Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روابط عمومی دفتر محمدصالح جوکار، وی  در نشست مجمع نمایندگان استان که در شرکت آب و فاضلاب ( آبفا ) استان یزد برگزار شد افزود: یکی از مصارف پساب حاصل از شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها  حوزه صنعت است.

وی با بیان اینکه باید پساب در بخش صنعت ، فضای سبز و یا سایر بخش ها استفاده شود ،ادامه داد:  بحث بازچرخانی آب از اهمیت بالایی برخوردار است اما نحوه مصرف پساب هم بسیار مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به اینکه در قانون موارد و نکات متعددی وجود دارد که می‌توان با  آن در راستای رفع مشکل حوزه آب و فاضلاب بهره مند شد، تصریح کرد: تبصره‌هایی در قوانین وجود دارد که می توان از این موارد در راستای پروژه‌های آب‌رسانی استفاده و نباید نسبت به آن بی‌توجهی شود.

همچنین سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دولت مکلف است که پروژه‌های فاضلاب در شهرستان‌ها را انجام دهد، گفت:  هم اکنون این پروژه‌ها در برخی از شهرستانها به بخش خصوصی واگذار شد، دولت باید بودجه اجرای آن را برای اجرای طرح‌های آبی در همان شهرستان‌ها اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه الان در شهرهای مختلف با فرسودگی شبکه آب‌رسانی روبرو هستیم، تصریح کرد: در صورتی که این بودجه برای اصلاح شبکه‌ها مورد استفاده قرار گیرد جلوی مشکل بسیاری از جمله هدررفت آب تا حد زیادی گرفته می‌شود.

این نماینده  مجلس اظهار کرد: هدف بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری کسب  سود است اما از طرف دیگر قانون هم به این موضوع تاکید دارد  که هزینه اجرای این پروژه‌ها در شهرستان‌هایی که به بخش خصوصی واگذا شد و یا می شود ، برای بازسازی شبکه آب‌رسانی شهری استفاده شود.

همچنین علی اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب( آبفا) استان یزد گفت: در برنامه پنجم و ششم به نکته‌ای اشاره شده که شهرها ایجاد تاسیسات فاضلاب خود را به بخش خصوصی واگذار کنند و در استان یزد در  شهرهایی از جمله میبد، بافق و یزد این اقدام انجام شد.

وی با بیان اینکه اگر این اتفاق رخ نمی‌داد ،دولت هر ساله مبالغ کمی برای این پروژه‌ها باید اختصاص می‌داد، گفت: دولت بودجه را برای اجرای تاسیسات فاضلاب هزینه نمی‌کند، طرحی را آماده کردیم که معادل آن برای اصلاح و نوسازی شبکه‌های آب در سطح شهرها پرداخت شود.

استان یزد در منطقه گرم و خشک ناحیه مرکزی کشور قرار دارد که به دلیل دوری از دریا کمتر تحت تاثیر ابرهای باران زا در غرب و شمال غربی دریای مدیترانه  و جنوب شرق کشور از اقیانوس هند قرار دارد.   

۷۰ درصد آب شرب استان یزد در فصول سال و ۶۰ درصد در فصل تابستان از محل خط انتقال آب تأمین می شود باید تصمیم گیری جدی در رفع چنین مشکلاتی صورت گیرد.

هم اکنون از ۶ هزار و ۷۳۳ سازه آبی استان یک میلیارد و ۷۸ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌ شود که ۸۳۳ میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها، ۱۶۳ میلیون مترمکعب از قنات و بقیه از چشمه‌ ها تامین می‌شود.

آب تجدید شونده منابع زیرزمینی یزد ۸۲۷ میلیون مترمکعب و کسری مخزن حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب است، به همین دلیل سالانه ۵۰ سانتیمتر از سطح منابع آب‌های زیرزمینی استان کاسته می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی معاونت آب و آبفا وزارت نیرو سازمان برنامه و بودجه یزد آب و فاضلاب جوکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه یزد آب و فاضلاب جوکار میلیون مترمکعب آب و فاضلاب بخش خصوصی استان یزد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آبفای مرکزی از اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حشمت‌الله عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع اب شهر خمین اظهار داشت: کنتور‌های فرسوده مشترکین آب، یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد است. در این راستا 150 عدد کنتور خراب مشترکین خمین در راستای مدیریت مصرف آب تعویض و به‌روزرسانی شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد حوادث پیش آمده بر اثر فرسودگی شبکه آب و همچنین تغییر قطر لوله به دلیل افزایش مصرف آب‌ و در راستای تاب‌آوری در شرایط بحرانی و افزایش قدرت مانور و بهبود فشار شبکه نیز 550 متر از شبکه توزیع آب شهر خمین اصلاح و توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از واگذاری بیش از 3 هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی خبرداد و گفت: شرکت آبفای استان مرکزی 197 هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد، به طوری که 3 هزار و 316 فقره  انشعاب جدید فاضلاب طی سال گذشته در  استان مرکزی به مشترکان واگذار شد. 

عباسی تصریح کرد: امسال نصب و واگذاری 4 هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است. این در حالی است که نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس