Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحوم رحمانی آبان سال گذشته در ۶۵ سالگی بر اثر بیماری کووید ۱۹ در این مرکز درمانی درگذشت و خانواده آن مرحوم ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ یک میلیارد تومان، افراد خیّر هم سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان  و یک شرکت معدنی هم آبان ۹۹ ،چهار میلیارد تومان به پروژه ساخت و تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان کمک کردند.

دکتر محمدحسین سعادت جو، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از سخاوت این خانواده نیکوکار افزود: این مرکز درمانی متناسب با خدماتی که به بیماران شهرستان‌های بافق، بهاباد، کوهبنان کرمان و منطقه نوق رفسنجان ارایه می‌کند با کمبودها و نیازهای زیادی ربروست، اهدا دستگاه یادشده برای بخش اورژانس علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت بیماران و لزوم حضور پزشک رادیولوژی ، مشکل سونوگرافی بخش اورژانس رفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، کمک های نقدی و اهدا لوازم پزشکی می تواند برای توسعه زیرساخت‌های درمانی و رفع برخی کمبود تجهیزات موثر باشد.

به گفته سعادت جو، کارنیک، انفاق و کمک، موهبتی است که خداوندمنان نصیب هرکس نمی کند و ضمن آرزوی توفیق روز افزون همراه با سلامتی و سعادتمندی برای این خانواده خطاب به آنها تاکید کرد: «شما یار دیار امروز و یادگار ماندگار فردا هستید.»

وی تداوم کمک‌های مردمی، اقدام نیکوکاری موسسه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و مجمع خیری این شهرستان را خواستار شد و افزود: ادامه کارهای نیک و خداپسندانه از سوی مردم ،خیران و شرکت‌های معدنی، در چارچوب انجام مسوولیت‌های اجتماعی و محرومیت زدایی با تمرکز بر ترمیم و بهبود شاخص‌های توسعه درمان و خرید تجهیزات بیمارستانی در شرایط کنونی ضروری است.

مدیر داخلی بیمارستان بافق با اشاره به اینکه تا پایان دهه ۶۰ خورشیدی این شهرستان معدنی بدون بیمارستان بود به دستاوردهای ارزشمند حوزه بهداشت و درمان در سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت مردم شاهد کاهش مرگ و میر مادران باردار،  مبارزه و ریشه کنی بیماری « سالَک»  و اجرای طرح تحول نظام سلامت در ارایه  خدمات اساسی و اصولی به بیماران بودند.

وی  در ادامه نیروهای درمان و مدافعان سلامت شهرستان را به دلیل شیوع ویروس کرونا خسته توصیف کرد و از مردم  خواست تا با تزریق به موقع واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ،حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی  به سلامتی خود و رفع خستگی کارکنان درمان بیمارستان کمک کنند.

سعادت جو تصریح کرد: موفقیت‌های حاصله در کاهش مرگ و میر ناشی از خطر این ویروس مرهون خدمات پیوسته مدافعان سلامت است، زیرا آن‌ها همانند سربازان تمام وقت لباس سفید پوشیدند تا مردم سیاهپوش نشوند.

بیمارستان بافق اواخر سال ۶۹ با ۱۲ تخت بستری، بخش اطفال، زنان و زایمان، جراحی، رادیولوژی، آزمایشگاه ، اورژانس و بخش بستری راه اندازی شد.

هم اکنون با افزوده شدن بخش سی سی یو  و آی. سی. یو تمامی تخصص‌ها به غیر از مغز و اعصاب و برخی متخصصان خاص، به صورت تمام وقت و پاره وقت به بیماران مناطق یادشده خدمات درمانی ارایه می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها تجهیزات پزشکی سونوگرافی کمک های مردمی بافق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرگ و میر بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی سونوگرافی کمک های مردمی تجهیزات پزشکی سونوگرافی کمک های مردمی بافق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرگ و میر بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یک هزار و ۶۹ نفر در خوزستان به دنبال مشکل تنفسی ناشی از گرد و غبار راهی بیمارستان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، دکتر میثم معزی بیان کرد: از آغاز بروز پدیده گرد و خاک از شامگاه یکشنبه تا ساعت هفت صبح امروز؛ دوشنبه 815 نفر و از ساعت هفت صبح تا 13، 254 نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: از تعداد کل مراجعین، 88 نفر در مراکز درمانی بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معزی تصریح کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، تمام بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند و از هم استانی‌ها درخواست می شود ضمن تردد حداقلی در فضای باز، مراقب کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی باشند.

به گزارش تسنیم، مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و مدارس نوبت بعدازظهر و تمام مقاطع شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان، هویزه، شوش و کرخه به دلیل گرد و غبار امروز دوشنبه غیرحضوری برگزار شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به وقوع گرد و غبار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری