Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@22:47:50 GMT

رصدخانه فهرج به تلسکوپ SE مجهز است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۲۰۰۷

رصدخانه فهرج به تلسکوپ SE مجهز است

مدیر رصدخانه فهرج گفت: تلسکوپ SE استفاده شده در این مرکز یکی برترین ابزار رصدی در ایران است که قابلیت مشاهده اجرام ریز آسمان را فراهم می‌کند.

محمد حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه رصد خانه روستای فهرج حدود یک سال پیش احداث‌شد، اظهار کرد: علاقه شدید شخصی نسبت به نجوم باعث شد به صورت آکادمیک این مبحث را پیش برده و رصد خانه را احداث کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این رصدخانه کلاس‌های آموزشی بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود، اما طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شده است، البته امیدواریم در ماه آینده بتوانیم به کلاس‌هایی به‌صورت حضوری برگزار کنیم.

مدیر رصدخانه فهرج در رابطه با تجهیزات این مرکز گفت: در این رصدخانه از چهار تلسکوپ استفاده می‌شود که از نوع‌های آماتور و SE است. تلسکوپ SE استفاده شده در این مرکز یکی برترین ابزار رصدی در ایران است که قابلیت مشاهده اجرام ریز آسمان را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: نجوم علاقه‌مندان زیادی دارد و آن تعداد اندکی نیز که به این علم علاقه‌مند نیستند با یک‌بار رصد اعماق آسمان مطمئناً به این علم علاقه‌مند خواهند شد.‌

گفتنی است؛ روستای فهرج در ۳۰ کیلومتری شرق شهر یزد در قلب کویر جای گرفته است.

کد خبر 524137

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رصدخانه رصدخانه های ایران فهرج رصد آسمان تلسکوپ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مریم بهروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که پایداری جو حداقل تا اواسط هفته آینده در سطح منطقه ادامه دارد.   وی افزود: دیروز وزش باد‌های شمالی را در استان داشتیم که در کانال هیا بادی همچون کوهین و تاکستان سرعت وزش باد بیشتر بود.   کارشناس هواشناسی استان گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده جریانات شمالی است ولی از سرعت وزش باد‌های کاسته می‌شود، به لحاظ دمایی هم در این مدت شیب ملایم افزایش دما را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین 
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود