Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون افراطیون مشارکت در مجلس ششم می‌گوید: اینکه اصلاح‌طلبان در هر موضوعی بخواهند فقط غُر بزنند، کسی حرف‌شان را گوش نمی‌کند.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ادعای ائتلاف برادران لاریجانی با روحانی، ناطق و خاتمی گفت: آقای صادق لاریجانی فاصله فکری‌اش با مجموعه اصلاحات بسیار زیاد است و تفاوت زیادی هم بین علی لاریجانی با صادق لاریجانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چند برادر هر کدام یک پدیده متفاوتی برای خودشان هستند و تفاوت‌هایشان هم بسیار زیاد است. درست است که از یک پدر و مادر هستند اما تفاوت زیادی باهم دارند و هیچ کدام‌شان هم اصلاح‌طلب نیستند که نزدیک به اصلاح‌طلبان باشند.

وی یادآور شد: در حاشیه جلسات مسئولین قضایی، ما صحبت‌های خیلی نامرتبط سیاسی از آقای آملی لاریجانی می‌شنیدیم که در دوره آقای رئیسی و اژه‌ای اینها بسیار محدود شد.

شیرزاد که در مجلس ششم از سوی کروبی متهم شد مثل رادیو اسرائیل حرف می‌زند، افزوده است: هرچند آقای رئیسی هم کاملا در عملکردش خارج از قوه قضائیه عمل می‌کرد اما در حرف‌هایی که می‌زد سعی می‌کرد حول و حوش مسئله قضایی صحبت کند، اما آقای لاریجانی نظرات بسیار تندی را مطرح می‌کردند که خارج از وظیفه و عملکردشان بود به همین دلیل خیلی تفاوت دارد که فکر کنیم روزی ایشان به سمت تمایلات اصلاح‌طلبانه میل کنند.

وی با بیان این که شخصیتی مانند آقای ناطق نوری با آقای آملی لاریجانی بسیار تفاوت دارند، گفت: آقای ناطق نوری یک انسان عملگرا و واقعیت‌گرا بودند و هستند اما ما این خصوصیات را در آقای آملی لاریجانی کمتر مشاهده می‌کنیم.

شیرزاد در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا امکان دارد اتاق فکری با حضور آقایان ناطق نوری، خاتمی، برادران لاریجانی، روحانی و عبدالله نوری تشکیل شود، اظهار داشت: این گفته خیلی ایده‌آل است، حتما مشاهده کرده‌اید طرفداران فوتبال روی کاغذ برای خودشان یک تیم جهان می‌نویسند و در آن بهترین بازیکنان را از سراسر کشور می‌گذارند اما؛ اولاً هرگز چنین تیمی تشکیل نمی‌شود، ثانیاً اگر تشکیل شود خوب بازی نمی‌کنند؛ چراکه انسجام و هماهنگی لازم را ندارند. من دور هم جمع شدن این افراد را بسیار بعید می‌دانم. از نظر واقعیت این است که نباید خیلی امیدی داشته باشیم که چنین اتفاقی بیفتد.

احمد شیرزاد همچنین گفته است: معتقدم در شرایط فعلی مجموعه اصلاح‌طلبان خیلی به حساب نمی‌آیند البته که اصلاح‌طلبان تاثیرگذار بودند و جهت‌گیری‌های قاطعی را در سال‌های ۹۲، ۹۴، ۹۶ و خرداد ۷۶ داشتند، در مجالس دهم و ششم هم تاثیرگذار بودند اما در حال حاضر به دلیل شکست سختی که در انتخابات اخیر داشتیم؛ برای همین حرف‌هایشان متاسفانه خیلی به حساب نمی‌آید.

شیرزاد خاطرنشان کرد: هنگامی که مجموعه اصلاح‌طلبان فقط بخواهند در هر موضوعی موضع منفی بگیرند و غر بزنند طبیعتاً تاثیرگذار نخواهد بود، اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند حرف‌های تاثیرگذار داشته باشند، باید واقعا هر موضوعی را در جای خودش تائید و نقد کنند، اگر این دو با هم نباشد نتیجه خوبی به بار نمی‌آید در نتیجه حرف آدم هم شنیده نمی‌شود./کیهان

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح طلب برادران لاریجانی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به‌خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند، زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.

به گزارش ایرنا، رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب، گفت: قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی این دیوان اظهار داشت: اکنون بحث حجاب و صیانت از آن یکی از موضوعاتی است که در جامعه مطرح است و برخی که داعیه آشنایی با مفاهیم دینی و احکام الهی را دارند، سخنانی در این رابطه بر زبان جاری می‌کنند که موجب شگفت و تأسف است.

وی با تاکید بر اینکه علامت سوال گذاشتن روی مساله ضرورت حجاب برای بانوان غیرقابل توجیه است، افزود: برخی عنوان می‌کنند که آیا در اسلام بحث حجاب ضروری و واجب است! در حالی که امر حجاب یکی از ضروریات دین و در آیات شریفه قرآن برای همه زنان مسلمان یک تکلیف شرعی است.

منتظری ادامه داد: در روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در باب موضوع حجاب مطالب بی شماری بیان شده و این مساله به قدری مورد تاکید است که در شب معراج پیامبر اسلام (ص) نیز بر مساله حجاب اشاره شده است.

وی یادآور شد: در ادیان آسمانی نیز حجاب بر زنان امری لازم و ضروری بوده است، اصولا ویژگی و ساختار وجودی که خداوند در بانوان قرار داده است؛ اقتضا می‌کند که زن مصون از تعرض باشد و این امر از طریق حجاب محقق می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به‌خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند، زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.

منتظری خاطرنشان کرد: مساله حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها یک امر عقیدتی و دینی نیست و یک امر قانونی است، تمام شهروندان چه معتقد به مبانی دینی باشند و چه نباشند باید به قانون عمل کنند.

وی با بیان اینکه امروز کیان خانواده در دنیای غرب درحال اضمحلال است، گفت: تجربه نشان داده که بی‌بند و باری و روابط بدون قید و شرط، چه بر سر جوامع بشری آورده است، دست اجانب به دنبال برداشتن امر مهم حجاب، عفاف، حیا و شرم در جامعه اسلامی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن روی این مساله مدیریت و برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور اضافه کرد: مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند، این مردم با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید انتظار حاکمیت احکام اسلام و اجرای دستورات اسلام را در جامعه دارند؛ بنابراین همه دلسوران نظام و دلبستگان اسلام باید بر مساله حجاب توجه لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اجرای قانون توسط همه دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به وظایف و مسئولیت‌های نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه در کشور، بر پشتیبانی و حمایت قاطع از آنان خصوصا در مساله حجاب گفت: تامین امنیت اخلاقی جامعه ضروری است که در این زمینه ضمن اینکه باید جلوی برخی تخلفات و تندروی‌ها گرفته شود، باید با برنامه ریزی و تدبیر عمل شود و قطعاً همراهی و همکاری مردم نیز در اجرای قانون تاثیرگذار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • تئو هرناندز و مایک منیان برای میلان غیرقابل فروش نیستند
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • لیست پائز برای لیگ ملت‌های والیبال/ موسوی و غفور نیستند