Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@11:31:55 GMT

اگر کودکتان تپل است به این نکات توجه کنید

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۸۹۰۴

اگر کودکتان تپل است به این نکات توجه کنید

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: رعایت رژیم غذایی سالم، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را در کودکانی که دچار اضافه وزن هستند، کاهش می‌دهد. نتایج بررسی‌های پزشکان در آمریکا حاکیست: والدینی که کودک آن‌ها دارای اضافه وزن است می‌توانند با رعایت الگوی تغذیه‌ای سالم برای فرزندشان، سلامت او را بهبود بخشند، به کاهش وزن کودک خود کمک کنند و همچنین خطر ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی عروقی را در کودک کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در حال حاضر از هر پنج کودک و نوجوان آمریکایی یک نفر دچار چاقی است. کودکان چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا و کلسترول بالا هستند که از عوامل بیماری‌های قلبی عروقی به حساب می‌آید. همچنین چاقی در بزرگسالان با افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری جدی از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو و سرطان همراه است.

محققان برای مدت یک سال، تغییر شاخص‌های خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط با سه الگوی تغذیه سالم را در ۹۶ کودک ۹ تا ۱۸ ساله با شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از ۹۵ درصد مورد مطالعه قرار دادند.

رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا، رژیم مدیترانه‌ای و رژیم گیاهی، سه الگوی تغذیه‌ای سالم بودند که مورد بررسی قرار گرفتند. تمامی این رژیم‌های غذایی بر مصرف غذا‌های کامل، میوه‌ها و سبزیجات و محدود کردن نمک، گوشت قرمز و غذا‌های فرآوری شده تاکید دارند.

پزشکان در این مطالعه تاکید کردند: هر سه رژیم غذایی با بهبود وزن، میزان فشار خون، کلسترول و لیپوپروتئین با چگالی پایین همراه بودند.

به گزارش هندوستان تایمز، به گفته محققان آمریکایی، این مطالعه نشان دهنده اهمیت شروع الگو‌های تغذیه سالم در سنین پایین است. بیماری‌های قلبی عروقی در دوران کودکی شروع می‌شود و اصلاح الگو‌های غذایی در دوران کودکی راحت‌تر از دوران نوجوانی و بزرگسالی امکان پذیر است.

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کودکتان کودک کودکان کار بیماری های قلبی عروقی خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت:هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد. یعقوب مظفری گلوگاهی گفت: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.   وی افزود: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.   مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!