Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@07:04:49 GMT

انواع سرامیک کف و ۴ توصیۀ طلایی و به‌دردبخور!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۷۶۳۸

انواع سرامیک کف و ۴ توصیۀ طلایی و به‌دردبخور!

همانطور که می‌دانید سرامیک‌ ها از نظر کاربرد به دو دستۀ سرامیک دیوار و سرامیک کف تقسیم می‌شوند که هرکدام از آن‌ها نیز مدل‌های متنوعی دارند. در این مطلب می‌خواهیم با انواع سرامیک‌ کف آشنا شویم و بعد نکات ضروری برای خرید آن‌ها را باهم مرور کنیم.

انواع سرامیک کف

سرامیک‌ کف همانطور که از نامش پیداست، برای کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که از جملۀ آن‌ها می‌توان به جذب آب کمتر و استحکام بالاتر نسبت به سرامیک دیوار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرامیک‌های کف ساختمان را به روش‌های مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد مثلاً:

الف) از نظر جنس و روش تولید

یکی از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار روی کیفیت نهایی کاشی و سرامیک، جنس و روش تولید آن است. به همین منظور، سرامیک‌ ها به دو دستۀ پرسلانی و غیر پرسلانی تقسیم می‌شوند. سرامیک پرسلانی در دمای بالاتری تولید شده و به همین دلیل، استحکام بیشتری هم دارد. همچنین، دمای بالا موجب شده است که میزان حفرات و تخلخل‌های این دسته از سرامیک به نسبت بقیه کمتر باشد و میزان آب کمتری به خودش جذب کند.

به‌طور کلی بهتر است برای مکان‌های پر رفت‌وآمد مانند مجتمع‌های تجاری از سرامیک کف با سختی بالا استفاده کنید و در مکان‌هایی با تردد کمتر مانند حمام سرامیک‌های اقتصادی‌تری را به‌کار ببرید.

ب) از نظر پوشش سطحی

اگر دقت کرده باشید، روی سطح برخی از سرامیک ‌ها یک لایۀ شیشه‌ای‌مانند وجود دارد که به آن "لعاب" گفته می‌شود. لعاب مانع ورود آب و آلودگی به داخل سرامیک است. سرامیک های لعاب‌دار برای سرامیک‌ کاری مکان‌هایی استفاده می‌شوند که احتمال نفوذ آب و یا لکه‌های روغنی وجود دارد.

اما دستۀ دیگری از سرامیک‌های کف وجود دارند که بدون لعاب تولید می‌شوند. سرامیک‌های پرسلانی بدون لعاب معمولاً پس از انجام پولیش و یکنواخت شدن سطح، در مکان‌های پر رفت‌وآمد به‌کار می‌روند.

ج) از نظر طراحی

سرامیک کف از نظر طراحی و ابعاد نیز تنوع بسیار خوبی دارد. برخی از این سرامیک‌ها براق بوده و برخی دیگر مات هستند. سرامیک کف حمام معمولاً از نوع براق انتخاب می‌شود و برای لابی ساختمان بیشتر از سرامیک مات استفاده می‌کنند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که انتخاب سرامیک مات یا براق تنها به سلیقۀ فرد بستگی دارد و از نظر کارایی نمی‌توان تفاوتی بین آن‌ها قائل شد.

اگر شما هم به‌دنبال خرید سرامیک‌ های رنگارنگ و متنوع هستید، بهتر است به‌سراغ سرامیک پرسلانی لعاب‌دار بروید! وجود لعاب در این سرامیک‌ها سبب شده است که بتوان انواع رنگ‌ها و طراحی‌های مدرن و کلاسیک را روی آن پیاده کرد.

برای خرید سرامیک کف به چه نکاتی توجه کنیم؟

حالا که با انواع سرامیک کف آشنا شدید، بهتر است 4 نکتۀ طلایی برای خرید آن‌ها را هم به شما بگوییم. تجربه نشان داده است که با رعایت این نکات می‌توانیم بهترین سرامیک را برای کف ساختمان خودمان انتخاب کنیم. این 4 توصیه عبارتند از:

1- به پرسلانی بودن یا نبودن سرامیک توجه کنید

همان‌طور که گفتیم سرامیک‌های پرسلانی دارای استحکام و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر انواع سرامیک‌ کف هستند، اما خب وزن و قیمت آن‌ها هم به‌طبع بالاتر است. بنابراین، توصیه می‌کنیم که برای خرید انواع سرامیک با توجه به نیاز خودتان تصمیم‌ نهایی را بگیرید.

2- از سرامیک ‌هایی استفاده کنید که جذب آب کمتری دارند

جاری شدن آب در کف ساختمان‌ها امری کاملاً اجتناب‌ناپذیر است؛ به همین دلیل، برای خرید سرامیک کف حتماً باید به میزان جذب آب آن توجه داشته باشید. در ضمن هرچه حفرات یک سرامیک کمتر باشد، مقدار جذب آب نیز کمتر خواهد بود.

سرامیک‌های لعاب‌دار و سرامیک‌ های دارای پوشش نانو گزینۀ خوبی برای سرامیک ‌کاری کف ساختمان هستند؛ چراکه مقاومت آن‌ها در برابر نفوذ آب بالاست و پاک کردن آلودگی‌ها و گرد‌وغبار نیز از رویشان راحت‌تر انجام می‌شود.

3- دقت کنید که طراحی سرامیک متناسب با ساختمان شما باشد

برای خرید سرامیک کف به رنگ‌بندی و نوع طراحی آن هم توجه داشته باشید. زیرا تجربه ثابت کرده است که رنگ کف ساختمان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در معماری داخلی محسوب می‌شود. توصیۀ ما به شما این است که سرامیک کف را مطابق با دیگر المان‌های به‌کاررفته در سایر بخش‌های ساختمان انتخاب کنید تا یک تناسب و هماهنگی چشم‌نواز بین آن‌ها ایجاد شود.

4- از شرکت‌های معتبر و مطمئن خرید کنید

به‌طور کلی، جنس و نحوۀ تولید یک سرامیک می‌تواند تعیین‌کننده خواص نهایی و طول عمر آن باشد. به همین دلیل، بهتر است برای خرید کاشی و سرامیک به دنبال شرکت‌ها و برندهای معتبر برویم. در این صورت، خیالمان از کیفیت و استحکام سرامیک هم راحت می‌شود.

شما می‌توانید با یک سرچ ساده در گوگل قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید کاشی را در ایران پیدا کنید که یکی از آن‌ها قطعاً کاشی تبریز است.

اگر دنبال یک سرامیک مرغوب برای ساختمان‌تان هستید گروه صنعتی تبریز با نزدیک به 30سال سابقه در زمینۀ تولید انواع کاشی دیواری و سرامیک کف به یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کاشی و سرامیک تبدیل شده است.

حکایت این سابقۀ چندین و چند سالۀ کاشی‌ های تبریز فقط در جنس و کیفیت‌شان خلاصه نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید در رنگ و لعاب صفحۀ محصولات‌شان هم چین‌وشِکن تجربه و تخصص را کاملاً ملاحظه کنید. اگر خواستید همین حالا سری به سایت‌ تبریز بزنید و تحقیقات‌تان برای خرید یک سرامیک کف باکیفیت را از همین سایت آغاز کنید.

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو ( فرصت پایانی ) اعلام جدول زمان حضور دانش آموزان در سامانه شاد ثبت نام خودرو / چری تیگو ۵ IE مدیران خودرو ثبت نام سایپا ( فرصت پایانی ) به حساب کدام ایرانی ها ۴۸۰ هزار تومان واریز شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرامیک کف جنس و روش تولید انواع سرامیک خرید سرامیک کف ساختمان برای خرید سرامیک کف سرامیک ها یک سرامیک جذب آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۱.۵ میلیون شاخه گل رز به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، منوچهر شایسته با اشاره به تولید گل رز در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته 1.5 میلیون شاخه گل رز در سطح استان تولید شد که این میزان از سطح 1.5 هکتار از گلخانه‌های استان  برداشت شده است. 

وی گفت: قیمت هر شاخه گل رز در استان 25 هزار تومان است که علاوه بر داخل استان برای فروش به استان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شوند. ارزش یک میلیون و 500 هزار شاخه گل رز تولیدشده در استان 37 میلیارد و 500 میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ارقام موجود گل رز در استان هلندی، زرد، سفید و قرمز است که در گلخانه‌های استان 12 نفر مشغول به کار هستند.

محمدرضا اکبری نیز از رشد 51 درصدی تولیدات گلخانه‌ای در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح 93.5 هکتار از گلخانه‌های استان بیش از 12 هزار تن  انواع محصولات سبزی و صیفی، 1.5 میلیون انواع گل شاخه بریده، 280 هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و 960  تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای استان از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی 796 میلیارد و 800 ملیون تومان است که 570 خانوار بهره‌بردار دارد و بیشترین سطح گلخانه استان مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!