Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:28:47 GMT

شایع‌ترین بیماری‌های "چشم"

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۸۵۶۴

دبیر علمی سی و یکمین کنگره انجمن چشم پزشکی به تشریح شایع ترین بیماری‌های چشم پرداخت و گفت: ضعف بینایی، یکی از موارد شایع در کودکان و نوجوانان است. ناطقان: علی طباطبایی،دبیر علمی سی و یکمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران در آستانه برگزاری سی و یکمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران، اظهار داشت: از موارد شایع بیماری‌های چشم این است که افراد با شکایت سوزش و احساس جسم خارجی در چشم مراجعه می‌کنند که به علت تغییر اشک، غلیظ شدن اشک و کم شدن آن یا به عبارتی خشکی چشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با عنوان این مطلب که از قطره‌های اشک مصنوعی و پمادهای مناسب برای خشکی چشم استفاده می‌کنیم، گفت: وجود مژه در چشم یا کج شدن مژه به داخل چشم، اجسام خارجی گیاهی یا فلزی سبب اشک ریزش می‌شوند که باید به چشم پزشک مراجعه نمود.

طباطبایی ادامه داد:خارش و قرمزی همراه با سوزش و تا حدودی احساس جسم خارجی به علت موارد آلرژی و حساسیت است که نوع بهاره آن به علت آزاد شدن گرده گل‌ها یا مواد گیاهی است و از اواخر اسفند تا اوایل تابستان ادامه دارد و توصیه می‌شود افراد در تماس با مواد حساسیت زا نباشند و از عینک‌های مناسب استفاده کنند و قطره و پمادهای ضد حساسیت و آلرژی نیز توصیه می‌شود.

وی افزود: نوع دیگر واکنش به موارد حساسیت زا در هوا است که در تمام فصل‌های سال کم و زیاد مشاهده می‌شود.

طباطبایی گفت: مورد شایع دیگر کمی دید در بچه‌ها و نوجوانان و جوانان است که عمدتاً به علت ضعف بینایی است که با تجویز عینک و لنز تماسی و در شرایطی لازک و لیزیک قابل اصلاح است.

وی با عنوان این مطلب که صدمه به چشم ضربه و تروما از علل کاهش دید است و پیشگیری اهمیت زیاد دارد، افزود: برای مواردی مثل جوشکاری، کار با فلزات، تعمیرات و چکش کاری، باید از عینک‌های محافظ استفاده شود که متأسفانه کم استفاده می‌شود و سبب ورود جسم خارجی به خصوص فلزی به چشم شده و آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

طباطبایی در ادامه به برگزاری سی و یکمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران اشاره کرد و افزود: این کنگره با هدف ارتقا سطح علمی و عملی چشم پزشکان و ارائه پیشرفت‌های جدید چشم پزشکی، قرار است مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شود.

وی گفت: آنچه مسلم است، همبستگی و دوستی بین چشم پزشکان داخلی و خارجی، منجر به داد و ستد علمی و ارتقا سطح علمی چشم پزشکان کشور شده و سبب ارائه خدمات بهتر به بیماران و معرفی چشم پزشکی کشور به دنیا و سرافرازی بیشتر به کشور است.

طباطبایی گروهای هدف در این کنگره را متخصصین چشم پزشک، رزیدنت‌های چشم پزشکی، فلوشیپ ها، اپتومتریست ها، انترن و دانشجوهای پزشکی عنوان کرد و افزود: محورهای مورد بحث در این کنگره شامل بیماری‌های قرنیه و جراحی‌های آن، عمل شایع آب مروارید (کاتاراکت)، لنزهای داخل چشمی، اصلاح عیوب انکساری و…، است.

دبیر علمی سی و یکمین کنگره چشم پزشکی ایران اظهار داشت: از دیگر موارد مورد بحث در این کنگره پیشگیری و درمان اثر دیابت بر روی چشم، پیشگیری و درمان انسداد عروقی شبکیه، بیماری‌ها و جراحی‌های شبکیه، درمان التهاب‌های اربیت و کاسه چشم، جراحی پلک، تومورها، فشار چشم، پیشگیری و تشخیص و درمان افزایش فشار چشم و همچنین موارد ارثی و ژنی به بحث گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: التهاب‌های داخل چشم (یووئیت) که عموماً کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث صدماتی برای چشم می‌شود، استرابیسم، تشخیص و درمان انحراف‌های چشم (نوروافتالمولوژی) در کودکان و تشخیص و درمان عصب محرکه چشم از دیگر موارد مهم مورد بحث در این کنگره خواهد بود. منبع: فارس برچسب ها: شایع ترین ، بیماری ، چشم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شایع ترین بیماری چشم چشم پزشکی ایران بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی