Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، در نشست باغداران شهرستان دنا با پناهی فرماندار و مسئولین جهاد کشاورزی دنا قیمت نهایی سیب درجه 1 و درجه 2 مشخص گردید.

به گزارش فارس، چالش و مشکلات قیمت، صادرات و خرید سیب درختی و کوتاه کردن دست دلالان و مافیاهای این حوزه، چالش‌هایی است که کشاورزان شهرستان دنا سال‌هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند و تلاش مسوولان شهرستانی، رفع این چالش بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزان شهرستان دنا در نشستی که با پناهی فرماندار شهرستان داشتند با بیان اینکه تولید یک کیلوگرم محصول سیب درختی برای آنها به قیمت تحمل هزینه های سرسام آور از پی تورم حاکم بر اقتصاد کشور تمام می شود تاکید داشتند هزینه تمام شده یک کیلوگرم سیب درختی در ده ماه دوره پرورش 2500 تا 2700 تومان در سال 1400-1399 تمام شده است.

 تولید کنندگان سیب درختی در شهرستان دنا با ابراز گلایه از قیمت گذاری دستوری توسط تعدادی از دلالان این حوزه، این شیوه از قیمت گذاری را به زیان باغدار دانستند که در نهایت ختم به دلسردی و حتی قطع درختان سیب خواهد شد.

این تعداد تولید کننده و مستاجر باغ سیب درختی اظهار داشتند: تمام دلخوشی یک کشاورز، تولید یک محصول با کیفیت برای عرضه در بازار مصرف کننده است اما دلالان سیب درختی شهرستان دنا چند سالی است بعد از خروج محصول باغداران دنا، سیب سی سخت را در کارتن های مخصوص سیب به نام سیب سمیرم به بازارهای داخلی و خارجی صادر می کنند که این اقدام بزرگترین خیانت در حق تولید کننده ای است که محصول آن با یک برند دیگر در بازار عرضه گردد.

عبدالحمید پناهی در این نشست بیان کرد: من در جایگاه فرماندار دنا از حق کشاورزان دنا دفاع می کنم چرا که شغل اصلی و منبع درآمد کشاورزان دنا کشاورزی است و در این چند سال اخیر با وجود وضعیت بد اقتصادی کشور،کشاورزان ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده اند.

فرماندار شهرستان دنا به افزایش نرخ سموم و سایر هزینه های مربوط به پرورش سیب درختی اشاره کرد و گفت:کشاورزان ما برای تولید یک کیلوگرم سیب درختی متحمل هزینه هایی می شوند که با تغییر تورم کشور این هزینه ها کم و زیاد می شود و بر قیمت تمام شده سیب تاثیر زیادی دارد.

پناهی عنوان کرد: من در جایگاه فرماندار دنا از حق کشاورزان دنا دفاع می کنم و مشخص است قیمت گذاری این محصول باید متناسب با هزینه هایی که کشاورز در طول تولید و پرورش انجام می دهد باشد.

رئیس شورای تامین شهرستان دنا افزایش قیمت سیب درختی را حق تولید کننده دانست و گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان سیب درختی،قیمت سیب درجه یک و ممتاز با نرخ 6500 تومان و قیمت سیب درجه 2 با نرخ 3500 تومان مصوب می شود.

 معاون جهاد کشاورزی شهرستان دنا در این نشست با بیان اینکه مساحت اراضی زیر کشت سیب درختی در شهرستان دنا  2034 هکتار است،بیان کرد:از این 2034 هکتار اراضی زیر کشت سیب درختی سالانه 39 هزار و پانصد تن محصول برداشت می شود.

جمشیدیان کیفیت سیب شهرستان دنا را با سایر تولیدات این میوه در استان های کشور با کیفیت تر دانست و گفت: اقلیم شهرستان دنا در کنار سایر شرایط پرورش سیب درختی سبب تولید یک سیب با کیفیت با بهترین آنالایزها شده است.

وی نبود یک تعاونی و اتحادیه قوی را از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان این شهرستان دانست و گفت:وجود یک تعاونی  قوی با پشتوانه مردم می تواند نقش مهمی در تغییر قیمت سیب بازی کند.

صادق جمشیدیان در خصوص احداث سردخانه و صنایع تبدیلی،جهاد کشاورزی را به عنوان مشوق و بخش خصوصی را به عنوان احداث کننده و سرمایه گذار معرفی کرد.

وی تاکید کرد: چرا دلالان و تاجران، سیب مورد نیاز خود را در شهرستان دنا تهیه کنند و سودهای کلانی به جیب بزنند اما هیچ گونه خدماتی در این شهرستان ارائه ندهند؟.

معاون جهاد کشاورزی دنا اظهار کرد: دلال و تاجری که سیب شهرستان را با نازلترین قیمت خریداری می کند پس باید خدماتی در قالب احداث سردخانه و صنایع تبدیلی نیز در این شهرستان ارائه بدهد.

جمشیدیان در پایان قیمت مصوب برای سیب درجه یک و ممتاز را 6500 تومان و برای درجه دو 3500 تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پناهی فرماندار دنا باغداران دنا قیمت نهایی سیب دلالان میوه جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان دنا سیب درختی سیب درجه تولید یک قیمت سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌شنبه هشتم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748254

دیگر خبرها

  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول