Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به حذف قطار فدک از مسیر زنجان- مشهد اظهار کرد: کمبود مسافر دلیل این حذف بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور به کاهش سفرهایی ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: کرونا سفرهای طراحی شده در مسیرهای ریلی را هم به مانند سایر امور تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وجود روزانه قطار در مسیر زنجان- مشهد و بالعکس خبر داد و گفت: این قطارها همه روزه در این مسیر حرکت می‌کنند.

صفری از پیش‌بینی قطار فوق‌العاده به مناسبت ایام آخر ماه صفر یعنی رحلت پیام اسلام و همچنین شهادت امام رضا با هدف ارائه خدمت به همه هیأت‌های مذهبی خبر داد و گفت: قطار آخر صفر ساعت 11 روز  یازدهم مهرماه از زنجان حرکت و روز 16 مهرماه از مشهد باز خواهد گشت.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور ادامه داد: زائران ایام اربعین هم توسط دیگر قطارهای مسیر زنجان- مشهد پوشش داده می‌شوند.


صفری با اشاره به فعالیت قطار ریل‌باس در مسیر زنجان- تهران که طرف صبح از تهران به طرف زنجان حرکت می‌کند و بعد از ظهر به تهران بازمی‌گردد، ادامه داد: یک قطار میانه - تهران هم در این مسیر فعال است که مسافران از آن هم استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حذف قطار زنجان- تهران «پردیس » که صبح از زنجان حرکت می‌کرد و بعد از ظهر دوباره به زنجان بازمی‌گشت، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این قطار سال‌گذشته راه‌اندازی شد، ولی به دلیل عدم استقبال مردم دوباره حذف شد، چرا که قطارها خصوصی‌سازی شده و هزینه و فایده در فعالیت آن در مسیرها مهم است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با تاکید بر اینکه فعالیت قطارهای حومه از اولویت‌های راه‌آهن بود، افزود: این طرح در تهران موفق عمل کرده، ولی در دیگر شهرها موفقیتی نداشته، ضمن اینکه برای زنجان هم چنین طرحی طراحی شده بود که با توجه به شرایط عملیاتی نشده است، ولی در کل شرکت راه‌آهن در مورد قطارهای حومه‌ای سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام داده که اگر استقبال وجود داشته باشد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد زنجان قطار فدک قطارهای حومه ای زنجان مشهد قطار فوق العاده مسیر زنجان راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی قرار است از امروز پنج نوبت پرواز فوق العاده، از تهران به بجنورد و برعکس برقرار شود.

به گفته قدمگاهی مدیر فرودگاه بجنورد با پرواز هواپیمای ای تی آر ۷۲ ایران ایر و فوکر ۱۰۰ ایران ایر، از تهران به مقصد بجنورد آغاز می شود. این پروازها با توجه به حضور تجاز استان در نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور صورت می گیرد.

این نمایشگاه امروز در تهران گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد