Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی قهرمانیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۴۰۰ هزار دام سبک در شهرستان وجود دارد که با رشد ۱۰۰ درصدی بیمه دام ها نسبت به پارسال در مجموع تمامی دام های سبک، تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی با اشاره به پلاک کوبی دام های سبک و سنگین شهرستان، گفت: امسال همچنین تمامی دام های سبک و ۹ هزار دام سنگین نیز با هدف جلوگیری از قاچاق و جابه‌جایی غیرقانوی دام ها و دریافت نهاده های دامی هویت گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دامپروران می توانند برای پلاک‌گذاری و بیمه نمودن دام های خود به کارگزاری‌ها و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی و دامی در شهرستان مراجعه کنند.

طرح هویت‌دار شدن دام با درج کد ۱۵ رقمی بر روی دامها از سال ۹۸ با هدف جلوگیری از قاچاق دام زنده، دسترسی به آمار دقیق جمعیت دامی و ردیابی دام‌ها اجرایی شده است.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و ۴۰۹ هزار دام سبک و سنگین و ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور خراسان شمالی مانه وسملقان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور خراسان شمالی وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور خراسان شمالی مانه وسملقان هزار دام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال