Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@11:21:13 GMT

جزئیات جدید از طرح مجلس برای تقویت امنیت غذایی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۱۷۴۸

جزئیات جدید از طرح مجلس برای تقویت امنیت غذایی

جبار کوچکی‌نژاد  با بیان اینکه مجلس برای افزایش تولید و اشتغال دو قانون مهم را در دستور کار دارد اظهار داشت: قانون امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی یکی از این قوانین و در اشتغالزایی مؤثر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان داشت: قانون دیگر تسهیل صدور مجوز کسب و کار بوده که در صحن مجلس مطرح است و کلیات آن رأی آورد؛ دو قانون مذکور می‌تواند در بخش تولید و اشتغال اثرگذاری بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قانون تقویت امنیت غذایی به منظور رفع موانع مورد تأیید نمایندگان قرار گرفته است؛ در این قانون موارد زیادی در حوزه کشاورزی در نظر گرفته شده که می‌تواند مجوزها را سرعت ببخشد و هم جلوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی مواردی دیده شده که می‌تواند بسیاری از مشکلات کشاورزی در استان گیلان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در صنعت استان گیلان مشکلات بسیاری وجود دارد که باید مجدانه نسبت به رفع آن اقدام شود افزود: در این راستا بنده اخیراً جلساتی با بانک صنعت و معدن در رابطه با کارخانجات پوشش، ایران پوپلین، فومنات و فرش گیلان داشتم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه برخی از واحد‌های صنعتی در گیلان تعطیل است گفت: بنده با هلدینگ‌هایی که می‌توانند کارخانجات را مجدداً وارد چرخه تولید کنند نیز جلساتی داشتم اما این مسیر، مسیر پر پیچ و خمی است.

وی با بیان اینکه در این راه موانع قانونی زیادی وجود دارد و اگر بخش خصوصی هم پای‌کار بیاید موانع بسیاری پیش رویش قرار دارد افزود: این موارد در مجموع سبب شده تا برخی کارخانجات و واحد‌های صنعتی همچنان در گیلان تعطیل باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس عنوان کرد: رییس سابق قوه قضاییه در سفر استانی خود به گیلان دستوراتی را صادر کرد اما این دستورات هنوز عملی نشده و پرونده کارخانجات همچنان در لابلای مسیرهای پر پیچ و خم باقی‌مانده است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: جبار کوچکی نژاد طرح مجلس تقویت امنیت غذایی امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ اراذل اوباش سابقه دار در جویبار

سرهنگ عبداله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تیراندازی و اخلال در نظم و امنیت عمومی توسط ۴ نفر از اراذل و اوباش منطقه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، در یک عملیات غافلگیرانه این افراد را که دارای سابقه متعدد کیفری بودند در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، به افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهروندان را خدشه دار کنند، هشدار داد: با قانون‌شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ظن ربوده‌شدن یسنا تقویت شد
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • دستگیری ۴ اراذل اوباش سابقه دار در جویبار
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است