Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه سلیمی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت:باید فضا‌های شهری و پارک‌ها به شکلی طراحی شوند که بانوان از شرایط و امکانات لازم برای همه فعالیت‌های ورزشی، تفریحی و... برخوردار باشند؛ بنابراین حتی ورزش‌هایی مثل موتورسواری و دوچرخه سواری هم باید در محیط‌های امن و مخصوص این گروه در شهر ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دراین راستا ظرفیتی مانند کمربند جنوبی مشهد بهترین زیرساخت اجرایی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه مطالعات ویژه زنان در طراحی پارک‌ها و پروژه‌های تفریحی در دستورکار خواهد بود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همواره مورد تأکید است دسترسی آسان و با شرایط مناسب بانوان، کودکان و گروه‌های خاص اجتماعی به فضا‌های تفریحی و سرگرمی به ویژه فضای سبز کمربندی مشهد است.

سلیمی بر ضرورت مطالعات ویژه زنان در طراحی پروژه‌های تفریحی، فضای سبز و پارک‌ها تأکید و بیان کرد: اگر در فضا‌هایی که قرار است به بانوان اختصاص یابد امنیت کامل و لازم فراهم شود، نیاز‌های این قشر نیز برای فعالیت برطرف می‌شود. پس در طراحی پارک‌ها این مورد باید به طور ویژه دیده شود و فضا‌های شهری با محوریت خانواده طراحی شوند.

بیشتر بخوانید

بوستان‌ها در خدمت بانوان مشهدی

او با بیان اینکه مسائل هویتی و فرهنگی باید در نگاه ما بر بخش‌های مختلف شهر گسترده باشد، تصریح کرد: با توجه به ضرورت حکم فرمایی این نگاه موضوعات فرهنگی و هویتی باید در همه کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر حاکم باشد؛ شهر باید برای همه اقشار در دسترس باشد و پروژه‌هایی برای تأمین نیاز‌های مختلف شهروندان طراحی شود. همچنین برنامه‌هایی که در بازه زمانی گذشته آغاز شده است در این دوره باید اجرایی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به دو رویکرد مهم در حوزه خدمات شهری، تاکید کرد: نگاه محیط زیستی و توجه به مسائل اجتماعی در بستر محیط زیست و فضا‌های شهری دو محور مهم در این حوزه است که نیاز به توجه ویژه دارد.

سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نیاز‌های شهر مشهد در شرایط فعلی مدیریت یکپارچه بحران شهری است، اظهار کرد: این مهم باید به جدیت پیگیری شود تا در شهرداری مشهد چنین مدیریتی را سامان دهی کنیم.

پیگیری پروژه‌های زودبازده در محلات

او افزود: یکی دیگر از دستورکار‌های شورا و به ویژه کمیته‌های نظارتی پیگیری تعریف پروژه‌های زودبازده و محرک اقتصادی در محلات است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد ادامه داد: برای مثال در کمیته نظارتی شماره ۴ شورا موضوع ۱۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده محرک توسعه را برای یک سال در منطقه ۷ مطرح کردیم که در آخرین مراحل پیگیری قرار دارد.

سلیمی با تأکید بر پیگیری امور خانواده شهدا، به ویژه خانواده شهدای سلامت، بیان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که به طور ویژه در دستورکار شورای شهر مشهد قرار گرفته، موضوع تکریم خانواده شهدا و شهدای سلامت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر فضای سبز موتورسواری رئیسه شورای عضو هیئت پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست شهرداری منطقه ۷ شهرداری مشهد گفت: یکی از طرح‌های عمرانی سطح منطقه ۷، اجرای بوستان پنج هکتاری بانوان طُرق است که نقش زیادی در ارتقای نشاط و شادابی بانوان منطقه خواهد داشت.    مجید وحدتی پور افزود: این طرح هم اکنون پیشرفت ۴۶ درصدی داشته و امسال ۳۱ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافته است.   وی ادامه داد: شهرداری منطقه به طور جدی پیگیر تکمیل و بهره‌برداری از این طرح بود و سال گذشته نیز ۱۷ میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده بود.   وحدتی پور ابراز امیدواری کرد با اهتمام مضاعف و تخصیص و تامین اعتبارات، تا پایان امسال از این طرح مهم فضای سبز منطقه، بهره برداری و گام موثری برای بانوان مشهدی برداشته شود.

دیگر خبرها

  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود