Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:18:49 GMT

تقدیربه شیوه «رونیکا» نابغه 6 ساله!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۱۱۲۴

تقدیربه شیوه «رونیکا» نابغه 6 ساله!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بی‌شک دوران کودکی یکی از شیرین‌ترین دوران زندگی هر فردی است، اما توجه والدین به نیاز‌های عاطفی و کشف استعداد‌های فرزندان خود در این دوران می‌تواند آینده خوبی را برای آنها رقم بزند.

هم ‌کلام شدن با کودکان برای هر کسی لذت بخش است، چرا که آدمی ناخدا‌ آگاه از دنیای بزرگسالی دور می‌شود و برای چند لحظه‌ای کلام و فتار فرد حالت کودکانه به خود می‌گیرد و این یعنی کمی دور شدن از دغدغه‌های روزمرگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز برای لحظه‌ای تحریریه خبرگزاری فارس حس و حال کودکانه‌ای به خود گرفته بود چرا که «رونیکا رجبی» کودک ۶ ساله نابغه زنجانی مهمان خبرگزاری بود.

رونیکا رجبی کودک ۶ ساله زنجانی است که به صورت خودآموز تسلط کامل به زبان انگلیسی دارد و به زبان اسپانیایی و مادری می‌تواند صحبت ‌کند.

در مصاحبه اول که مهمان خانواده رونیکا بودم بعد از اتمام مصاحبه با  زبان شیرینش قول داد یک روز مهمان خبرگزاری فارس می‌شود.

وعده دیدار فرا رسید و امروز دختر شش ساله به همراه پدر خود که یک دستش در دست پدر و در دست دیگرش یک نقاشی داشت وارد خبرگزاری شد.

توجه‌اش را محیط اطراف جلب کرده بود و همه جا را از روی کنجکاوی  با دقت نگاه می‌کرد. از آنجایی که اندازه صندلی برایش بزرگ بود به تنهایی نمی‌توانست روی صندلی بنشیند پدر او را همراهی می‌کند، رونیکا از پدر خود می‌خواهد که نزدیک وی بنشیند، اینکه می‌گویند دخترها بابایی هستند بیراه نمی‌گویند، چرا که  این احساس در رونیکا نسبت به پدرش بیشتر نمایان بود.

کمی با صندلی چرخدار بازی می‌کند و می‌چرخد، احساس می‌کردم شاید یخ رونیکا دیر آب شود اما این رونیکا بود که با شیرین زبانی خود ما را به سکوت وا داشت. در حالی که در مورد نقاشی که برای خبرگزاری هدیه آورده بود لب به سخن گشود: یکی از دیوارهای اتاقم پر از نقاشی‌های است که با کمک مادرم به دیوار چسباندم و این نقاشی را برای قدردانی از  شما کشیدم، نقاشی‌اش را گرفتم و از او با لحن کودکانه تشکر کردم.

 گپ‌و گفت کودکانه‌ای با رونیکا داشتم نمی‌خواستم تحت فشار بگذارم، به همین دلیل از وی خواستم در مورد هر چیزی که دوست دارد لحظاتی با مخاطبان این رسانه صحبت کند، و وی از بازیگوشی‌های شاگردانش در کلاس درس زبان تا افتادن دندان شیری شماره یک خودش برایمان تعریف می‌کند.

ساعت کلاس دوتا از شاگردانم را عوض کردم

رونیکا رجبی می‌گوید: با اینکه من خودم شش سال بیشتر ندارم ولی بعضی از شاگردانم از من بزرگتر هستند و من با آنها زبان انگلیسی کار می‌کنم.

دوتا از شاگردانم خیلی شلوغ هستند و مجبور شدم ساعت درس آنها را جدا کنم تا بیشتر به درس توجه کنند.

رونیکا ادامه می‌دهد: به نقاشی خیلی علاقه دارم، و بدون اینکه به چیزی نگاه کنم می‌توانم نقاشی کنم، در مواقعی هم بر روی وایت‌برد کلاسم نقاشی می‌کشم و شاگردانم از روی نقاشی من نقاشی می‌کنند.

رونیکا که در لابه‌لای صحبت‌های شیرینش با صندلی ور می‌رفت و در مواقعی هم محیط اطراف توجه‌اش را جلب می‌کرد و به فکر فرو می‌رفت.

زیاد نمی‌خواستم  رونیکا گوینده این جمع صمیمانه باشد، آخر می‌ترسیدم حوصله‌اش سر برود.

اما برای اینکه رونیکا اذیت نشود هر از گاهی با پدر وی هم صحبت‌‌ می‌شدم، اما رونیکا با دقت به مکالمه‌‌ی من و پدرش گوش می‌داد و هر از گاهی از روی کنجکاوی به آرامی میان مکالمه ما قرار می‌گرفت.

از رونیکا در مورد آرتینا خواهر کوچکش پرسیدم، می‌گوید: آرتینا را هیچ وقت با خودم سر کلاس نمی‌برم، چون حواس شاگردانم را پرت می‌‌کند.

شاگردانم کلاس زبان را خیلی دوست دارند و این روزها هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برایشان تدریس می‌کنم.

رونیکا در ادامه از افتادن دندان شیری‌اش برایمان این طور گفت: یک روز متوجه شدم که دندانم شل شده است و به یک باره  داخل دهانم افتاد و با دستم بیرون آوردم و آن را روی میز گذاشتم.

اما  بعد دوساعت که آمدم به دندانم سر بزنم  دیدم دندانم نیست، به دنبال دندانم گشتم ولی آن را پیدا نکردم و من از آن روز به بعد جای دندانم خالی مانده است.

رونیکا رجبی دیگر حوصله نشستن روی صندلی چرخدار را نداشت و تند تند ساعت را برای پدرش به زبان انگلیسی اعلام می‌کرد فهمیدم که حوصله‌اش سر‌ رفته است به کمک پدرش به آرامی از روی صندلی پایین آمد و با نگاه معصومانه‌اش به گلدان‌های که در دفتر بود چشم دوخت.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: زبان انگلیسی خبرگزاری فارس زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

همزمان با هفته زمین پاک طرح پاکسازی محیط زیست توسط نوگلان کودکستان هانیه در شهرستان زاوه استان خراسان رضوی اجرا شد و همینطور به مناسبت هفته سلامت با صبحانه سالم از آنها پذیرایی شد.

ویژه برنامه‌های گوناگونی مانند پیاده روی، مسابقه نقاشی و نقاشی روی پارچه برگزار شد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر این مراسم را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر