Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی گفت که هنوز برای مذاکرات احیای برجام فرصت وجود دارد ولی زمان برای بازگشت ایران به این مسیر، نامحدود نخواهد بود.

این مقام آمریکایی که به نام وی اشاره‌ای نشده است، گفت که صبر آمریکا برای بازگشت ایران به مذاکرات برجامی، ابدی نیست.

وی بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام، مدعی شد که ایران باید تمایل خود برای از سرگیری مذاکرات را نشان دهد ولی تا کنون چنین شواهدی از این کشور دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی ضرب‌الاجلی برای بازگشت ایران به مذاکرات، مشخص نکرده است ولی با اشاره به وجود یک «طرح جایگزین»، گفت که چنانچه ایران از بازگشت به مذاکرات برجامی خودداری کند، واشنگتن این طرح جایگزین را در دسترس دارد.

در همین راستا، پایگاه اینترنتی «اکسیوس» پیش از این، به نقل از دو مقام رژیم صهیونیستی گزارش داد که مقام‌های این رژیم و آمریکا مذاکراتی در خصوص طرح جایگزین در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات برجامی، انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «ایال خولاطا» مشاور امنیت رژیم صهیونیستی، هفته گذشته در نشستی ویدئو کنفرانس درباره طرح‌های جایگزین احتمالی خود رایزنی کرده‌اند.

در ادامه آمده است که رژیم صهیونیستی در این گفت‌وگوها «بر ضرورت پیشبرد طرح جایگزین درباره ایران به دلیل بن‌بست مذاکرات دیپلماتیک همزمان با توسعه و پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است».

به گفته این مقام‌های صهیونیست، طرف آمریکایی با ابراز نگرانی در خصوص عدم از سرگیری مذاکرات در وین، اعلام کرده است که چنانچه گفت‌وگوها در آینده نزدیک از سر گرفته نشود، واشنگتن محدودیت‌های جدیدی علیه تهران اعمال خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید نیز در این‌باره به اکسیوس گفته است آمریکا مورد طیف وسیعی از مسائل مربوط به چالش‌های ایران، به مذاکرات خود با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مذاکرات طرف های برجام در وین بازگشت ایران به مذاکرات برای بازگشت ایران مذاکرات برجامی رژیم صهیونیستی طرح جایگزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم

جنیس حماس اعلام کرد هیأت فلسطینی روز شنبه با «نیت مثبت» و به‌منظور حصول توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا راهی مصر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس و همچنین تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، حماس روز جمعه اعلام کرد هیأت این جنبش با هدف حصول توافق راهی قاهره خواهد شد.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز «ویلیام برنز» مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

حماس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اعلام کرده است: «در پرتو تماس‌ها با برادران میانجی در قصر و مصر، هیأت حماس روز شنبه و برای تکمیل گفت‌وگوها راهی قاهره می‌شود».

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما بر نیت مثبت که رهبری جنبش پس از بررسی پیشنهاد اخیر آتش‌بس به آن پاسخ داده است، تاکید می‌کنیم. ما با همین نیت و برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم».

مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده است: «مصمم هستیم تا به توافقی برسیم که مطالبات مردم ما برای توقف تجاوزات، عقب‌نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی و تبادل اسرا را تامین کند». 

برگزاری این مذاکرات در حالی است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت از طرف خانواده‌های اسرای اسرائیلی برار حضول توافق تحت فشار قرار گرفته است.

مقاومت فلسطین نیز بارها اعلام کرده بدون تحقق شروط خود، به توافق رضایت نخواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟ | زمان بازگشت احتمالی مشخص شد
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو