Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:57:49 GMT

پخت نان در گرو آب

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۳۲۷۸

پخت نان در گرو آب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،شهروندان اسدآبادی از نحوه پخت نان و ساعات کاری و تعطیلی نانوایی ها گله مند هستند, یک شهرونداسدآبادی می گوید:  نانوایی ها هر موقع میخواهند پخت می‌کنند، هر موقع هم بخوان تعطیل می کنند!باید به نحوه کار نانوایی‌ها نظارت شود.

علی دیگر شهروند اسدآبادی هم با گلیه از تعطیلی های زیاد نانوایی ها و بی نظمی در ساعت کار این مراکز گفت: به‌خصوص بعدازظهر‌ها و روز‌های تعطیل رسمی، برخی نانوایی‌ها تعطیل هستند، با توجه به اینکه روز تعطیلی قانونیشان هم نیست!

واقعا چرا کسی برای یکبار این مشکل و حل نمیکند؟

این هم یک پیام از چند پیامی ست که در اعتراض به فعالیت نانوایان در این چند روز دریافت اخیر دریافت کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نان به‌عنوان قوت غالب مردم از ابتدای خلقت یکی از ارزاق همیشگی مردم بوده است و به‌علت استفاده همیشگی و زیاد، کیفیت خوب و تهیه راحت آن به‌عنوان یک اصل خواست همه‌ی شهروندان است.

این روزها، اما مشکلاتی در نانوایی های  شهر اسدآباد مشاهده می‌شود که نارضایتی در بین برخی شهروندان را به دنبال داشته است.

رعایت نکردن زمان پخت، کیفیت پایین، تازه نماندن نان تا یک شبانه روز، خمیربودن و مشکلات دیگر باعث شده است مردم در برخی مواقع از عملکرد نانوایان رضایت نداشته باشند.

به همین منظور دو گفت‌وگو با رئیس اداره صمت و رئیس اتحادیه نانوایان انجام دادم.

اصلی‌ترین دلیل دیرشروع کردن نانوا به پخت قطعی آب است

مصطفی حیدری,رئیس اداره صمت اسدآباد در اینباره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:اصلی‌ترین دلیل دیرشروع کردن نانوا به پخت قطعی آب است، اما این بهانه نباید باعث شود نانوایی ها کار خود را خیلی دیر شروع کنند.

او با اشاره به نارضایتی عمومی از نانوایان شهر  ادامه داد:باتوجه به حذف ایجادرقابت در کارخانه‌های آرد و اطمینان این مراکز از فروش محصول خود آرد باکیفیت بعضا به اسدآباد نمی‌رسد.

رئیس اداره صمت اسدآباد افزود:آرد اسدآباد از بهترین آرد‌های استان بوده و در شهر‌های مختلف مشتریان دائم دارد.

حیدری بیان کرد:در تدارک سازوکاری برای دراختیارقراردادن آرد مرغوب اسدآباد در اختیار نانوایان شهر خودمان داریم و در این راستا مکاتباتی با فرمانداری شهرستان آغاز شده است.

رئیس اداره صمت اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش گفت:در بحث کیفیت مجازات خاصی برای متخلفین صادر نشده است و این مشکل یک موضوع مهم در پیشگیری از افزایش کیفیت است.

حیدری گفت:سهمیه آرد شهرستان مربوط به جمعیت سال ۹۵ بوده و افزایش پیدا نکرده است که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد:عدم افزایش قیمت نان در سه سال اخیر و بالارفتن هزینه‌های جانبی همانند دستمزدکارگر، حق بیمه، هزینه سوخت و غیره نیز باعث می‌شود گاهی نانوایان دچار مشکلاتی شوند.

رئیس اداره صمت اسدآباد ادامه داد:بالارفتن هزینه حمل آرد نیز یک مشکل دیگر در این موضوع است که ضروری‌است مورد توجه قرار بگیرد.

صبح ها مشتری نانوایی ها کم است

رئیس اتحادیه نانوایان اسدآباد نیز در این رابطه گفت:یکی از دلایل دیرشروع کردن نانوایان به پخت در صبح‌ها، نبود مشتری است که باعث می‌شود نان مانده و بی کیفیت شود، اما این دلیل نباید عاملی برای اعتراض شهروندان شود چرا که آن‌ها حق دارند اول صبح نان تازه دریافت کنند.

مرادعلی شهریاری بیان کرد:امروز ساعت جدید کار نانوایان به ایشان ابلاغ شده است و انتظار داریم نانوایان بر مبنای این ساعت فعالیت کنند.

آرد واگذاری به نانوایان بی کیفیت است

رئیس اتحادیه نانوایان اسدآباد اضافه کرد:اگر آرد زرین اسدآباد در اختیار ما قرار گیرد نان باکیفیتی ارائه می‌کنیم، اما متاسفانه آردی که در اختیار ما قرار میگیرد بسیار بی کیفیت اسـت.

شهریاری ادامه داد:پیگیری‌هایی برای اختصاص آرد اسدآباد به نانوایان شهر انجام داده و منتظر حصول نتیجه هستیم.

شهریاری تاکید کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات نانوایی‌ها را به اتحادیه  گزارش دهند.

او درباره وزن نان نیز افزود:به‌علت گران شدن هزینه‌ها به نانوایان مجوز داده شده تا چونه‌ها را ۱۶۰ گرمی بزنند، اما کمتر از آن تخلف است.

رئیس اتحادیه نانوایان اسدآباد گفت:به‌علت اینکه سه سال است قیمت نان اضاف نشده نانوایان تحت فشار قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره صمت اتحادیه نانوایان رئیس اتحادیه نانوایان نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم تورقوزآباد

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 3 فیلم تورقوزآباد به کارگردانی علی شاه حاتمی و نویسندگی مصطفی زندی، امیر برادران و پیمان جزینی محصول سال 1398 است. میلاد که دانشجوی دکتری رشته کشاورزی است، پس از آنکه به دروغ خود را در مجالسی به عنوان دانشمند هسته‌ای معرفی می‌کند، با زنی مرموز به نام عسل فتوحی آشنا می‌شود و این آشنایی باعث بروز حوادثی در زندگی‌اش می‌شود و... . نیما شعبان نژاد، آناهیتا درگاهی، محمد بحرانی، هومن حاجی عبدالهی، مجید مظفری، سیما تیرانداز، مجید پتکی، فیروز سلیمانی و آرمین توپچی در این فیلم مقابل دوربین مرتضی هدایی بازی کردند. علیرضا کهن دیری موسیقی متن این فیلم را ساخت و سپهر مهدویانی این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • سکانس‌هایی از فیلم تورقوزآباد
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)