Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحسن حسینی فرماندار طرقبه و شاندیز گفت: در حال حاضر مصرف آب شرب در شهر‌های شاندیز، طرقبه و روستا‌ها اطراف آنها به ترتیب ۱۲۰، ۱۸۰ و ۹۰ لیتر در ثانیه است که با توجه به اتصال شبکه آب روستایی به شبکه آب شهری با کمبود آب شرب به میزان ۱۰۰ لیتر در ثانیه مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای رفع این کمبود اقدام به کاهش فشار در شبکه آب شهری می‌کنیم تا در ساعات شب مخازن آب برخی مناطق روستایی را تامین کنیم که این امر موجب کم فشاری یا قطع آب در برخی مناطق شهری می‌شود.

فرماندار طرقبه و شاندیز با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی طی سال‌های اخیر و عدم مدیریت صحیح منابع آب ادامه داد: هرچند در حال حاضر حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم، اما در افق ۱۴۰۵ این کمبود ۲ برابر خواهد شد.

حسینی بیان کرد: در طرقبه شاندیز ۴۱ حلقه چاه، چهار دهنه چشمه و سه رشته قنات، ۶۲ باب مخزن آب با حجم ۲۷ هزار و ۵۲۵ مترمکعب را تغذیه می‌کند تا تامین آب ۴۲ هزار و ۳۱ مشترک شهری و روستایی به صورت پایدار انجام شود.

بیشتر بخوانید

خشک شدن چاه آب شرب ابرده، باعث قطعی آب روستا می‌شود

او تصریح کرد: گرچه با آغاز فصل پاییز و کاهش مصرف آب از تنش و بحران آب عبور می‌کنیم، ولی کمبود آب یک واقعیت عینی و پایدار است که نیازمند اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌باشد در غیر این صورت با توجه به جمعیت سیال و سیل مهاجران به طرقبه و شاندیز، مشکل آب شرب می‌تواند کانون بحران آینده باشد.

فرماندار طرقبه و شاندیز تاکید کرد: بالغ بر ۳۰ اقدام فوری در نیمه نخست امسال انجام دادیم تا تنش آب را با کمترین هزینه پشت سر بگذاریم.

حسینی اظهار کرد: قطع انشعاب‌های غیر مجاز، لایروبی و تجهیز چاه‌ها و قنوات و چشمه ها، اصلاح شبکه‌های روستایی و شهری، آبرسانی با تانکر به برخی روستاها، راه اندازی خطوط انتقال جدید و همچنین اتصال به خط انتقال آب مشهد از جمله اقداماتی بود که موجب کاهش تنش آب گردید.

براساس آمار دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان طرقبه، شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند.

 

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب منابع آب قنات طرقبه و شاندیز آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام