Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا کمالی رئیس‌گروه مراکز و خدمات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار کرد: سامانه جانا با هدف الکترونیکی‌شدن فرآیندهای مرتبط با صدور مجوزهای تاسیسات گردشگری و دسترسی عموم به خدمات این حوزه به صورت آنلاین، راه‌اندازی شده و از این پس صدور و تمدید پروانه‌ بهره‌برداری مربوط به تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی که قبلا به‌صورت دستی انجام می‌شد از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این سامانه پس از ثبت‌نام اولیه و با توجه به نیاز متقاضی فرآیند شروع می‌شود و در واقع تمام تعاملات سازمان با متقاضیان از زمان ثبت تقاضا برای اخذ مجوز تا صدور مجوز و در صورت نیاز تمدید مجوزهای صادر شده از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: با توجه به اینکه مدیران مراکزی که مهلت پروانه بهره‌برداری آنها تمام شده، باید پس از تایید مدارک در حوزه معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به تکمیل اطلاعات در این سامانه به نشانی http://myst.mcth.ir اقدام و کد شناسه دریافت کنند که درحال‌حاضر این فرآیند در سطح استان درحال انجام است.

کمالی با اشاره به مهلت پروانه بهره‌برداری که از این طریق صادر می‌شود، بیان کرد: مدیران تمامی تاسیسات اقامتی اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی و غیره موظف‌اند گزارش روزانه گردشگران را در سامانه جانا ثبت کنند.

او  گفت: تسریع در صدور مجوزها و ضرورت تکمیل مدارک، کاهش هزینه‌های عمومی، امکان برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌ها و رونق صنعت گردشگری از جمله مزایای راه‌اندازی این سامانه به شمار می‌روند.

رئیس‌گروه مراکز و خدمات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان کرد: تسهیلات کم‌بهره، مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی و غیره منوط به دریافت رمزینه در سامانه جانا است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری مجتمع گردشگری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان؛ مجتبی معین وزیری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تبریک هفته کار و کارگر بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در زمینه کارگری رقم خورده این است که در دولت سیزدهم طبق میانگین کشور استان هرمزگان در بحث بازرسی کار و ایمنی کارگران و همچنین در کاهش خطرات جسمی و فوتی‌ها در سال گذشته رتبه یک کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: در طرح طبقه بندی و یکسان سازی حقوق در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر، در کشور ۵۵ درصد مشمول این طرح می‌شوند که در استان هرمزگان ۶۶ درصد کارگران شامل این طرح شده‌اند؛ همچنین در حوزه رسیدگی هیئت حل اختلاف کارگری و کارفرمایی نیز مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی در کل کشور ۳۷ روز است که در استان هرمزگان این آمار به ۱۲ روز کاهش یافته است و هرمزگان در بخش نیز رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: همه ی تلاش ما بر این بوده که به جای دعوت مردم به مشاغل کارگری و کارمندی به سمت کارآفرینی حرکت کنیم و در همین زمینه، در حوزه مشاغل خرد، سال گذشته، ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی صادر شده که از این تعداد حدود ۶ هزار مرکز، فعال هستند و تسهیلات دریافت کرده‌اند.

در ادامه معین وزیری از برنامه‌های پیش رو در زمینه اشتغال خبر داد و گفت: یک بازارچه مشاغل خانگی در هفته دولت در شهرستان میناب و یک بازارچه هم در شهرستان بندرعباس در ورزشگاه کارگران افتتاح می‌شود و مردم می‌توانند به صورت دائم محصولات خود را از این طریق به فروش برسانند.

کد خبر 6094420

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • آسمان استان بوشهر بارانی شد
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه