Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@20:50:42 GMT

۱۵ هکتار از مراتع مهاباد طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۷۴۹۷

۱۵ هکتار از مراتع مهاباد طعمه حریق شد

آفتاب‌‌نیوز :

فاروق سخنور افزود: آتش سوزی در نیزارها و پوشش گیاهی مراتع روستای گرد یعقوب نرسیده به تالاب "گروس" که از دیروز شروع شده بود با واکنش سریع یگان حفاظت و قرق بانان تالاب "کانی برازان" این اداره و با اعزام ۲ دستگاه آتش نشانی پس از سه ساعت تلاش مهار شد.

وی ادامه داد: بی توجهی چوپانان، گرمای شدید هوا و وزش باد، خشکسالی، بی آبی و همچنین خشک شدن تالاب‌ها در سال جاری چندین آتش سوزی را در ساحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه در حوزه مهاباد را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در این عملیات یک دستگاه خودروی آتش نشانی شهرداری مهاباد و یک دستگاه خودروی متعلق به دهیاری "قم قلعه" به همراه ماموران یگان حفاظت محیط زیست و قرق بانان مستقر در سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان در اطفای حریق شرکت داشتند که متاسفانه حدود ۱۵ هکتار از پوشش گیاهی منطقه در آتش سوخت.

سخنور اضافه کرد: مرداد ماه امسال نیز حدود ۷۶۰ هکتار از این زیستگاه طبیعی در این منطقه دچار آتش سوزی شده بود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است که علاوه بر تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" دارای تالاب‌های دایمی "حسن‌خان" و "قوپی‌باباعلی" و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله "گروس"، "داشخانه" و "قره‌قشلاق" نیز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مهاباد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان