Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:36:40 GMT

کنترل مگس‌های مدیترانه‌ای در شمال

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۸۶۳۱

کنترل مگس‌های مدیترانه‌ای در شمال

عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، یکی از دغدغه‌های کشاورزان مازندرانی در فصل برداشت مرکبات را بروز و ظهور مگس مدیترانه‌ای در باغات اعلام کرد و گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی برای ردیابی مگس‌های میوه بازدید‌هایی از باغ‌های کل استان انجام دادند و نتایج نشان می‌دهد باغات کمترین مشکل را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: این آفت که سال‌های گذشته خسارات جدی به باغ‌های میوه وارد می‌کرد به همت باغداران و کارشناسان و محققان کشاورزی تحت کنترل است.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران ادامه داد: کمترین آلودگی مگس مدیترانه امسال در برخی باغات استان وجود دارد و دغدغه‌ای برای طغیان این آفت وجود ندارد.

شهیدی فر گفت: آفت مگس مدیترانه‌ای مهار شده است و این اطمینان را به باغداران و مصرف کنندگان مرکبات شمال می‌دهم که محصولات امسال سالم هستند.

بیشتر بخوانید:

چگونه مگس مدیترانه‌ای را مدیریت کنیم؟

او با بیان اینکه مرکبات امسال مازندران اقتصادی و قابل صادرات است، از باغداران خواست فریب برخی سودجویان که مگس مدیترانه را بهانه‌ای برای خرید مرکبات با قیمت پایین می‌کنند نخورند.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران افزود: برنامه خوبی برای صادرات نارنگی و پرتقال‌های شمال تدارک دیده شده است و بازار نیز به تدریج خودش را با قیمت اصلی و واقعی مرکبات تنظیم می‌کند.

شهیدی فر گفت: تولید، سلامت و قیمت ارقام مرکبات مازندران شامل نارنگی، پرتقال و کیوی در دو سال گذشته مناسب بود و پیش بینی می‌شود این وضعیت امسال نیز تکرار شود.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مگس مدیترانه ای قیمت مرکبات مرکبات شمال مگس مدیترانه مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل توپ زیبای مانوئل نویر در تمرینات بایرن مونیخ / فیلم

باشگاه بایرن مونیخ ویدیویی از کنترل توپ زیبای مانوئل نویر در تمرینات این تیم را منتشر کرده است.

دانلود (0.9MB)

دیگر خبرها

  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • کنترل توپ زیبای مانوئل نویر در تمرینات بایرن مونیخ / فیلم
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال