Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مجازی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با نمایندگان اتحادیه اروپا با هدف افزایش حمایت و مساعدت های کشورهای اروپایی درخصوص تخصیص منابع مالی برای پناهندگان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای نشست دکتر محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با شرحی از اقدامات و خدمات ارائه شده به پناهندگان در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین حامیان پناهندگان در سراسر جهان بوده و علی رغم وجود مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم های ناعادلانه و یک جانبه تاکنون، حتی بیشتر از سهم عادلانه خود در میزبانی و حمایت از جمعیت میلیونی پناهندگان در بیش از ۴۰ سال مشارکت کرده است و حمایت از پناهندگان اقدامی بشردوستانه و مسئولیتی بین المللی است که تحقق آن به نحو مطلوب نیازمند مشارکت منصفانه کلیه جوامع بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی اشاره کرد: هر چند جمهوری اسلامی ایران همواره در میزبانی از پناهندگان پیشگام بوده است ولی با توجه به وجود اتباع غیرمجاز در کشور، حجم بالای پناهندگان فعلی و همچنین تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا، توانایی و ظرفیت پذیرایی از پناهندگان و آوارگان جدید وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: مشکلات ناشی از حضور پناهندگان یکی از موضوعات مهم و اساسی برای کشور ایران است که با وجود بیماری همه گیری کووید -۱۹  دولت جمهوری اسلامی ایران به تنهایی قادر به مقابله با آن نمی باشد، هر چند که در حال حاضر علیرغم تمامی مشکلات و چالش های ایجاد شده، دولت جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات خللی ایجاد ننموده و همچنان در حوزه های مختلف از جمله آموزش، معیشت، حرفه آموزی، بهداشت و درمان و..  خدمات و اقداماتی زیادی صورت گرفته است.


محمودی تاکید کرد: انتظار ما این است که اتحادیه اروپا در این زمینه ورود کرده و نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز اقدام جدی به عمل آورد، ضمن اینکه کشورهای اروپایی می بایست مشارکت فعال و مناسب تری در حمایت از برنامه اسکان مجدد پناهندگان در کشورهای ثالث نیز داشته باشند و همچنین با توجه به وضعیت پیش آمده درکشور افغانستان جامعه جهانی باید، تا حضور آخرین پناهنده و آواره در کنار کشورهای میزبان بوده و به تعهدات خود در قبال  تقسیم منصفانه بار و حمایت از پناهندگان عمل نمایند.


بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در ادامه این نشست آقای برونو اسکول رئیس بخش ایران درخدمات اقدام خارجی اروپا، خانم رافائلا لودیس معاون مدیر امور آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه، اداره کل عملیات حمایت مدنی و کمک های بشردوستانه اروپا و خانم سارا رینالدی رئیس واحد خاورمیانه و آسیای مرکزی، اداره کل مشارکتهای بین المللی،  هر کدام بصورت جداگانه ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی ۴۰ ساله ایران و همچنین مساعدت و حمایت های شبانه روزی کشور ایران در خدمات رسانی به پناهندگان ابراز خوشحالی و ایران را نمونه بارزی در ارائه خدمات به پناهندگان و آوارگان در دنیا معرفی نمودند و جهت افزایش حمایت ها  و مساعدت های خود درخصوص تخصیص منابع مالی برای دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کردند.


در پایان نیز آقای ایوو فریسن نماینده کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران جهت افزایش حمایت ها و مساعدتهای اتحادیه اروپا اطلاعاتی درباره تلاشهای مربوط به آماده سازی و برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران در خدمات رسانی به پناهندگان ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتباع خارجی پناهندگان دولت جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو با سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکار‌های تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

 رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشور‌های آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به دکتر رئیسی و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه