Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:32:20 GMT

کشف خمره متعلق به عصر ساسانیان در مبارکه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۸۷۴۸

کشف خمره متعلق به عصر ساسانیان در مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ولی‌الله رهبری امروز بااعلام کشف یک خمره ساسانی در مبارکه، گفت: روز گذشته طی دریافت گزارشی از دوستداران میراث فرهنگی منطقه مبنی بر حفاری غیرمجاز، یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سریعاً به محل اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مبارکه ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان با همکاری نیروهای انتظامی مبارکه، حفاران غیرمجاز را دستگیر کردند و این مجرمان، به منظور طی مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

 وی افزود: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان موفق شدند در عملیات دستگیری این حفاران غیرمجاز، یک خمره سفالی که متعلق به دوران ساسانیان بود را کشف و ضبط کنند.

رهبری در پایان تصریح کرد: این خمره سفالی که در گذشته به منظور نگهداری آذوقه استفاده می شده با همکاری شهرداری مبارکه به محل اداره میراث فرهنگی شهرستان منتقل شد و با توجه به هماهنگی های انجام شده، طی روزهای آینده، برای مرمت و استحکام بخشی به کارگاه تخصصی مرمت اشیاء اداره کل استان تحویل داده می شود.

انتهای پیام/ ۶۳۱۱۰/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئيس اداره ميراث فرهنگي ولی الله رهبری مبارکه اخبار مبارکه میراث فرهنگی شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر