Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان فارس افزود: مهمترین راهکار مقابله با کرونا اجرای واکسیناسیون همگانی است و با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون زندانیان و کارکنان و سربازان وظیفه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

او افزود: با توجه به جمعیت موجود زندانیان استان، ۴۰ درصد آنان ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود با توجه به سرعت واکسیناسیون عمومی تمامی زندانیان، کارکنان زندان‌ها و سربازان وظیفه شاغل در زندان‌های استان علیه ویروس کرونا طی ماه مهر ۱۰۰ درصد واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول اظهار داشت: برخلاف انتظارات، که تصور می‌شد زندان‌ها تبدیل به کانون بیماری شوند، با تدابیر انجام شده زندان‌ها کمتر مورد هجمه ویروس کووید ۱۹ قرار گرفت.

ابراهیمی در ادامه گفت: کارکنان زندان‌ها به علت تماس با محیط‌های اجتماعی که بیشتر در معرض ویروس قرار داشتن نسبت به زندانیان بیشتر به کووید۱۹ مبتلا شدند؛ به گونه‌ای که شاهد ابتلای کمتر از نیم درصد زندانیان به کرونا بودیم.

در زندان‌های فارس، فوتی به علت کرونا نداشته‌ایم

مدیرکل زندان‌های استان فارس اضافه کرد: هر چند که محیط زندان در صورت عدم مدیریت صحیح کانون بحران و شیوع می‌شود، اما این اپیدمی زندان را تهدید نکرد و نکته قابل توجه اینکه در زندان فوتی به علت کرونا نداشته ایم، که علت امر شناسایی زودهنگام و آغاز درمان فرد مبتلا در ابتدای شیوع ویروس چه در بهداری داخل زندان و چه اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان، اقدامات زودهنگام موثر بود و در این خصوص مشکل نداشتیم.

ابراهیمی افزود: فرآیند تزریق و انتخاب نوع واکسن‌ها در طرح واکسیناسیون زندانیان استان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی شیرازاست و واکسن‌های تزریق شده به زندانیان مطابق واکسن‌های در نظر گرفته شده توسط این دانشگاه هم اکنون در حال تزریق به سایر اقشار جامعه است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی زندانیان فارس زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت