Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@07:47:12 GMT

شایع‌ ترین بیماری‌ های چشم را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۹۹۲۴

شایع‌ ترین بیماری‌ های چشم را بشناسیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی طباطبایی، دبیر علمی سی و یکمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران در آستانه برگزاری سی و یکمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران، اظهار داشت: از موارد شایع بیماری‌های چشم این است که افراد با شکایت سوزش و احساس جسم خارجی در چشم مراجعه می‌کنند که به علت تغییر اشک، غلیظ شدن اشک و کم شدن آن یا به عبارتی خشکی چشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان این مطلب که از قطره‌های اشک مصنوعی و پمادهای مناسب برای خشکی چشم استفاده می‌کنیم، گفت: وجود مژه در چشم یا کج شدن مژه به داخل چشم، اجسام خارجی گیاهی یا فلزی سبب اشک ریزش می‌شوند که باید به چشم پزشک مراجعه نمود.

طباطبایی ادامه داد: خارش و قرمزی همراه با سوزش و تا حدودی احساس جسم خارجی به علت موارد آلرژی و حساسیت است که نوع بهاره آن به علت آزاد شدن گرده گل‌ها یا مواد گیاهی است و از اواخر اسفند تا اوایل تابستان ادامه دارد و توصیه می‌شود افراد در تماس با مواد حساسیت زا نباشند و از عینک‌های مناسب استفاده کنند و قطره و پمادهای ضد حساسیت و آلرژی نیز توصیه می‌شود.

وی افزود: نوع دیگر واکنش به موارد حساسیت زا در هوا است که در تمام فصل‌های سال کم و زیاد مشاهده می‌شود.

طباطبایی گفت: مورد شایع دیگر کمی دید در بچه‌ها و نوجوانان و جوانان است که عمدتاً به علت ضعف بینایی است که با تجویز عینک و لنز تماسی و در شرایطی لازک و لیزیک قابل اصلاح است.

وی با عنوان این مطلب که صدمه به چشم ضربه و تروما از علل کاهش دید است و پیشگیری اهمیت زیاد دارد، افزود: برای مواردی مثل جوشکاری، کار با فلزات، تعمیرات و چکش کاری، باید از عینک‌های محافظ استفاده شود که متأسفانه کم استفاده می‌شود و سبب ورود جسم خارجی به خصوص فلزی به چشم شده و آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

طباطبایی در ادامه به برگزاری سی و یکمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران اشاره کرد و افزود: این کنگره با هدف ارتقا سطح علمی و عملی چشم پزشکان و ارائه پیشرفت‌های جدید چشم پزشکی، قرار است مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شود.

وی گفت: آنچه مسلم است، همبستگی و دوستی بین چشم پزشکان داخلی و خارجی، منجر به داد و ستد علمی و ارتقا سطح علمی چشم پزشکان کشور شده و سبب ارائه خدمات بهتر به بیماران و معرفی چشم پزشکی کشور به دنیا و سرافرازی بیشتر به کشور است.

طباطبایی گروهای هدف در این کنگره را متخصصین چشم پزشک، رزیدنت‌های چشم پزشکی، فلوشیپ ها، اپتومتریست ها، انترن و دانشجوهای پزشکی عنوان کرد و افزود: محورهای مورد بحث در این کنگره شامل بیماری‌های قرنیه و جراحی‌های آن، عمل شایع آب مروارید (کاتاراکت)، لنزهای داخل چشمی، اصلاح عیوب انکساری و…، است.

دبیر علمی سی و یکمین کنگره چشم پزشکی ایران اظهار داشت: از دیگر موارد مورد بحث در این کنگره پیشگیری و درمان اثر دیابت بر روی چشم، پیشگیری و درمان انسداد عروقی شبکیه، بیماری‌ها و جراحی‌های شبکیه، درمان التهاب‌های اربیت و کاسه چشم، جراحی پلک، تومورها، فشار چشم، پیشگیری و تشخیص و درمان افزایش فشار چشم و همچنین موارد ارثی و ژنی به بحث گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: التهاب‌های داخل چشم (یووئیت) که عموماً کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث صدماتی برای چشم می‌شود، استرابیسم، تشخیص و درمان انحراف‌های چشم (نوروافتالمولوژی) در کودکان و تشخیص و درمان عصب محرکه چشم از دیگر موارد مهم مورد بحث در این کنگره خواهد بود.

پربیننده ترین عوارض جانبی واکسن آسترازنکا چرا آسترازنکا کمیاب شده است؟ ۱۶ فایده شگفت انگیز رسیدگی به پوست صورت شرایط واکسیناسیون کرونا در کودکانِ زیر ۱۲ سال ثبت نام واکسن کرونا ( بروزرسانی جدید )

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چشم چشم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا آقا قزوینی گفت: در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، جدیدترین دستاوردها در زمینه رادیولوژی نوین و هوش مصنوعی برای متخصصان داخلی و خارج از کشور ارائه می شود.

این متخصص رادیولوژی افزود: با توجه به اهمیت ارائه خدمات پزشکی به بیماران مراجعه کننده به اورژانس ها به خصوص بیماران دچار تروما و سکته مغزی، تصویربرداری در اورژانس در کنار دیگر مباحثی چون تصویربرداری سیستم عضلانی اسکلتی، تصویربرداری زنان و بارداری و تصویربرداری سروگردن از محورهای مورد تمرکز کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران است.

وی با اشاره به شعار کنگره امسال که «رادیولوژی آینده فراتر از افق هاست» و به همین منظور نقش هوش مصنوعی، چت پات ها و چت جی پی تی(Chat GPT ) در رشته رادیولوژی مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: همچنین در این کنگره چالش های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مبحث اخلاق پزشکی در رادیولوژی به همراه ارایه راهکارها در این حوزه ارایه خواهد شد.

آقا قزوینی با تاکید بر اهمیت درج شرح حال کامل و هدفمند بیمار توسط پزشکان بالینی درخواست کننده تصویربرداری برای دریافت گزارش های اصولی و کاربردی تصویربرداری، یادآور شد: از آنجا که دقت و صحت تصاویر درخواستی متخصصان مربوطه در جهت تشخیص دقیق بیماری و بهبود حال بیمار موثر است، آشنایی با نکات چالش برانگیز و گمراه کننده تشخیصی در تصویربرداری در این کنگره مورد بحث و هم اندیشی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ ترین کنگره های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست ها و سایر رشته های تخصصی است که امسال قرار است در آن مباحث مهم دیگری مانند PET اسکن ها مورد بحث و هم اندیشی متخصصان حاذق در این رشته ها قرار گیرد.

این کنگره با حضور بیش از ۴۰۰۰ نفر از رادیولوژیست ها، دستیاران رادیولوژی و رشته های مرتبط و نیز با حضور بیش از ۴۰۰ سخنران داخلی و خارجی به ارایه جدیدترین دستاوردهای علم تصویربرداری می پردازد.

سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در هتل المپیک تهران برگزار می شود. همچنین، همزمان با این کنگره، آخرین دستاوردهای تجهیزات رشته تصویربرداری در قالب نمایشگاهی در معرض دید حاضران قرار می گیرد.

کد خبر 6092993 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است