Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، منبع آگاه از وزارت خارجه آمریکا و از مسئولان این وزارت خانه ادعا کرده است که دولت «جو بایدن» در حال تدوین برنامه جایگزین برای وضعیتی است که ایران با وجود پیشرفت‌های هسته‌ای، اما به برجام بازنگردد.

این منبع آگاه گفته است که با وجود صبر آمریکا و شرکای برجام برای بازگشت ایران به توافق هسته‌ای، اما این صبر همیشگی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامی از او فاش و اعلام نشده است، در عین حال مدعی شده که نگرانی اصلی درباره ایران است که بخواهد برنامه هسته‌ای خود را تقویت کند و برای بازگشت به برجام تعامل نداشته باشد.

ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف‌های این توافق، تدابیر جبرانی در برجام برگشت پذیر خواهد بود.

پنجم اسفند ماه گذشته ایران در راستای اجرای ماده ششم قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

ایران تا کنون بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته است. این در حالی است که در مقابل کشورهای غربی و آمریکا همواره با طرح ادعاهایی تلاش دارند تا برنامه هسته‌ای ایران را نگران کننده نشان دهند.

منابع صهیونیستی طی چند ماه گذشته با ارائه ادعاها و اتهامات اثبات نشده علیه ایران در تلاش برای تشدید فشارها به کشورهای اروپایی و آمریکا برای صرف نظر از بازگشت به برجام بوده اند.

در عین حال، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با مقامات و رهبران سیاسی کشورها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرده است که با وجود آمادگی ایران برای انجام همه تعهدات توافق برجام، اما انجام این تعهدات مشروط به لغو همه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران است و مواضع تهران در خصوص مذاکرات وین، مذاکره برای مذاکره نیست، بلکه مذاکره باید معطوف به تأمین منافع مردم ایران باشد.

کد خبر 5312034

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا ایران برجام مذاکرات وین جو بایدن ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین روسیه طالبان انگلیس رژیم صهیونیستی ایران فرانسه استرالیا سوریه عراق لبنان توافق آکوس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • آخرین خبرها درباره توافق احتمالی تیم ملی ایران با افشین قطبی
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند