Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید بهاری پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با مادر شهید سرافراز دفاع مقدس، شهید امین نوری اظهار کرد: مادران شهدا شیر زنانی در تاریخ انقلاب هستند که با از خود گذشتگی برای دفاع از حریم میهن اسلامی‌مان ایران، فرزندان خود را نثار کردند.

وی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدون تکریم ایثارگران ممکن نیست، گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم نیازمند این هستیم تا جامعه ایثارگری خود را حمایت و از آنان الگوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی تصریح کرد: به یقین اقتدار و عظمت امروز جمهوری اسلامی مرهون دفاع مقدس و جنگ هشت ساله‌ی حق علیه باطل است؛ رویدادی که همچون نگینی درخشان تا همیشه بر تارک تاریخ این کشور خواهد درخشید و همچون چراغی فروزان، راه‌های پر پیچ‌وخم فردا را روشن خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: خدا به برکت مجاهدت‌های رزمندگان و مردم و راهبری‌های امام خمینی نگذاشت دشمنان ما پیروز شوند که باید برای چنین الطافی الهی همواره شاکر باشیم.

حجت الاسلام بهاری گفت: یکی از ثمره‌های انقلاب شهدا هستند به ازای همه موفقیت‌های ۴۰ سال خون شهدا باعث این پیشرفت‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به ایثارگران خدمت به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب است عنوان کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، یادگاران دوران دفاع‌مقدس هستند و حق زیادی بر گردن مردم دارند و تکریم خانواده‌های معظم شهدا وظیفه‌ای همگانی است و باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود. انقلاب ما بیمه خون شهیدان است و وظیفه همه ما است که به نحو احسن به این عزیزان خدمت کنیم.

رزمنده هشت سال دفاع در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم، بیان کرد: شهدا و خانواده شهدا چراغ راه ما هستند و امیدواریم بتوانیم به وظیفه اسلامی و شرعی خود در این مسیر عمل کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همه ما افتخار می‌کنیم که خادم مادران و پدران شهدا باشیم چون این عزیزان حق بزرگی بر گردن همگان دارند. مادران شهدا چشم و چراغ همه ما هستند. در پایان این مراسم سرهنگ پاسدار طاهر رحیمی فرمانده سپاه ناحیه گرمی و جمعی از کارکنان دانشگاه پیام نور گرمی هم حضور داشتند با هدیه و لوح یادبود از از مادر شهید نوری تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5311596

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان ایلام کرمانشاه مجلس شورای اسلامی واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرم‌الهی دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در احکامی جداگانه دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره تئاتر ایثار را منصوب کرد.

بر این اساس، حمید ساروخانی به عنوان دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

همچنین محمد لارتی به عنوان دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

حمید ساروخانی و محمد لارتی از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و از جمله مدیران با سابقه اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6098087 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است