Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب در دیدار با مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات و لباس ورزشی در داخل کشور اظهار داشتند: من شنیدم که امسال چندین کشور از لباس ورزشی‌ که محصول تولیدی کشورمان بود استفاده کردند. این نشان ایرانی در دنیا درخشید و در واقع با این اقدام انحصار کلیشه‌ای بعضی ز نشان‌های بین‌المللی شکسته شد که این خیلی باارزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانات مقام معظم رهبری بهانه‌ای شد تا گروه ورزش ایرنا پای سخنان مدیر این برند ورزشی بنشیند. تولیدکننده‌ای که اکنون نام وی فراتر از مرزهای جغرافیایی و قاره آسیا رفته و می‌رود تا به انحصار چند برند معروف جهانی در میادین بین‌المللی ورزش پایان دهد.

متن کامل گفت وگوی ایرنا با مجید ساعدی‌فر را در زیر می‌خوانیم.

 چرا با وجود تنوع زیاد پوشاک، تولید البسه ورزشی را در دستور کار قرار دادید؟

 زمانی که احساس کردم ایران در زمینه پوشاک ورزشی، بازار راکدی دارد و ورزشکاران را مشتاق تهیه و خرید لباس ورزشی دیدم  به این فکر افتادم که به رفع نیاز این جامعه آماری بزرگ بپردازم و به صورت حرفه‌ای نیز کارم را آغاز کردم. همچنین من از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ به عنوان پزشک و فیزیوتراپ در کنار تیم ملی فوتبال فعالیت داشتم و از نزدیک شاهد دغدغه ورزشکاران در این زمینه بودم.

رهبر انقلاب با اشاره به استفاده دیگر کشورها از تولیدات شما آن را نمونه شکستن انحصار برندهای معروف دانستند.

بله بیانات ایشان را شنیدم. از توجه معظم‌له به تولید داخلی و حمایت از تولیدکننده داخلی بسیار ممنون و سپاسگزارم. خوشحالم این برند ایرانی توانسته قدمی بزرگی در این زمینه بردارد و نام ایران و کالای ایرانی را در بزرگترین آوردگاه‌های ورزشی جهان نمایش دهد. امیدوارم در آینده هم شاهد موفقیت هر چه بیشتر تمامی برندهای ایرانی و تولید کنندگان داخلی در سطح جهان باشیم تا ثابت کنیم کالای ایران در بازارهای جهانی هم می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

برندهای ایرانی در سطح جهان ناشناخته است آیا این موضوع به کیفیت اجناس برمی‌گردد یا نتیجه ضعف در بازاریابی است؟

موضوع برند و برندینگ بسیار پیچیده و وسیع است. برندهی بزرگ دنیا برای فروش و بازاریابی فعالیت‌هایی دارند که در ایران هیچ شرکت و برندی حاضر به انجام آن نیست. شاید اگر بخواهم جواب سوال شما را به صورت کامل بدهم نیاز به یک یا چند کتاب به صورت مختصر باشد. برندینگ و بازاریابی هر کدام مقوله‌ای مهم در زمینه توسعه کسب و کار به شمار می‌رود.

روند برندسازی را در ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برندسازی در ایران در ابتدای راه است. فکر می‌‍کنم در بازاریابی صادراتی که شامل بخشی از فرایند صادرات کالا بوده باید اقدامات مهمی صورت گیرد زیرا این کار برای صادرات باید قبل از هر کاری انجام شود.  البته این مهم مسائل و مشکلاتی را پیش‌رو  دارد که تولیدکننده را به چالش مواجه می‌کند.

چه چالش‌هایی پیش‌روی یک تولید کننده برای صادرات کالا وجود دارد؟

ابتدا باید ببینیم کشور هدفِ ما از لحاظ سیاسی و اقتصادی چه رابطه‌ای با ایران در سطح کلان دارد. قوانین و تعرفه‌های کشور مقصد را باید به درستی بشناسیم. همچنین نحوه ارسال و قوانین گمرکی باید در نظر گرفته شود. بحث تبادل مالی بین کشورها در زمینه ارز و ریال از دیگر چالش‌ها است. 

در مسابقات بین‌المللی کشتی حضور فعالی دارید آیا تنها برای بازاریابی در حوزه رشته کشتی حضور دارید یا در مسابقات بین‌المللی سایر رشته‌ها هم نفراتی از شرکت شما حضور پیدا می‌کنند؟

حضور من در مسابقات تنها به کشتی ختم نمی‌شود بلکه در تلاشم تا جدول مسابقات مهم رشته‌های مختلف را تهیه کنم. جدول این رشته‌ها برای مسابقات فدراسیون‌هایی است که با آنها همکاری دارم. والیبال، هندبال، دوچرخه‌سواری، کشتی و … از جمله فدراسیون‌هایی هستند که در خارج از کشور با آنها همکاری دارم.  برای بازاریابی در مسابقات این رشته‌ها حضور دارم و تا جایی که شرایط مهیا باشد شرکت می‌کنم. البته زمانی که برنامه خودم هم با مسابقات جور نباشد تیم بازاریابی شرکت حضور پیدا خواهد کرد. 

در المپیک توکیو بیش از ۳۰ کشور جهان در رشته کشتی از البسه تولیدی مجید استفاده کردند. این مهم می‌رود تا به انحصار چند نام خاص در ورزش پایان دهد برای این کار چه برنامه‌ای دارید؟

 رقابت با غول‌های تولیدی البسه جهان کار راحتی نیست و به شخصه معتقدم کار سختی است. در سالیان اخیر با چند سیاست مختلف توانستیم جایی در تورنمنت های جهانی پیدا کنیم. لحاظ کردن استانداردهای جهانی بالا در تولید لباس و قیمت‌گذاری مناسب از جمله این سیاست‌ها بود. باید این ذهنیت را تغییر دهیم که کالای ایرانی فاقد کیفیت و استاندارد بالا است.

این ذهنیت در حال حاضر تغییر کرده یا قرار است در آینده با برنامه‌های مختلف تغییر کند؟

به دنبال آن هستیم که با برنامه‌ریزی بلند مدت در زمینه حضور در رقابت‌های بزرگ جهانی و المپیک برنامه‌های خود را پیش ببریم. البته در سالیان گذشته این برنامه در دستور کار قرار گرفته و با استفاده از راهبرد بازاریابی تا حدوی موفق عمل کردیم. برای شکستن انحصار برندهای بزرگ کار سختی پیش رو داریم و مشکلاتی را هم خواهد داشت؛ اما باید با کم کردن موانع، تقویت نقاط قوت و استفاده از فرصت‌ها به مهمترین هدف که حضور فعال و گسترده در میادین بزرگ ورزشی جهان است دست پیدا کنیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مقام معظم رهبری تیم ملی فوتبال تولید داخلی المپیک توکیو المپیک توکیو تولید داخلی تیم ملی فوتبال کمیته ملی پارالمپیک مقام معظم رهبری بین المللی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!

مسعود اسکویی در طول این سال‌ها که در رادیو و تلویزیون گزارشگر و گوینده اخبار بوده است، می‌گفت که تاکنون هیچ گافی نداده‌ است، راست هم می‌گفت چراکه او گزارشگری را در کنار زنده‌یاد بهمنش آموخته بود و در خاطراتش همواره از زنده‌یاد عطاءالله بهمنش یاد می‌کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود اسکویی صبح امروز ـ چهارشنبه ـ ۱۲ اردیبهشت ماه از دنیا رفت؛ گوینده پیشکسوتی که هر بار با او تماس می‌گرفتیم با رویی گشوده و صبوری به گفت‌وگو می‌پرداخت و پاسخگوی سوالاتمان در حوزه رادیو می‌شد.  

در گزارش زیر گفت‌وگوی قدیمی با مسعود اسکویی را که از سال‌ها پیش داشتیم، مرور می‌کنیم. در این گفت‌وگو او از ۴۶ سال تجربه گویندگی گفته است.

مسعود اسکویی، گزارشگر پیشکسوت به گفته‌ی خودش از سال ۴۵ استخدام تلویزیون شد و به عنوان گوینده‌ی خبرهای سیاسی در تلویزیون حضور داشت.

سال‌ها به عنوان گوینده‌ی خبر سیاسی کار می‌کرد و چون هنوز بخش ورزشی از بخش سیاسی جدا نشده بود، اخبار ورزشی را نیز در همان جا می‌خواند. زمانی که بخش ورزشی از بخش سیاسی جدا شد، به بخش ورزشی خبر آمد و گوینده‌ی ثابت خبر ورزشی تلویزیون در ساعات ۱۹ و ۲۱ شد.

مسعود اسکویی، گزارشگر پیشکسوت رادیو و تلویزیون پس از گویندگی اخبار با گزارش‌های ورزشی آشنا شد و شروع به گزارش‌ کردن در کنار عطاء‌الله بهمنش، گزارشگر پیشکسوت کرد.

خاطره جالب از گزارشگری اسکویی در تلویزیون

مسعود اسکویی روایت می‌کرد: یادش بخیر یک استادی داشتیم آقای پیمان که همیشه می‌گفت هر مطلبی که می‌خواهید چه در رادیو و چه در تلویزیون ارائه دهید، حتما یک بار قبلش بخوانید. اشکال هم ندارد از پشت دوربین، بیننده نگاه کند؛ به هر حال یک خبر تازه در وسط برنامه به دستتان رسیده است.

می‌گفت، تلویزیون اوایل، ساعت شش تا هشت دو ساعت برنامه داشت که یک ربع آن خبر بود. از سریال و فیلم هم خبری نبود. یک روز وقتی خبرهایمان تمام شد در پایان خبری را به من دادند که نوشته بود «توجه بفرمایید امروز در ایتالیا جوانی با اتومبیل تصادف کرد و یک ... قطع شد» با توجه به اینکه قبلا این خبر را نخوانده بودم، شروع کردم این خبر را برای بینندگان بخوانم و در فکر خودم گفتم باید پایش باشد که قطع شده است؛ در حالی که زمانی که جمله‌ی بعد را خواندم این بود که پلیس پس از پنج ساعت جستجو «گوش» اش را پیدا کرده است!

به خنده می‌گوید: بالا خواندیم پا و پایین خواندیم «گوش» حالا جواب بیننده را چه می‌خواهیم بدهیم!؟

اولین گزارشگر تنیس و سوارکاری در ایران هستم

اسکویی اولین گزارشگر تنیس و سوارکاری در ایران بود. اتومبیل‌رانی، مسابقات ورزشی مثل فوتبال و فوتسال نیز از جمله ورزش‌هایی بود که گزارش می‌کرد.

خاطراتش را چنین یادآور می‌شد: «در آن زمان چون ۱۵ نفر بیشتر نبودیم، در گروه ورزش تلویزیون اکثر برنامه‌ها را گزارش می‌کردیم. فوتبال هم گزارش می‌کردم و ضمن اینکه گزارش می‌کردم اخبار هم می‌خواندم. تا اینکه پس از انقلاب سال ۱۳۶۸ من را به رادیو آوردند. خیلی سخت بود ولی خوب به رادیو آمدم.

این پیشکسوت رادیو می‌گوید: ضمن اینکه برنامه‌ها را در رادیو اجرا می‌کردم، مسابقات را نیز گزارش می‌کردم؛ البته بیشتر مسابقات والیبال و تنیس را گزارش می‌کردم و به همراه تیم‌ها به کشورهای دیگر می‌رفتم. در تهران هم مسابقات مختلفی بود که می‌رفتم و گزارش می‌کردم.»

فوتبال ایران و استرالیا خیلی برایمان هیجان داشت

اسکویی درباره‌ی جذاب‌ترین گزارشی که تاکنون از او به یادگار مانده است، صحبت کرده و گفته بود: البته تمام مسابقاتی که گزارش می‌کنیم برای ما جذاب است؛ اما خاطرم هست زمانی که مسابقات والیبال جام ملت‌های آسیا در کشورمان بود که تیم‌های خارجی هم آمده بودند، بسیار برایم جذاب بود. به ویژه اینکه قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم.

او همچنین بازی فوتبال ایران و استرالیا را جزو جذاب‌ترین گزارش‌های کاری‌اش خواند و گفت: در این بازی من، مجری و گوینده‌ی برنامه بودم؛ یعنی گزارشگر نبودم اما بسیار هیجان داشت و خیلی اثرگذار بر روی کارمان بود.

به کار گویندگی بسیار عشق می‌ورزیدم

اسکویی همچنین با اشاره به اینکه زمانی که به تلویزیون وارد شد، جوانی ۲۴ ساله بود و هنوز آن پختگی لازم را پیدا نکرده بود، اظهار کرده بود: هرچه جلوتر می‌رفتم در حین کار، به کار گویندگی بسیار عشق می‌ورزیدم. گویندگی هم در تلویزیون و هم در رادیو؛ اکنون هم که تا به اینجا رسیده‌ام همین حس را دارم. از دل و جان گویندگی و کارم را دوست دارم و کم کم سعی کردم پیشرفت کنم به رادیو آمدم و اکنون به اینجایی که هستم رسیدم.

در شهرستان‌ها گزارشگران بی‌طرفانه گزارش نمی‌کنند

این گزارشگر قدیمی تلویزیون و رادیو در ارتباط با گزارشگران جوان امروزمان در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی اظهار کرده بود: مساله‌ای که گزارشگران جوان ورزشی باید در نظر داشته باشند، بی‌طرف بودن است. حال با توجه به اینکه هر کسی ممکن است علاقه‌ای به تیمی داشته باشد اما در گزارشش نباید این امر نشان داده شود. باید طوری گزارش کند که بی‌طرف باشد. اگر در رادیو گزارش می‌کند، باید شنونده‌ی خود را حفظ کند و اینکه در رشته‌ای که گزارش می‌کند، باید مطالعه‌ی زیادی داشته باشد.

او افزوده بود: متاسفانه در شهرستان‌های ما به چشم می‌خورد که گزارشگران ما بی‌طرفانه گزارش نمی‌کنند. در تلویزیون به دلیل اینکه ۷۰ درصد تصویر است و ۳۰ درصد گوش کردن، گزارشگر هر چه بگوید و بیننده هم هر چقدر دقت کند، ۳۰، ‌ ۴۰ درصد بیشتر نمی‌گیرد؛ به دلیل اینکه حواسش همه به تصویر است. اما در رادیو ۱۰۰ درصد گوش است؛ بنابراین باید گزارشمان نسبت به تلویزیون متفاوت باشد.

اسکویی بار دیگر تاکید کرده بود: مساله‌ی بی‌طرفی خیلی مهم است که متاسفانه در شهرستان‌ها می‌بینیم و خیلی واضح است. این جانبداری در تمام رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، ‌ هندبال و همه اینها کاملا به چشم می‌خورد.

اسکویی با توصیه بر اینکه در تلویزیون گزارشگر نباید زیاد صحبت کند به دلیل اینکه تصویر به کمکش می‌آید، خاطرنشان کرد: متاسفانه گزارشگران جوان شهرستانی ما همین طور هزار ماشاء‌الله پشت سر هم در تلویزیون صحبت می‌کنند.

با اطلاعات کافی مسابقه را گزارش کنیم

اسکویی با توصیه نسبت به اینکه گزارشگر باید مطالعه‌ی زیادی داشته باشد و بداند جریان بازی از چه قرار است، گفته بود: الان مثل گذشته نیست، یک بچه پنج، شش ساله هم می‌تواند از من ایراد بگیرد. کوچکترین اشتباه و غلطی که داشته باشیم تماس می‌گیرند و می‌گویند. خیلی باید حواسمان جمع باشد و دقت و مطالعه کنیم و با اطلاعات کافی مسابقه را گزارش کنیم.

تاکنون هیچ گافی نداده‌ام/با دل و جان کار کردیم

اسکویی از سال ۴۵ در تلویزیون بود و سپس در ‌سال ۶۸ به رادیو آمد. تاکید می‌کرد که تاکنون هیچ گافی نداده‌ام، اینکه چیزی را جابه جا بگویم، نه این کار را نکرده‌ام. نمی‌خواستم هیچ ایرادی از من نه در تلویزیون و نه در رادیو گرفته شود.

او درباره‌ی افتتاح رادیو ورزش گفته بود: رادیو ورزش هشت تیرماه سال ۷۸ افتتاح شد و آقای جهانی، ندیری، شادابی و من چند نفری بودیم که به عنوان موسسان و بانیان شبکه ورزش حضور داشتیم. همگی با دل و جان کار کردیم و امروز شبکه ورزش جای خود را در بین همه باز کرده است.

در پخش بعضی از جمله فوتبال و جام جهانی حتی از تلویزیون جلوتر هستیم

اسکویی به رادیو بسیار عِرق داشت؛ «به جرأت می‌توانم بگویم در پخش بعضی مسابقات، از جمله فوتبال و جام جهانی، رادیو ورزش از تمام رادیوها و حتی از تلویزیون جلوتر است؛ به عنوان مثال زمانی که به همراه تیم‌ها به مسابقات کانادا رفته بودم، در مسابقات وزنه‌برداری آقای رضازاده مسابقه داشت و من هم با یک موبایل گزارش می‌کردم. اما در تلویزیون اینگونه نیست وقتی در المپیک ۲۰ رشته داریم تلویزیون نمی‌تواند پخش مستقیم همزمان داشته باشد. اما ما در رادیو همزمان می‌توانیم پوشش دهیم؛ بنابراین در اینجا از همه جلو می‌افتیم.»

ما شدیم شبکه ماشین! کسی از ما قبول نمی‌کند درجا بزنیم

این گزارشگر پیشکسوت با خنده چنین اظهار کرده بود: ما شدیم شبکه ماشین! همه برنامه‌هایمان را گوش می‌دهند؛ البته مخاطبان انتظار پخش مستقیم همه مسابقات را از ما دارند و این کار ما را یک مقدار سخت کرده است. باید دقت کنیم از اینکه هستیم بالاتر برویم.

اسکویی با بیان اینکه تا چه میزان دامن زدن به حاشیه‌های ورزشی در دستور کار رادیو ورزش است؟ گفته بود: ما در حال حاضر کاری می‌کنیم حاشیه‌مان کمتر باشد و به اصل قضیه بپردازیم. در موارد مختلف برنامه‌های علمی داریم که شاد هستند و واقعا یک تلاش همه‌جانبه است؛ به گونه‌ای که کسی نمی‌تواند بگوید ما ساعت‌ها استراحت و بیکاری داریم، همه در تلاشند و ارتباط زیادی با مسؤولان و دست‌اندرکاران ورزشی داریم بلافاصله موضوعات و انتقادات را مطرح می‌کنیم. با توجه به کارهایی که انجام می‌دهیم کسی از ما قبول نمی‌کند درجا بزنیم.

احتیاج به رادیو ورزش ۲ داریم

او با اشاره به اینکه یک رادیو به مدت ۲۴ ساعت برای ما باز هم کم است، با توجه به اینکه برنامه‌های خیلی متنوعی داریم، گفته بود: زمانی که پخش مستقیم داریم برنامه‌هایی که در آن ساعت پخش می‌شوند پخش نمی‌شوند، به هر حال بیننده توقع دارد برنامه‌ی خودش را پخش کنند و این برنامه هم شنونده‌ی خاص خودش را دارد. در اینجاست که احتیاج به شبکه‌ی دیگری تحت عنوان «رادیو ورزش» داریم تا اینگونه برنامه‌ها در ساعات مشخص خود پخش شوند. خوب است اگر «رادیو ورزش ۲» ایجاد شود، در این صورت هم شنونده‌هایی که برنامه دوست دارند، گوش می‌دهند و هم شنونده‌هایی که پخش مستقیم مسابقات را دنبال می‌کنند گوش می‌دهند.

اولین گزارش فوتبالم در کنار استادم آقای بهمنش بود

مسعود اسکویی سپس از همکاری‌اش با عطاء‌الله بهمنش گفته؛ «در تلویزیون قبل از انقلاب با آقای بهمنش همکاری داشتم، مسابقات مختلفی رفتیم که او گزارش می‌کرد و من هم در کنارش بودم. اولین گزارش من در سفر به کویت و بازی پرسپولیس با تیم القادسیه و دو تیم دیگر بود که از طرف تلویزیون من و آقای بهمنش رفته بودیم من در آنجا برای اولین بار بود که گزارش فوتبال می‌کردم ۱۰ دقیقه آقای بهمنش گزارش می‌کرد پنج دقیقه هم من گزارش می‌کردم.»

او در پایان گفت‌وگویش با ایسنا بار دیگر تاکید کرده بود: خیلی سخت بود که از تلویزیون به رادیو آمدم اما حالا با جان و دل گویندگی و کارم را دوست دارم و تاکنون که به اینجا رسیدم، بسیار به کارم عشق می‌ورزم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟