Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، از آتش سوزی گسترده و انفجارهای پی در پی در یک گارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز LPG در خیابان محراب این کلانشهر خبر داد.

محمدهادی قانع عصر پنج‌شنبه یکم مهرماه با اشاره به جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این کارگاه به خبرنگاران گفت: ساعت ۱۳:۳۶ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در خیابان محراب به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به حساسیت حادثه و مجاورت این کارگاه با منازل مسکونی، بیش از ۳۰ آتش نشان از شش ایستگاه عملیاتی با ده خودروی پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز عنوان کرد: آتش سوزی در یک کارگاه ۲۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری انبار، فروش و شارژ سیلندرهای ال پی جی فعالیت می‌کرد و تعداد زیادی سیلندرهای گاز مایع ۱۱ کیلویی، پیک نیکی و ۵۰ کیلویی در آن نگهداری می‌شد. 
 
قانع ادامه داد: این کارگاه در منطقه مسکونی و به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کرد که نشت گاز از یک سیلندر در مجاورت شعله باز منجر به انفجارهای شدید و پی در پی  شده و خساراتی را به منازل مسکونی وارد کرده بود.
 
قانع گفت: شعله‌های آتش تمام کارگاه را در بر گرفته و احتمال سرایت به منازل و انفجار بقیه سیلندرها نیز وجود داشت، از این رو تیم اطفایی با تقسیم شدن به چند گروه ضمن تخلیه ساکنین از منازل به کنترل و اطفا این حریق سرکش اقدام کردند.
 
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: این حریق هولناک سه شهروند ( سه کارگر کارگاه) را نیز دچار سوختگی شدید کرده بود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

قانع با بیان اینکه تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک و ریسکی عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند، گفت: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندرهای موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آتش سوزي انفجار گاز سازمان آتش نشانی شیراز سازمان آتش نشانی شیراز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز

ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گزارش عملکرد هفتگی این سازمان که _ شنبه هشتم اردیبهشت _ منتشر شد، اعلام کرد در بازه زمانی یکم تا هفتم اردیبهشت تعداد ۵ هزار و ۲۵۶ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی صورت گرفت که بیش از ۲ هزار و ۱۳۹ تماس مزاحمت تلفنی بوده است.

بر اساس این گزارش طی یک هفته گذشته ۱۵۲۱ آتش‌نشان به عملیات‌ها اعزام شدند که مجموع عملیات‌های انجام شده ۴۰۲ مورد بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است از مجموع عملیات‌های انجام شده، ۵۰ عملیات مربوط به حریق، ۲۷۲ عملیات امداد و نجات، ۴۲ بازدید پیشگیرانه و ۴۳۵ مورد مربوط به اعزام ناوگان بوده است.

کد خبر 748471

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز