Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:39:58 GMT

افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و آلمان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۲۰۱۱

افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و آلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان و «تیلو کلینر» سفیر آلمان در «تاشکند»  اوضاع افغانستان و همچنین وضعیت انسانی در این کشور را بررسی کردند.

سفیر آلمان در تاشکند بر نقش بزرگ ازبکستان در برقراری صلح بلندمدت و پایدار در افغانستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان کلینر بابت کمک برای سازماندهی انتقال شهروندان آلمان و دیگر شهروندان خارجی از افغانستان از طرف ازبکی قدردانی کرد.  

در این دیدار همچنین طرف ازبکی گزارشی در مورد تلاش‌های ازبکستان مبنی بر ارائه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان و مساعدت برای بازسازی اقتصادی کشور همسایه در اختیار طرف آلمانی قرار داد.

آلمان در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی استقلال ازبکستان‌ را به رسمیت شناخته و در تاریخ 6 مارس سال 1992 میلادی میان دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مقامات ازبکستان و آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان

تین نیوز

میزان 300 تن کالا مابین دو کشور آذربایجان و ازبکستان جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از Tren news agency، میخائیل جباروف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از رشد قابل توجه در همکاری های حمل و نقل بین دو کشور آذربایجان و ازبکستان خبر داد. این سخنان در مجمع سرمایه گذاری تاشکند و در پانل با موضوع " راه مشترک برای موفقیت: ازبکستان و آذربایجان" مطرح شد.

او در این زمینه افزود: همکاری بین دو کشور در بخش حمل و نقل از دو سال پیش آغاز شد. ما به درک متقابل دست یافته ایم و یک سیاست تعرفه ای ویژه برای اطمینان از شرایط حمل و نقل راحت اعمال کرده ایم. دو کشور می توانند شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه باشند. در این مدت 300 تن کالا از طریق خطوط جاده ای و ریلی جابجا شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است