Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: «رفع موانع تولیدات کشاورزی» و «تسهیل صدور مجوز کسب و کار» دو قانون مهم مجلس برای افزایش تولید و اشتغال است. - اخبار استانها -

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه مجلس برای افزایش تولید و اشتغال دو قانون مهم را در دستور کار دارد اظهار داشت: قانون امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی یکی از این قوانین و در اشتغالزایی مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان داشت: قانون دیگر تسهیل صدور مجوز کسب و کار بوده که در صحن مجلس مطرح است و کلیات آن رأی آورد؛ دو قانون مذکور می‌تواند در بخش تولید و اشتغال اثرگذاری بالایی داشته باشد.

وی گفت: قانون تقویت امنیت غذایی به منظور رفع موانع مورد تأیید نمایندگان قرار گرفته است؛ در این قانون موارد زیادی در حوزه کشاورزی در نظر گرفته شده که می‌تواند مجوزها را سرعت ببخشد و هم جلوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی فردا به استان گیلان سفر می‌کندورود مجلس برای تقویت ارزش پول ملی/ وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ‌باید ‌سیاست‌های پولی و مالی‌ را تنظیم کنندعضو کمیسیون برنامه و بودجه: مجلس برای تصویب متمم جهت جبران کسری بودجه آمادگی دارد

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی مواردی دیده شده که می‌تواند بسیاری از مشکلات کشاورزی در استان گیلان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در صنعت استان گیلان مشکلات بسیاری وجود دارد که باید مجدانه نسبت به رفع آن اقدام شود افزود: در این راستا بنده اخیراً جلساتی با بانک صنعت و معدن در رابطه با کارخانجات پوشش، ایران پوپلین، فومنات و فرش گیلان داشتم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه برخی از واحد‌های صنعتی در گیلان تعطیل است گفت: بنده با هلدینگ‌هایی که می‌توانند کارخانجات را مجدداً وارد چرخه تولید کنند نیز جلساتی داشتم اما این مسیر، مسیر پر پیچ و خمی است.

وی با بیان اینکه در این راه موانع قانونی زیادی وجود دارد و اگر بخش خصوصی هم پای‌کار بیاید موانع بسیاری پیش رویش قرار دارد افزود: این موارد در مجموع سبب شده تا برخی کارخانجات و واحد‌های صنعتی همچنان در گیلان تعطیل باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس عنوان کرد: رییس سابق قوه قضاییه در سفر استانی خود به گیلان دستوراتی را صادر کرد اما این دستورات هنوز عملی نشده و پرونده کارخانجات همچنان در لابلای مسیرهای پر پیچ و خم باقی‌مانده است.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس امنیت غذایی رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است