل می گویم نقش مهمی دارند و قطعا می توانند در زندگی همه بازیکنان تاثیر گذار باشند. در کل به نظر من تاثیر سرمربی ملی اگر از مربی باشگاهی بیشتر نباشد کمتر هم نیست. چرا که تیم ملی یک رکن اصلی برای هر فوتبالیستی است و همه فوتبالیست هایی که برای تیم ملی شان بازی می کنند با جان و قلب شان بازی می کنند. 

در مورد تغییر نسل و تغییر سبکی که سال های قبل در تیم ملی انجام شد و در فرایند همان تغییر نسل خودت در ۱۸ سالگی اولین بازی ملی ات را انجام دادی، چه صحبتی داری و آیا این علاقه ای که به کی روش در بین بازیکنان تیم ملی وجود دارد که برایش کامنت می گذارند به خاطر همین تغییر نسل است؟ در کل این علاقه به کی روش به خاطر چیست و اینکه آن دوران را دوران خوبی می دانید که هنوز با کی روش ارتباط دارید؟

مطمئنا تغییر نسل پروسه خیلی راحتی نیست. قطعا باید خیلی سنجیده و ریزبینانه این پروسه انجام شود. طوری که ضربه ای به آن اسکلت اصلی تیم و روند پشرفت تیم زده نشود و صرفا شما نمی توانید بازیکنان جوان را بیاورید و بگویید من دارم تغییر نسل می دهم. در این بین کی روش هم آن تایمی که سرمربی تیم ملی بود خیلی از جوانان را مثل خود من در ۱۸ سالگی برای اولین بار به تیم ملی دعوت کرد. مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، پورعلی گنجی و خیلی از بازیکنانی هم که الان هستند هم با کی روش وارد تیم ملی شدند. همانطور که که کریستیانو رونالدو شاید تا آخر عمر دیگر هیچ وقت با فرگوسن کار نکند اما مطمئنا در خاطرش می ماند چه کسی این در یا دروازه را به رویش باز کرد و اجازه داد کریستیانو رونالدو پیشرفت کند و خودش را نشان دهد. قطعا این ارتباطی که بین بچه های آن نسل از لحاظ عاطفی با کی روش است، ارتباط فوتبالی و حرفه ایی است که نشان می دهد بچه های ما گذشته خودشان را فراموش نمی کنند و قدردان همه مربیانی هستند که با آنها کار کردند و در پیشرفت شان تاثیر گذار بودند. 

در دور قبلی مقدماتی جام جهانی یکی از آماده ترین بازیکنان تیم ملی بودی که نبودت در بازی آخر مقابل سوریه باعث شد گل بخوریم و رکورد بدون گل خورده به جام جهانی رفتن مان شکسته شود الان نسبت به آن موقع چابکی لازم را داری؟

من همیشه با تمام وجودم تلاش کردم برای تیم ملی مثمر ثمر باشم و مطمئن باشید همین الان هم با تمام وجودم در خدمت تیم ملی هستم و برای تک تک دقایقی که برای تیم ملی بازی می کنم همه وجودم را می گذارم.

جهانبخش گفت می خواهم کتاب داستان زندگی ام را بنویسم. تو قصد چنین کاری نداری؟

چرا اتفاقا من هم روزهایی به این موضوع فکر می کنم. قطعا همه ما یکسری سختی هایی در زندگی مان داشتیم که شاید تا به امروز هیچ کسی نشنیده باشد و فکر می کنم جالب باشد از اینکه یک روزی مردم هم بتوانند این تجربه را بشنوند و این پستی و بلندهای زندگی و این سختی هایی که همیشه در زندگی مان بوده را برای شان بازگو کنیم و فکر می کنم روزی شاید بخواهم چنین کاری انجام بدهم. 

وایله از ۸ بازی ابتدایی در ۷ بازی شکست خورده و در حال حاضر با یک امتیاز انتهای جدول است چرا این اتفاق افتاد و امیدی به آینده هست؟

امسال تیم ما شرایط خوبی ندارد. ما خیلی از بازیکنان مان را از دست دادیم. مربی مان را از دست دادیم و تیم یک مقدار به زمان بیشتری نیاز داشت و در ۸ هفته واقعا نتایج خوبی گرفته نشد ولی قطعا امید داریم و کار می کنیم که در بازی های آینده از این روند خارج شویم و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جام جهانی بازی با عراق تیم ملی سیستم بازی فکر می کنم آن چیزی تیم ملی خدا را شکر تغییر نسل برای تیم کادر فنی نظر خودت بازی ها کی روش بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزت‌‎اللهی در نقش مهندس الاهلی!

به گزارش "ورزش سه"، در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال امارات، از ساعت ۲۰:۱۵ شب گذشته تیم‌های فوتبال شباب الاهلی و شارجه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر یک به سود شباب خاتمه پیدا کرد.
سعید عزت اللهی ملی پوش ایرانی شباب الاهلی در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و به طور کامل بازی کرد.
عزت اللهی در این بازی روی نخستین گل تیمش نقش مؤثری ایفا کرد و در حالی که شارجه با گل دقیقه دهم «کایو» پیش افتاده بود این بازیکن ایرانی در دقیقه ۱۷ با یک پاس تماشایی، «یحیی القسانی» را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او هم گل نخست شباب را به ثمر برساند و بازی به تساوی کشیده شود.
در ادامه هم «دا کروز» در دقایق ۶۷ و ۸۶ توانست ۲ گل دیگر برای شباب به ثمر برساند تا این بازی با نتیجه ۳ بر یک به پایان برسد. در جدول رده بندی لیگ برتر امارات، شباب الاهلی با ۴۶ امتیاز در رده دوم قرار دار و امیدوار است بتواند در ادامه دیدارهای باقی مانده شرایط جدول را تغییر دهد.

دیگر خبرها

  • عزت‌‎اللهی در نقش مهندس الاهلی!
  • لوئیز انریکه: حتی بهترین بازیکنان جهان هم باید دفاع کنند
  • جهانبخش در باشگاه صدتایی‌های فاینورد
  • پیروزی پرگل فاینورد در حضور یک نیمه‌ای جهانبخش
  • خط و نشان تارتار برای بازیکنان بی انگیزه ملوان!
  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • بانک شهر می‌تواند سعید عزت‌اللهی را پرسپولیسی کند؟ بعید است!
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»