Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای مختلف ضمن تقدیر از سخنان انقلابی رئیس جمهور برای مجمع عمومی سازمان ملل از آزاد شدن واردات خودرو ملاک قرار گرفتن برگ سبز به عنوان سند خودرو و همچنین از تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار استقبال کردند.     

امام جمعه ابهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به بازگشایی مدارس و مراکز تحصیلی اشاره کرده و ضمن تقدیر از مربیان و اساتید به آنها توصیه کردند، که جوان‌ها و نوجوان‌ها، بچه‌های خود شما هستند و باید تلاش کنید این عزیزان را با دین و ارزش‌ها آشنا و در مقابل تهاجم فرهنگی آنها را بیمه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه امروز بزرگترین خیانت، خیانت کردن به دین و فطرت جوان‌ها است، ادامه داد: بصیرت افزایی در مورد دین و انقلاب و ارزش‌ها و هنجارهای جامعه اسلامی از وظایف معلمان و اساتید است.

خطیب جمعه ابهر در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرده و در مورد برکت‌هاى الهى دفاع مقدس سخن گفت و افزود:‌ هر روز در جنگ ما برکتى داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمودیم، ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهان‌خواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناختیم و ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روى پاى خودمان بایستیم.

 

رئیس‌جمهور با قدرت و صلابت از حق جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد

خطیب جمعه  ماهنشان نیز با اشاره به سخنرانی مجازی رئیس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی اظهار کرد: رئیس‌جمهور کشورمان با قدرت و صلابت مواضع کشورمان را در زمینه‌های مختلف اعلام و از حق جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری با اشاره به بازگشایی مدارس و با تاکید بر اینکه باید آموزش در کنار پرورش باشدو با بیان اینکه علم بدون تربیت صحیح فایده‌ای ندارد، از مسؤولان آموزشی خواست، به تربیت و اخلاق و تحصیل در مدارس بیشتر توجه شود.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی از همه هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد و علما و متدینین خواست تا ضمن برگزاری مجالس سوگواری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیارت اربعین توجه کرده و در این مورد معرفت افزایی کنند.وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته از همه رزمندگان، جانبازان، آزادگان و  خانواده‌های معظم شهدا خواست تا برکات و ثمرات جنگ تحمیلی را بیان و ابعاد مختلف دفاع مقدس راه برای جوانان و نوجوانان و نسل جدید بازگو کنند.

علی اکبری با اشاره به تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط مجلس و آغاز انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی توسط دولت تصریح کرد: اعلام برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت از طرف قوه قضاییه رویکرد فساد ستیزانه و عدالت محورانه دارد.
امام جمعه ماهنشان به روز جهانی جهانگردی و گردشگری و روز آتش‌نشانی و ایمنی، به موقعیت ممتاز شهرستان ماهنشان در استان و لزوم توجه مسؤولان به این شهرستان در راستای گسترش گردشگری و همچنین توجه ویژه به بحث آتش‌نشانی و ایمنی را خواستار شدند.

 

عضویت در سازمان شانگ‌های یک دستاورد دیپلماتیک است

 امام جمعه سلطانیه نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز سلطانیه، با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه معصیت گفت: بر اساس زیارت اربعین، نجات مردم از جهالت و گمراهی از عوامل قیام امام حسین علیه السلام بود. 

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب اقدام مهم دولت در شفافیت در صورتحساب‌ مالی شرکت‌های دولتی، مصوبه مجلس در مورد تسهیل صدور مجوز کسب و کار و حذف امضاهای طلایی و ابلاغ قوه قضائیه مبنی بر سند مالکیت بودن برگ سبز خودرو که  یک ابلاغ به نفع مردم بود را، سه اقدام مهم قوای سه گانه دانست و با بیان اینکه این سه طرح یک اقدام هماهنگ برای فساد ستیزی است، افزود: البته در برابر این اقدامات مقاومت‌هایی از طرف کسانی که منافعشان به خطر افتاده، خواهد شد ولی باید عملیاتی شود.

وی عضویت ایران در سازمان شانگ‌های را یک دستاورد دیپلماتیک برای ایران انقلابی دانست و گفت: سازمان شانگ‌های با عضویت ۹ کشور و حدود ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ درصد دخایر نفتی و ۳۰درصد ذخائر گاز جهان را در اختیار دارد که می تواند ثمرات اقتصادی خوبی داشته باشد.

 امام جمعه سلطانیه با اشاره به اهمیت عضویت دائمی و رسمی ایران در این سازمان گفت: تاثیرگذاری بیشتر ایران در معادلات امنیتی و اقتصادی منطقه، افزایش قدرت اقتصادی، سیاسی و امنیتی ایران در برابر غرب خصوصا آمریکا، کاهش فشار اقتصادی و خنثی سازی تحریم ها و همکاری بانکی می تواند از دستاوردهای عضویت ایران در شانگهای باشد.

وی به سخنرانی انقلابی و عزتمندانه رئیس جمهور در اجلاس مجازی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در این سخنرانی هم به ظلم حداکثری استکبار اعتراض کرد و هم از محرومان دفاع کرد و هم برای مشکلات جهانی و کشورهای اسلامی راهکار ارائه داد و آمریکا را به چالش کشید.

حسینی نسب با بیان اینکه ژن توطئه و دشمنی همیشه در آمریکا فعال است، افزود: آمریکا روش جنگ خود را با ملت‌ها را تغییر داده و تحریم روش جدید جنگ آمریکا با ملت‌های مستقل است.

 امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هم آمریکا با تحریم به جنگ ایران آمده اما چون روی پای خود ایستادیم، شکست خورده است، گفت: در دوران کرونا هم آمریکا با تحریم دارو و واکسن مرتکب جنایت بشری شد اما وقتی ایران واکسن برکت را تولید کرد، در طول سه روز تحریم واکسن را برداشت.
 
حسینی نسب با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس شناسنامه ملت انقلابی ایران است و دفاع مقدس ما را به جهان معرفی کرد. 

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس هم خود را شناختیم و به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و هم دوستان و دشمنان خود را شناختیم، اضافه کرد:  آمریکا و غرب که در دفاع مقدس پشت صدام بودند الان هم دشمنان ملت ایران هستند.

 

ورود مستقیم خودروسازان به عرصه واردات خودرو تبعات منفی دارد

امام جمعه خرمده نیز در خطبه‌های این شهر به تجلیل رهبر معظم انقلاب از قهرمانان المپیک و پاراالمپیک و توجه ویژه به ابعاد فرهنگی ورزش اشاره کرد و اظهار کرد: این امر نشان از زمینه‌های فرهنگی مهم در ورزش است که باید مورد توجه مسئولان فرهنگی و ورزشی و خود ورزشکاران قرار گیرد.
حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور با اشاره به تصویب قانون تسهیل در اعطای مجوزهای اقتصادی گفت: اعلام صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و اعلام کفایت برگ سبز به عنوان سند خودرو از گام‌های مهم فسادزدایی و مانع زدایی از مسیر پیشرفت اقتصادی است. 

وی با اشاره به مصوبه مجلس در ارتباط با واردات خودرو گفت: واردات مدیریت شده خودرو در کنار افزایش کیفیت خودروهای داخلی، ضمن ایجاد رونق در حوزه صنعت، زمینه‌ساز رضایت مردم را فراهم خواهد کرد. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به تبعات منفی ورود مستقیم خودروسازان به عرصه واردات خودرو گفت: ورود خودروسازان به عرصه واردات خودرو، ضمن ایجاد رانت‌ و مافیای اقتصادی، اهداف مصوبه مجلس را عقیم خواهد گذاشت. 
زاهدی پور با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای داخلی تصریح کرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی در کنار تفاوت نجومی بین قیمت بازار و کارخانه، ضمن ایجاد مافیای خودرو، حیثیت و جایگاه صنایع ایران را خدشه‌دارد کرده است. 

وی با تقدیر از سخنرانی انقلابی و هوشمندانه رئیس جممهور در سازمان ملل افزود: عضویت کشورمان در جمع کشورهای عضو سازمان شانگ‌های را ارزشمند توصیف کرد.

انتهای پیام/2308

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس سازمان ملل استان زنجان خودرو خودروهای داخلی واردات خودرو حجت الاسلام رئیس جمهور سازمان ملل دفاع مقدس کسب و کار برگ سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،قانون ساماندهی صنعت خودرو بالغ بر ۴.۵ سال پیش، مورد بحث مجلس وقت قرار گرفت و در گیرودار رفت‌وآمد به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نهایت پس از سه سال، در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید؛ پس از تصویب آن، سه ماه به دولت مهلت داده شد تا آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را تدوین، تصویب و ابلاغ کند؛ اما به‌جای آنکه این آیین‌نامه تصویب و ابلاغ شود، ماده ۱۰ این قانون را اصلاح کردند و نام "قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو" را بر آن نهادند. به عبارت دیگر درست در شهریور ماه ۱۴۰۱ که قرار بود آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تصویب شود، ماده ۱۰ را اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا،اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و ابلاغ آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ۱۵ ماهی معطل و بلاتکلیف باقی ماند تا در نهایت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، بالاخره این آیین‌نامه ابلاغ شد.

در این آئین‌نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش یافته تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها، برای اسقاط خودرو و جایگزین کردن آن با خودروهای نو افزایش پیدا کند.

به دنبال این موضوع، برخی سایت‌ها و در فضای مجازی موضوعی تحت عنوان "افزایش قیمت محصولات مونتاژی ایران‌خودرو" مطرح شد که براساس آن گفته شده بود "افزایش تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری خودروها، سبب افزایش قیمت محصولات مونتاژی شده است."

ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است

در پی ابلاغ آیین‌نامه مذکور گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:

" براساس مصوبه هیئت وزیران و با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره‌گذاری خودروهای مونتاژی شامل خانواده هایما، از ۲۵ درصد گواهی اسقاط به ۱.۵ گواهی اسقاط (معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) افزایش یافته است؛ فلذا مبلغ معادل ارزش ریالی روز گواهی اسقاط در سیستم فروش پیاده‌سازی شده و آیتم ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودروهای مونتاژی به مبلغ ۵۲۵ میلیون ریال رسیده است.

بدیهی است بر اساس قراردادهای فروش پرداخت مابه التفاوت ارزش گواهی اسقاط (الزامات قانونی) برای تمامی تعهدات الزامی است.

شایسته است نمایندگان در خصوص اطلاع‌رسانی موضوع فوق به مشتریان شرکت ایران‌خودرو اهتمام ورزند."

البته به تاکید این گروه صنعتی، افزایش قیمت در محصولات هایما رخ نداده و قیمت این محصولات افزایشی نداشته است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901710

دیگر خبرها

  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴