Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@09:42:51 GMT

گذرگاه‌های مرزی به عراق بسته است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۱۹۳۳

بنا بر اعلام مرزبانی عراق، ورود مشتاقان راهپیمایی اربعین حسینی از گذرگاه‌های مرز‌ی مهران، خسروی، شلمچه و چذابه به عراق ممنوع است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسئولان استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان از مردم خواستند برای سفر به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین، به گذرگاه‌های مرزی غرب کشور مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گذرگاه مرزی مهران
فرماندار شهرستان مهران در این زمینه گفت: گذرگاه مرزی مهران بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین همچنان بسته است و خروج زائران از این گذرگاه مرزی به سمت کشور عراق امکان پذیرنیست.
مجید کاکی افزود: از مجموع زائرانی که تاکنون از این گذرگاه مرزی قصد عزیمت به کشور عراق را داشته اند یک هزار و ۶۵ نفر در مبادی ورودی شهرستان اقناع شده و تصمیم به بازگشت به سمت شهر‌های محل سکونت خود گرفتند و یک هزار و ۴۱ نفر نیز در نقطه صفر مرزی عودت داده شدند.
فرماندار مهران گفت: تاکنون ۳۴۴ خودروی زائر در مبادی ورودی و داخل شهر مهران و سایر مسیر‌های استان ایلام به شهر‌های مبدا برگشت داده شدند.

گذرگاه مرزی خسروی
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه هم از مشتاقان زیارت اربعین سیدالهشدا (ع) خواست به گذرگاه مرزی خسروی مراجعه نکنند.
سرهنگ محمدرضا آمویی گفت: طبق اعلام دولت عراق گذرگاه‌های مرز‌ی ایران به سمت این کشور مسدود است و هیچ زائری به صورت زمینی نمی‌تواند برای مراسم اربعین از این گذرگاه‌های مرزی وارد عراق شود.
وی گفت: برای مراسم اربعین حسینی سهمیه‌های محدودی به کشورمان اختصاص یافته و زائران باید از طریق مسیر هوایی به عراق سفر کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در صورت مراجعه مردم به گذرگاه‌های مرزی، بازگردانده خواهند شد.
وی ابراز امیدواری کرد با پایان فراگیری کرونا سال آینده شاهد میزبانی کرمانشاه از زوار اربعین در گذرگاه مرز خسروی باشیم.

گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان هم گفت: گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه بسته است و مردم به این دو گذرگاه مراجعه نکنند.
سرهنگ عبداللهی تصریح کرد: خبر باز بودن گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه کذب است و این گذرگاه‌ها به سمت عراق همچنان بسته و تردد مردم از سمت ایران به عراق ممنوع است.
وی افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و حفظ سلامت هموطنان عزیز، گذرگاه‌های مرزی چذابه و شلمچه برای خروج عاشقان سیدالشهدا (ع) در ایام منتهی به روز اربعین بسته است و هیچ خدمات گذرنامه‌ای در این خصوص ارائه نمی‌شود.
سرهنگ حکیم عبداللهی از مردم خواست به شایعات بی اساس مبنی بر باز بودن گذرگاه‌های مرزی زمینی توجه نکنند و اخبار دقیق را از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی کشور پیگیری کنند.
او ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، اعزام زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی فقط بصورت هوایی انجام می‌شود.
ولی اله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان هم گفت: هیچ موکب یا ایستگاه خدمات‌رسانی در مسیر‌های منتهی به گذرگاه‌های مرز‌ی وجود ندارد.
ولی الله حیاتی افزود: سفر مردم به عراق فقط به صورت هوایی امکان پذیر است.
وی در خصوص افزایش پذیرش زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی گفت: منتظر اعلام افزایش تعداد زائران هستیم، اما در این صورت هم، سفر به عراق از طریق هوایی انجام خواهد شد. برچسب ها: مرز ، ایران ، عراق ، اربعین ، بسته

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مرز ایران عراق اربعین بسته گذرگاه های مرزی گذرگاه های مرز شلمچه و چذابه مراسم اربعین اربعین حسینی گذرگاه مرزی گذرگاه مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق در مرز زرباطیه عراق گفت: اگر سال گذشته اربعین‌حسینی به خوبی برگزار شد و مورد رضایت مسئولان ایرانی و عراقی قرار گرفت، مرهون تعامل و هم‌دلی مسوولان دو کشور در برگزاری این کنگره عظیم است.

وی افزود: باید تلاش شود که حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی کاهش یابد، همان‌طور که معاون وزیر اعلام کردند خط‌مشی راه‌ها و نصب علایم بیشتر در این مسیرها کار می‌شود که از این اقدام تشکر می‌شود.

آل‌صادق بیان داشت: از گذرگاه مهران بیشترین زوار تردد می‌کنند که حتماً این میزان تردد در ایام اربعین‌حسینی نیازمند امکانات و فراهم کردن شرایط لازم است؛ از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ لازم است و با هماهنگی و تعاملی که بین دو طرف وجود دارد این نیازها احصا می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان داشت: یک سوله یخ در مرز مهران با موافقت طرف عراقی ایجاد خواهد شد، باید نیازمندی‌هایی که لازم است را احصا کنیم تا اربعین بهتری نسبت به سال‌های گذشته رقم خورد.

کد خبر 6098297

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد