Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به بهبود وضعیت کرونایی کشور اظهار داشت: همه باید تلاش و کمک کنند هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم مشارکت و ترغیب در واکسیناسیون، ویروس منحوس کرونا رخت بربندد و مردم به زندگی عادی خود برگردند.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات، ایثارگری، از خود گذشتگی و جانفشانی‌های رزمندگان، بسیجیان، ارتش یان و سپاهیان و نیروهای مردمی سلحشوری که ۸ سال جانانه در برابر ۸۰ کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم مقاومت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه یادآور شد: در ۲ قرن اخیر در تاریخ کشورمان هر جنگی رخ داده قسمتی از خاک ایران تجزیه شده است اما تنها در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد و این با صبر، استقامت و ایثار خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و با رهبری و فرماندهی بی بدیل و قدسی نایب امام زمان (عج) حضرت امام خمینی (ره) میسر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی در هفته دفاع مقدس شاهد برنامه‌های بسیار متنوع در سراسر کشور هستیم و در شهرستان گناوه نیز برنامه‌های خوبی در حال اجرا است که تلاش همه دست اندر کاران این برنامه‌ها قابل تقدیر است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا ایثارگری‌ها، شجاعت‌ها، جانفشانی ها، ایثارگری‌ها و معنویات دوران دفاع مقدس به نسل جوان که آن دوران را درک نکرده‌اند منتقل و بازگو شود و کمیته راویان دفاع مقدس نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

وی گفت: امروز بسیاری به دنبال تحریف دوران دفاع مقدس هستند و و باید این ایثارگری‌ها، شجاعت‌ها، جانفشانی ها، آن دوران بازگو و منتقل شود.

امام جمعه گناوه گفت: امروز وظیفه همه به ویژه بسیجیان این است مردم را به آینده انقلاب و نظام امیدوار و مردم را با دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی آشنا کنند چرا که دشمن به دنبال ناامیدی و دلسردی مردم از آینده نظام و انقلاب است و یقیناً اگر ما خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با وحدت و همدلی و در سایه ولایت و با ظرفیت‌های بی نظیر که در کشورمان وجود دارد و با مدیریت جدید بر مشکلات فائق آییم.

امام جمعه گناوه با اشاره به برگزاری اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل با شرکت سران کشورها و وزرای امور خارجه گفت: امسال رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران سخنرانی سنجیده و مبتنی بر عقلانیت و صداقت که نشانگر عزت، حکمت و قدرت ایران انقلابی علیه منطق کور قدرت پوشالی آمریکا بود در این اجلاس به صورت ویدئو کنفرانس بیان کردند.

وی با اشاره به برخی از مهمترین نکات سخنرانی رئیس محترم جمهوری در اجلاس سالانه سازمان ملل به صورت ویدئو کنفرانس گفت: رئیس جمهوری بیان کردند که ما به دنبال تعامل مؤثر با همه کشورها به خصوص همسایگان هستیم.

وی با اشاره به قسمت دیگری از سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: از دیگر نکات این سخنرانی، رئیس جمهوری فرمودند «ما گفتگویی را مفید می‌دانیم که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه باشد، سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی و بازدارندگی ایران ندارد.»

وی با تبریک انتخاب استاندار جدید استان بوشهر و تقدیر از تلاش‌های استاندار پیشین استان گفت: امید است که سردار محمدی زاده از نیروهای جهادی و انقلابی و از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و بکارگیری نیروهای توانمند، انقلابی و جهادی در رفع مشکلات استان گام‌های مؤثر بردارد.

کد خبر 5312320

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 بوشهر اربعین حسینی آمار کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی ایلام دفاع مقدس گرگان عکس استانها مجلس شورای اسلامی بازگشایی مدارس امام جمعه گناوه هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در مصلی جمعه گناوه با تقدیر از مردم ولایتمدار، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و عاشقان شهدا در این آئین معنوی و با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروز استان بوشهر و شهرستان گناوه با حضور این شهید والامقام معطر به حضور عطر شهدا شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز و در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق (ع) ما پیکر شهید والامقامی را که پیرو راستین آن همام و دلباخته مکتب اهل بیت (ع) بود و در لبیک به فرمان امام زمان خود و شاگرد مکتب امام صادق (ع)، همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در این راه دین و ولایت و مردم فدا کرد، تشییع خواهیم کرد.

وی گفت: امروز ملت ایران اقتدار، صلابت و عزت خود را مدیون فداکاری‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی همه شهدا است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی و در این مقطع بسیار حساس و تاریخی که دشمنان، نظام مقدس اسلامی را مورد هجمه‌های مختلف قرار داده‌اند، آنچه می‌تواند ما را از همه این توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نجات دهد ادامه دادن راه شهدا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و شهیدان برای همه ما الگو هستند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام صادق (ع) مایه حیات جامعه بشریت شد، امروز شهدا مایه حیات جوامع بشری هستند.

وی گفت: حال شهیدان، مانند شمعی است که می سوزد تا به بشریت حیات و روشنایی دیگری ببخشد و لذا فضیلت، مقام و منطق شهید و پیام شهدا این است که باید همه هستی خود را برای اعتلای دین فدا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند برای شهدا جایگاه و مقام ویژه ای قائل شده است گفت: به تعبیر قرآن کریم خداوند مشتری جان شهدا است، شهدا با خدا معامله کردند و خداوند در برابر این معامله که شهدا با خداوند متعال انجام داده‌اند بهشت را به شهدا داده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان گناوه در روز شهادت امام صادق (ع) در این آئین معنوی و در این مکان مقدس جمع شده‌اند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدا، آرمان‌ها و اهداف آنها تجدید کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و امروز اگر با صلابت تل آویو و حیفا و سرزمین‌های اشغالی با پهپاد ها و موشک‌های ایران اسلامی نشانه می‌رود نتیجه خون پاک این شهدا و مقاومت، پایداری، صبر و استقامت ملت ایران و در رأس همه خانواده معظم شهدا است.

امام جمعه گناوه گفت: هم امام صادق (ع) و هم شهدا به جهان اسلام حیاتی دوباره بخشیدیم و همه ما باید تلاش کنیم تا راه و آرمان‌ها و وصایای شهدا را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 6096665

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر