Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@04:56:10 GMT

آزادی ۳۴۱ زندانی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۱۸۱۵

آزادی ۳۴۱ زندانی در زنجان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با حضور رئیس کل دادگستری استان زنجان، معاونین دادگستری، قضات دادگستری استان و سرپرست زندان‌های استان در زندان مرکزی زنجان تعداد ۳۴۱ نفر از زندانیان جرایم مالی غیر عمد از زندان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در حاشیه این بازدید گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه و تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر توجه به امور زندانیان و تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار، با حضور ۱۵۱ نفر از قضات استان زنجان ، دیدار چهره به چهره قضات با زندانیان در سه حوزه قضایی زنجان، ابهر و خدابنده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه نتیجه این حضور و دیدار چهره به چهره با زندانیان آزادی ۳۴۱ محکوم مالی غیر عمد بود که این تعداد ۱۶۷ نفر در این مراسم آزاد شدند و مابقی نیز طول این هفته  با انجام مقدمات اداری از زندان آزاد خواهند شد که این آزادی این تعداد زندانی نسبت به کل جمعیت کیفری زندان‌های استان در سطح کشور کم نظیر است.


نیارکی با اشاره به اینکه استان زنجان در اجرای سیاست‌های قوه در بیشتر حوزه‌ها پیشرو است و عملکرد خوبی داشته ، افزود: این دومین حضور دسته جمعی مسئولان قضایی استان زنجان و همه قضات  طی امسال در زندان بود که نتایج بسیار خوبی حاصل شد که علاوه بر این مسئولان قضایی و قضات حوزه‌ها بصورت روزانه و مستمر بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان را دارند که اقدامی ارزشمند است.


رئیس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه تعدادی از آزادی‌های امروز با کمک‌های خیرین استان زنجان و حتی سایر استان‌ها محقق شد، افزود: امروز آزادی۳۴ محکوم جرایم غیر عمد مالی با اهدای ۱۰۰ سکه تمام بهار آزادی اهدایی از سوی خانواده مرحوم سلیمانی از تهران و تعداد ۷ نفر از زندانیان با کمک مبلغ ۲ میلیارد ریال از سوی خانواده مرحوم ضیاالدین اوجاقلو از زنجان از زندان آزاد شدند.

صادقی نیارکی اظهار کرد: منظور ما از این دیدار‌ها و بررسی مشکلات زندانیان فراهم کردن زمینه آزادی همه زندانیان نیست، بلکه هدف بررسی مشکلات زندان و زندانیان و فراهم کردن زمینه آزادی محکومان مشمول است که توفیقات خوبی در این خصوص بدست آمده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان توجه به حوزه اشتغال زندانیان و حوزه فرهنگی در زندان را اقدامی موثر در کاهش آسیب برای زندانیان و خانواده زندانیان برشمرد و بیان کرد: اداره زندان‌ها برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم در امر اشتغال و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در زندان به عمل آورد.


او حفظ کرامت زندانیان، نظارت و مراقبت بر امور زندانیان را از دیگر اقدامات مهم و اثر گذار اداره زندان‌های استان زنجان بیان کرد.

عالیترین مقام قضایی استان با تأکید بر این موضوع که احدی از زندانیان نباید بی‌جهت و با اتمام دوران تحمل حبس در زندان بمانند، گفت: پالایش پرونده زندانیان و نظارت مستمر در این امر بسیار راهگشاست.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری زندانیان جرایم غیر عمد دادگستری استان استان زنجان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان