Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده  گفت: سیستان و بلوچستان و به صورت خاص حوزه سیستان و زاهدان یکی از کانو‌های سرایت بیماری هاری است از اینرو این موضوع دارای اهمیت بوده و می‌طلبد به شکل خاص و جدیتری پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چند موضوع در مهار بیماری هاری در دستور کار قرار دادیم که همه این‌ها دست به دست هم به یک سیاست موفقیت‌آمیز در این مهار تبدیل می‌شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای مهار بیماری هاری واکسیناسیون سگ‌ها که تعداد حداقلی از آن‌ها را شامل می‌شود توسط دامپزشکی باید مدنظر باشد ادامه داد: برای مهار بیماری هاری جمع‌آوری پسماند زباله‌ها و لاشه‌ها بسیار اهمیت دارد از اینرو شهرداری‌های حتما این موضوع را مد نظر خودشان قرار دهند.

وی با بیان اینکه پیوست‌ها بسیار مهم است و پیوست‌های زیست محیطی و اجتماعی و پیوست‌های مختلفی در مطالعات مختلف و برنامه‌ریزی‌ها انجام و مدنظر است گفت: پیوست‌های سلامت بسیار مهم است.

کوثری با بیان اینکه برای مهار بیماری هاری متناسب با شرایط و امکانات باید به سمتی برویم که از همه ابزار‌ها استفاده کنیم تصریح کرد: زیرمجموعه شهرداری موضوع بیماری را مثل سایر موضوعات شهری باید ببیند و به موضوع جمع‌آوری زباله‌ها و مقوله‌های که در رابطه با پسماند هست بپردازد.

وی بیان کرد: در مورد خودکشی آمار این موضوع در سیستان و بلوچستان خوشبختانه نسبت به سطح کشور بالا نیست و شرایط ما نسبت به سایر مناطق کشور پایین است.
وی ادامه داد:، اما آن چیزی که جای نگرانی دارد روند افزایش اقدام به خودکشی هاست که طبق آماری که مجموعه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرده این مهم در سال گذشته چهار برابر در کشور افزایش پیدا کرده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خودکشی علت‌های مختلفی دارد خاطرنشان کرد: طبق برآورد حوزه علوم پزشکی اثر کرونا و شرایط روحی جامعه در موضوع خودکشی بسیار موثر است و بیانگر این مهم بوده که کنترل و مقابله این ویروس چقدر می‌تواند برای ما اهمیت و اولویت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه آمار‌ها و ارقام نشان می‌دهد آسیبی که کرونا وارد بر جامعه می‌کند همه‌جانبه است گفت: برای ایجاد و تکمیل زنجیره درمان در حوزه خودکشی و کسانی که به آن اقدام کرده‌اند لازم است که این افراد معرفی به مجموعه اداره کل بهزیستی شوند تا علاوه بر درمان‌های دارویی مشاور‌های در حوزه روان‌پزشکی نیز دریافت کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان سلامت روان سلامت بانوان سیستان و بلوچستان مهار بیماری هاری پیوست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟