Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه واردات تخم مرغ نطفه دار در تعدیل قیمت جوجه در بازار اثر گذار است، اظهار کرد: بنابر سیاست اخیر وزارت جهاد مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی جوجه ریزی واحدها کمتر از ظرفیت و افزایش فاصله جوجه ریزی، واردات تخم مرغ نطفه دار می تواند در بهبود بازار اثر گذار باشد، اما از واردات تخم‌مرغ نطفه دار تا تبدیل به جوجه، حداقل ۲ ماه زمان نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی رغم افزایش قیمت مولفه های تولید بخشی توسط دولت و بخشی بازار، اما قیمت مصوب تغییری نداشته است که انتظار می رود ظرف یک ماه آینده قیمت مصوب مرغ و جوجه یکروزه اصلاح شود، در غیراین صورت استمرار تولید دچار چالش می شود.

اسداله نژاد قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به سیاست گذاری اخیر، قیمت جوجه یکروزه کاهش یافته است، اما این راهکار بواسطه افزایش هزینه مرغدار منطقی نیست.

این مقام مسئول از توزیع روزانه ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: با وجود اثر کالای جایگزین نیاز است که روزانه ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور  عرضه شود تا کمبودی در بازار نداشته باشیم.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با تاکید بر جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه بیان کرد: در شرایط کنونی ماهانه کمتر از ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می گیرد که با این وجود تا حدودی در عرضه کمبود وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مرغداران مرغ تولیدی خود را با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می کنند، گفت: براین اساس قیمت مرغ در سطح بازار از ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان نباید بالاتر عرضه شود.

اسداله نژاد در پایان با اشاره به اینکه توزیع نهاده های دامی همچنان با تاخیر در حال انجام است، تصریح کرد: بنابر آمار و گزارش ها  به رغم گذشت حدود ۳۰ روز از جوجه ریزی برخی واحدها ذرت و کنجاله دریافت نکرده اند که امیدواریم تسریع در توزیع صورت گیرد تا مرغداران دچار چالش نشوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت جوجه نهاده دامی بازار مرغ واردات تخم مرغ نطفه دار جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به‌گونه ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی با تاکید بر اینکه با همه ظرفیتمان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: شرکت با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز شده بود و در ماه رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور است.

وی در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسؤول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد و برای این منظور حتماً باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

شیرزاد عنوان کرد: نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم. صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

کد خبر 6089229 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • جوجه یک روزه