Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@23:11:39 GMT

آمریکا تحریم‌ها را از سر گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۹۹۷۳

آمریکا تحریم‌ها را از سر گرفت

دولت بایدن صرافی سوئکس را به خاطر کمک به هکرها برای دریافت پولشان از حملات باج ازاری تحریم کرد تا جلوی رشد این نوع حملات گرفته شود.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، دولت بایدن در روز سه شنبه یک صرافی ارز مجازی را به خاطر نقش آن در پرداخت‌های غیر قانونی از سوی حملات باج‌افزاری، تحریم کرد تا جلوی این نوع تهدیدها گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه‌داری آمریکا صرافی «سوئکس او تی سی» را متهم به تسهیل نقل و انتقالاتی کرد که شامل پرداخت‌های غیر قانونی برای حداقل هشت نوع باج افزار می‌شود. این اولین اقدام در نوع خود علیه مبادله ارزهای مجازی در فعالیت‌های باج افزاری است.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:«صرافی‌های مثل سوئکس کمک‌ می‌کنند متجاوزان باج افزاری سود خود را بدست آورند. این اقدام ما حاکی از قصدمان برای مختل کردن زیرساخت های غیرقانونی مورد استفاده در این نوع حمله هاست».

هکرها از باج افزار برای تحت کنترل درآوردن سیستم های مختلف استفاده می‌کنند و تنها پس از از دریافت مبالغ هنگفت مخصوصا به ارز مجازی، سیستم را آزاد می‌کنند.

این گروه‌های باج افزاری در سال جاری میلادی به چندین شرکت مهم آمریکا ضربه زده‌اند که یکی از آنها شرکت خط لوله کلونیکال بوده است. حمله سایبری به این شرکت باعث کمبود موقت عرضه سوخت در شرق آمریکا شد. این هکرها همچنین یک شرکت کشاورزی را هدف قرار دادند و نگرانی از اختلال در روند برداشت غلات در میدوست آمریکا را بالا بردند.

این حملات آن‌قدر افزایش یافته اند که جو بایدن در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درماه ژوئیه خواستار برخورد جدی این کشور شد. این گروه‌های باج افزاری معمولاً در روسیه و اوکراین فعالیت می‌کنند.

تحریم شرکت سوئکس شامل لغو دسترسی آن به تمام دارایی‌هایش در آمریکا و ممانعت آمریکایی‌ها از معامله با این شرکت می‌شود.

سوئکس یک شرکت خصوصی است که مقر آن در جمهوری چک قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت ارز هکرها کشاورزی ولادیمیر پوتین روسیه چک دولت رشد کشاورزی معاون وزیر هکرها باج افزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل

شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای «کی اف سی» آمریکا، اعلام کرد بیش از یکصد شعبه خود در مالزی را به دلیل ضرر مالی تعطیل کرده است؛ تحریم این رستوران‌ها در کارزار تحریم برندهای حامی رژیم صهیونیستی توسط شهروندان مالزیایی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای کی اف سی آمریکا فعالیت خود را در مالزی کاهش داده و بیش از یکصد شعبه از رستوران خود را به طور موقت تحریم کرد. این موضوع پس از ماه‌ها تحریم مداوم کسب‌وکارهای مرتبط با آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی پس از آغاز جنگ جاری در غزه، انجام شد.

کیو اس آر برندز (QSR Brands) که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود کی اف سی (KFC) در مالزی است، اعلام کرد فعالیت ۱۰۸ فروشگاه در سراسر این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

نقشه‌های گوگل نشان می‌دهند که کدام فروشگاه‌های کی اف سی وضعیت خود را برای نشان دادن عبارت «موقتاً بسته» به‌روزرسانی کرده‌اند.

یک منبع آگاه در کیو اس آر برندز که نامش فاش نشد، گفت: این شرکت تحریم را فرصتی برای توقف برخی از فعالیت‌های فروشگاه کی اف سی می‌داند که بر ترازنامه مالی آن تأثیر گذاشته است.

این شرکت در بیانیه‌ای در ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) گفت: در پاسخ به شرایط چالش‌برانگیز اقتصادی، اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای بستن موقت مراکز به منظور مدیریت هزینه‌های رو به رشد کسب‌وکار و تمرکز بر فروشگاه‌های شلوغ کی اف سی انجام داده است.

این بیانیه افزود: به کارمندان فروشگاه‌های آسیب‌دیده به عنوان بخشی از یک استراتژی تاکتیکی برای بهینه‌سازی منابع در مناطق تجاری با تعامل بیشتر مشتری، فرصت نقل مکان به فروشگاه‌های عامل ارائه شد.

پروفسور محد نظری اسماعیل، رئیس گروه حامی فلسطین و بایکوت، واگذاری و تحریم برندهای اسرائیل در مالزی، گفت: کی اف سی در لیست بایکوت قرار ندارد اما بسیاری از مالزیایی ها هر اپراتور فست فود آمریکایی را مرتبط با اسرائیل می دانند.

از زمانی که تحریم در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) آغاز شد، کی اف سی استراتژی برندسازی خود را تغییر داده است و با علائمی بر روی تابلوهای منو و بروشورهای خود بر مالکیت شرکت جوهور (شرکت دولتی مالزی) یا متعلق به دولت ایالتی جوهور تاکید می‌کند.

این منبع گفت: برای کاهش تأثیر تحریم، شرکت کیو اس آر، استراتژی نام تجاری خود را تغییر داد تا در سه ماهه چهارم سال گذشته در وب سایت خود اسلامی تر شود.

وب سایت این شرکت نوشت: فرصت های شغلی برای بیش از ۳۰ هزار کارمند، که ۸۶ درصد آنها مسلمان هستند، فراهم می کند.

بر اساس وب سایت کیو اس آر بیش از ۶۰۰ رستوران کی اف سی در مالزی وجود دارد.

کی اف سی و چند برند دیگر مستقر در ایالات متحده مانند استارباکس و مک دونالد به دلیل ارتباط آنها با رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۲۰) با تحریم مواجه شده اند.

برجایا فود که مالک ۴۰۰ فروشگاه استارباکس در مالزی است، از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۳ (مهر تا دی ماه ۱۴۰۲) ضرر خالص ۴۲.۶ میلیون رینگیتی (نزدیک به ۹ میلیون دلار) را گزارش کرده است و طبق گزارش ها، وینسنت تان مالک شرکت، در نظر دارد شرکتش را خصوصی کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!