Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویا فیروزی دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی، اظهار کرد: اخیرا خبرهایی مطرح شد مبنی بر اینکه قرار است تهاتر کالا در ازای منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی صورت گیرد که این اخبار تماما کذب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته ممکن است یک سری کالاهای دارویی و ضروری مانند واکسن کرونا از طریق این منابع به کشور وارد شوند چراکه این محصول در حال حاضر جزو نیازهای اصلی کشور است و از هر روشی ممکن است تامین شود.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی بیان کرد: پس با این وجود امکان واردات واکسن در ازای آزادسازی منابع ارزی وجود دارد اما امکان واردات محصولات مصرفی در ازای این منابع به هیچ عنوان وجود ندارد.

فیروزی با اشاره به وضعیت تجارت ایران و کره جنوبی ادامه داد: با وجود این حجم از منابع ارزی که در کره جنوبی بلوکه شده است، تجارت ایران و کره جنوبی نیز تحت تاثیر قرار گرفته به طوری که بازاریابی محصولات ایرانی در این کشور همانند سابق انجام نمی گیرد یعنی انگیزه صادرکنندگان ایرانی نیز تاحدودی کمتر از قبل شده است.

وی تصریح کرد: بازگشت به سطح تجاری سابق و آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی فقط و فقط منوط به رفع تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا نیست و سیاست های داخلی و خارجی کره جنوبی نیز می تواند در تسریع روند آزادسازی منابع تاثیر گذار باشد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به تاثیر تجارت آزاد بر آزادسازی منابع ارزی ابراز کرد: تجارت آزاد با کشور کره جنوبی جزو شروطی است که می تواند در آزادسازی منابع ارزی کمک کند که رسیدن به تجارت آزاد با این کشور به سیاست گذاری ها و دیپلماسی تجاری میان دو کشور بستگی دارد.

فیروزی مطرح کرد: سال آینده در کشور کره جنوبی برای ریاست جمهوری این کشور رای گیری خواهد شد که امیدواریم دولت جدید ایران و دولت جدید کره جنوبی سیاست های قوی تری نسبت به گذشته برای دیپلماسی های تجاری خود داشته باشند به این جهت که انجام معاملات تجاری میان دو کشور به تصمیمات یک جانبه آمریکا بستگی نداشته باشد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران، در حدود 7 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشور کره جنوبی بلوکه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجارت خارجی واکسن کرونا منابع ارزی آزادسازی منابع ارزی ایران و کره جنوبی کره جنوبی بلوکه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟